Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Umma skrev:melon: jag smälter för din luciakrona :love: ...kan du inte snickra ihop en beskrivning :D ...

Bubbi: fint!!
Joo, det skulle jag nog kunna.
*tindrar med ögonen*
linafelicia skrev:Jag köpte en klänning till en fest förra veckan och eftersom klänningen var kortärmad och jag är frusen, stickade jag en bolero till den.
Jag köpte ett mönster på Ravelry och det var verkligen bra. Boleron har inte några sömmar utan formas med hjälp av en massa kortvarv på olika sätt. Det var roligt att sticka hela tiden för jag satt bara och undrade hur olika detaljer skulle lösas.
Jag stickade den med 3/4 ärm men efter jag blockat den den hade den hellånga ärmar.
Fin den blev, spännande att få en annan bolero efter blockingen, men vad bra att det inte blev åt andra hållet.
Användarens profilbild
Av tweed
[quote="Juliusdotter"]Tänkte ge mig på ett diagram med engelska termer, så nu får ni hjälpa mig.
Vad står
YO omslag,
sk2po lyft en m, sticka ihop 2m, dra den lyfta över
k1tbl sticka i bakre maskbågen
Ska du ge dig på pimlico? :lol:
kvarnvik skrev:
Juliusdotter skrev:Tänkte ge mig på ett diagram med engelska termer, så nu får ni hjälpa mig.
Vad står
YO omslag,
sk2po lyft en m, sticka ihop 2m, dra den lyfta över
k1tbl sticka i bakre maskbågen
Ska du ge dig på pimlico? :lol:
8) huuur kunde du räkna ut det :wink: har sett flera av A.Brinks alster på sysidan och de är så fina, så när jag såg din tidigare inlägg om pimlico bara andades den Brink, så rätt jag hade.

k1tbl bara en helt vanlig i bakre maskbågen ?!, inget mer avancerat med en sån lång förkortning?
Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:psst kvarnvik vad har du för garn? Nattjobbar och drömmer om vilket garn som kan tänkas vara lämpligt.
JAg stickar i Drops Delight, har bara ett par varv kvar på sista diagrammet och har gjort åt ungefär 1,5 nystan. Då blev den inte jättelång, jag har nystat bort ett parti för att få mer av den färgen jag gillar bäst.
Användarens profilbild
Av Moson
Usch, jag stickar typ världens segaste grej. En grå body till E i 2*2rib på 2,5or. :zzz:
Användarens profilbild
Av glis
Linafelicia: Vad fin! Jag blir riktigt sugen men vet inte om jag använder bolero. Fick en i julklapp av svärmor förra året, men den är smal i ärmarna så jag har inte använt den. Jaja, det ligger lite annat före i kön...
tk81 skrev:har kommit en lite bit på väg på mina dubbelstickade vantar. går sakta men säkert framåt och de blir snygga när de väl är färdiga

Bild
Tjusigt!
Vad har du för mönster på dubbelstickade vantar?
Användarens profilbild
Av tk81
Kaffemoster skrev:
tk81 skrev:har kommit en lite bit på väg på mina dubbelstickade vantar. går sakta men säkert framåt och de blir snygga när de väl är färdiga

Bild
Tjusigt!
har använt mig av detta mönster http://www.ravelry.com/patterns/library/ramona-3
tk81 skrev:
Kaffemoster skrev:
Tjusigt!
har använt mig av detta mönster http://www.ravelry.com/patterns/library/ramona-3
Ah, det var det. Kände inte igen det eftersom du kommit så kort bit.

Det är för övrigt det enda mönstet jag hittat på dubbelstickade vantar på ravelry...
Jag ser fram emot att höra vad du tycker om mönstret när du kommit lite längre (dvs exempelvis till tumhålet.)
  • 1
  • 270
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?