Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Så himla typiskt att jag inte skulle kunna bära i Ergo carrier.. Köpte den för kanske nån vecka sen och tog hem den och efter att ha testat att bära i kanske nån halvtimme så känner jag hur jag får ont i axlarna när jag jag bär på mage..
Känns inte lika mycket när jag burit på ryggen men ändå.. :(
Kanske blir lättare ju tyngre han blir?
Sen får man inte lämna tilbax för det frågade jag så då är det väl bara att sälja vidare om man inte skulle kunna bära sen..

Nån som har erfarenhet av just den selen?

Det bästa hade väl varit att bära i vävd sjal men jag tycker det är såå knepigt att hålla på och knyta.. :hmm:
Hmm.. har du provat att justera om de olika spännen som finns?

Jag tycker et gör stor skillnad om man har spännt för löst.

Sedan funderar jag på om det kan vara lite av en vanesak, att kroppen inte riktigt är van än och att det blir bättre? Så har det varit för mig när jag provat nya bärredskap eller när jag började bära på ryggen.
HannaGerda skrev:Hmm.. har du provat att justera om de olika spännen som finns?

Jag tycker et gör stor skillnad om man har spännt för löst.

Sedan funderar jag på om det kan vara lite av en vanesak, att kroppen inte riktigt är van än och att det blir bättre? Så har det varit för mig när jag provat nya bärredskap eller när jag började bära på ryggen.
Jaa jag tycker jag gjort det men jag kan ju försöka igen..
Och som du sa,kanske bara en vane sak.. :|

*Håller tummarna*
Jag har använt ERGObaby Carrier mycket själv och hjälpt många prova ut bärselar. Jag hjälper dig gärna!
Har du dragit åt alla spännen tillräckligt mycket? Eller blir det bättre om du drar åt lite till?
Var bor du? Kanske finns det någon i närheten som kan hjälpa dig? Bor du i Göteborgsområdet får du gärna komma förbi och få hjälp på plats.
Har du höftbältet ordenligt åtdraget och runt höften och inte midjan?
Axelbanden ordenligt spända?
Remmen mellan axelbanden på rätt höj OCH lagom åtspänt.
Barnet ordenligt nedsjunket så att det inte är tyg kvar i selen i sittdelen.
Det är ju också så att alla selar inte passar alla men jag hoppas att du ska få till det bättre.
Det kan också vara så att du spänt för hårt över axlarna och bröstremmen för löst och för högt upp. Då har jag känt i axlarna. Man får prova sig fram och be ngn van om hjälp om du har ngn i närheten.
Som alla tidigare sagt, testa att ändra alla spännen och se vad som funkar. Jag varierar en del dessutom, så får man lite avlastning om det känns tungt. Och det där med att se till att barnet sitter rätt är nog viktigare än jag tänkt på. Det blir annorlunda med tyngdpunkten på något sätt om de sitter fel.
KATARINA skrev:Har du höftbältet ordenligt åtdraget och runt höften och inte midjan?
Axelbanden ordenligt spända?
Remmen mellan axelbanden på rätt höj OCH lagom åtspänt.
Barnet ordenligt nedsjunket så att det inte är tyg kvar i selen i sittdelen.
Det är ju också så att alla selar inte passar alla men jag hoppas att du ska få till det bättre.
h

Ahh där sa du nåt. Jag tror jag haft den mest runt midjan och inte höften..
Sen är jag lite tjockis så jag måste nästan dra ut helt så spännet går runt.. :oops: Men så sitter det kanske för löst iaf..
Och att han är ordenligt nedskjutet,det måste jag också kolla igen..
Tack :wink:
Mikaela skrev:Som alla tidigare sagt, testa att ändra alla spännen och se vad som funkar. Jag varierar en del dessutom, så får man lite avlastning om det känns tungt. Och det där med att se till att barnet sitter rätt är nog viktigare än jag tänkt på. Det blir annorlunda med tyngdpunkten på något sätt om de sitter fel.
Får jag fråga hur mycket din bebis väger?
Hur ska han sitta när han sitter "rätt"? :hmm:
mymlan skrev:Det kan också vara så att du spänt för hårt över axlarna och bröstremmen för löst och för högt upp. Då har jag känt i axlarna. Man får prova sig fram och be ngn van om hjälp om du har ngn i närheten.
Får kolla det..
Ja,det finns säkert nån i Uppsala som kan hjälpa mig :tumup:
Scharlott skrev:Jag har använt ERGObaby Carrier mycket själv och hjälpt många prova ut bärselar. Jag hjälper dig gärna!
Har du dragit åt alla spännen tillräckligt mycket? Eller blir det bättre om du drar åt lite till?
Var bor du? Kanske finns det någon i närheten som kan hjälpa dig? Bor du i Göteborgsområdet får du gärna komma förbi och få hjälp på plats.
Åhh tack vad gulligt :D
Tyvärr bor jag lite för långt bort men hade gärna gjort det om jag bott närmare..
Ska testa imorgon att dra åt alla spännen och se hur det känns.
Jag kanske bara måste bli "kompis med den" först :lol:
Bär du fortfarande i en ergo?
Jag bar Emil i Ergo när han vägde 15 kg iallafall :D Testa runt lite som du fått tips om här i tråden och se om det inte blir bättre!

Angående att få ner barnet rätt, sätt selen runt höften, placera barnet mot din mage med ena armen och lyft upp "ryggstödet" med andra handen. Greppa där axelbanden och ryggtyget sitter ihop med bägge händerna (en hand på vardera axelband), dra tyget uppåt och lite utåt samtidigt som du hoppar till lite. Då glider barnet ner ordenligt på plats i sittdelen.
Jag bär min 4.5-åring uppför branta berg när han är trött. Visserligen på ryggen då men ändå. Bandet på höfterna, så man bär med dom och inte med axlarna är nyckeln.

Lycka till!
ninen skrev:Jag bär min 4.5-åring uppför branta berg när han är trött. Visserligen på ryggen då men ändå. Bandet på höfterna, så man bär med dom och inte med axlarna är nyckeln.

Lycka till!
Aha! :tumup:
Ska testa det och se om jag känner nån skillnad.
Hur länge har du burit han med ergo?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?