Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
ellla skrev:Och jag ligger här och funderar på varför jag tog så tråkiga stickningar med mig till sthlm??
Åh är du möjligtvis i mina krokar?
telistant skrev:
ellla skrev:Och jag ligger här och funderar på varför jag tog så tråkiga stickningar med mig till sthlm??
För att de ska bli färdiga! Eller för att du ska umgås med familjen :hmm: :wink:
Nä, för att hon ska få en anledning till att gå ut på stan imorgon och köpa nytt garn! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:hjälp mig hitta ett fint mössmönster nu :D Jag har hittat ett supermjukt och tjockt garn här hemma nu som jag vill sticka av. Det är Viking Alpacka och har stickfasthet 12m/10cm på stickor 6-7. JAg vill ha någon slags pösig mössa, gärna med lite mer än bara räta och aviga maskor. Flätor eller nåt :mrgreen:
Hur gör man om man vill söka efter stickfasthet på Ravelry? :hmm:
MuuMs senaste mössa till R. Med korgmönster (flätor)
Se min hallonmössa i bloggen.
Är inte den gjord i ganska mycket tunnare garn? detta är ca 50m/50g
Nej, jag hade typ 12 maskor. Här är mönstret.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
telistant skrev:
För att de ska bli färdiga! Eller för att du ska umgås med familjen :hmm: :wink:
Nä, för att hon ska få en anledning till att gå ut på stan imorgon och köpa nytt garn! :Hahaa:
du har rätt angående uppsåtet Telis, planen var att göra klart lite tråksaker i bilen, men antar att solängels antagande också infrias ;)

Jag har ju faktiskt gjort klart en tröja, en mössa och en disktrasa... Garnkorgen ekar nästan tom...
ellla skrev:
solängel skrev:
telistant skrev:
du har rätt angående uppsåtet Telis, planen var att göra klart lite tråksaker i bilen, men antar att solängels antagande också infrias ;)

Jag har ju faktiskt gjort klart en tröja, en mössa och en disktrasa... Garnkorgen ekar nästan tom...
:Hahaa: As if! :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
solängel skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
telistant skrev:

:Hahaa: As if! :wink:
:Hahaa: :app:
binaem skrev: Ja den är det ... men jag förstår inte mönstret fast det är så simpelt. Måste vara för trött. Är det varannan rad som ökningen är på? Och varannan rad avig (om man vill ha slätstickad). Och så lyfter man näst sista maskan på varje rad? Eller? Är det en ökning man gör på sista maskan?

Cast-on 3 stitches, knit 1st row, knit 2nd row to last stitch, make 1 (e.g. yarn over/yarn forward), knit last stitch. Knit across back row. Repeat rows 1 und 2 until shawl is big enough for your liking or until you're out of yarn. Whatever happens first. You get a nice edging when the yarn over is knitted through the back loop in the left row.

| A little chart:

IOIIIIIIII 14 IOIIIIIII 12 IOIIIIII 10 IOIIIII 8 IOIIII 6 IOIII 4 IOII 2 III 1
Vill man ha slätstickad måste man väl göra vartannat varv avigt rimligtvis, jag gjorde min rätstickad. Skulle jag sticka en till skulle jag göra omslaget lite längre från kanten än bara en maska in, jag tycker hålvarvet försvinner in ihop med kanten. (Det är ett omslag alltså, ingen lyft maska eller så) två åtminstone skulle jag välja.
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:hjälp mig hitta ett fint mössmönster nu :D Jag har hittat ett supermjukt och tjockt garn här hemma nu som jag vill sticka av. Det är Viking Alpacka och har stickfasthet 12m/10cm på stickor 6-7. JAg vill ha någon slags pösig mössa, gärna med lite mer än bara räta och aviga maskor. Flätor eller nåt :mrgreen:
Den här blir det:
Bild
Alpackagarnet bromsar på mina knitpro :?
Vet ni förresten någon webbshop som säljer viking alpacka? Jag tror jag kommer vilja ha mer av det här garnet, det är så mjukt :loving:
kvarnvik skrev:
Den här blir det:
Bild
Alpackagarnet bromsar på mina knitpro :?
Vet ni förresten någon webbshop som säljer viking alpacka? Jag tror jag kommer vilja ha mer av det här garnet, det är så mjukt :loving:
3 stickor har garnet.

Och mössan var superfin!
  • 1
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?