Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Bubbi: Den vita såg ju fin ut och ser rolig ut att sticka, det enda som är lite trist med koftor som har flätor över hela är att det är lätt att man ser lite plufsig ut i dem, eftersom de blir så tjocka med flätorna :roll:
Det gör man kanske. Det har jag dock inte tänkt på i min blå flätkofta (fast den är mörk, och har flätor all over)
Det jag är rädd för att den ska bli så tung. Det är ett ganska så tungt garn.
kanske ska ändra mig till att JAG gör det, för jag är så kort och har så kort överkropp, det blir liksom konstiga proportioner :roll: Synd att jag gillar flätmönster så mycket då :(
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Bubbi: Den vita såg ju fin ut och ser rolig ut att sticka, det enda som är lite trist med koftor som har flätor över hela är att det är lätt att man ser lite plufsig ut i dem, eftersom de blir så tjocka med flätorna :roll:
Det gör man kanske. Det har jag dock inte tänkt på i min blå flätkofta (fast den är mörk, och har flätor all over)
Det jag är rädd för att den ska bli så tung. Det är ett ganska så tungt garn.
kanske ska ändra mig till att JAG gör det, för jag är så kort och har så kort överkropp, det blir liksom konstiga proportioner :roll: Synd att jag gillar flätmönster så mycket då :(
Jag har fasligt breda axlar, så det blir kanske bra balans för mig.
Däremot kan jag inte ha halvpolo:
...
Senast redigerad av Ponyo den sön okt 21, 2012 19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag skulle vilja sticka något halsduksaktigt till svärmor. Jag har två nystan drops delight i en färg som skulle passa henne, det är sammanlagt 350m. Är det någon som har nåt förslag på ett lämpligt projekt? Gärna lite spetsmönster, men inte för avancerat.
Av Umma
kvarnvik skrev:Jag skulle vilja sticka något halsduksaktigt till svärmor. Jag har två nystan drops delight i en färg som skulle passa henne, det är sammanlagt 350m. Är det någon som har nåt förslag på ett lämpligt projekt? Gärna lite spetsmönster, men inte för avancerat.
Jag stickar sista varven på denna. Den blev jättefin tycker jag och den är enkel utan att bli för tråkig.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ent-douest
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:
kvarnvik skrev:Jag skulle vilja sticka något halsduksaktigt till svärmor. Jag har två nystan drops delight i en färg som skulle passa henne, det är sammanlagt 350m. Är det någon som har nåt förslag på ett lämpligt projekt? Gärna lite spetsmönster, men inte för avancerat.
Jag stickar sista varven på denna. Den blev jättefin tycker jag och den är enkel utan att bli för tråkig.
Går ju åt på gränsen för mycket garn, kan man enkelt avsluta den innan mönstret är slut s a s?
Av Umma
kvarnvik skrev:
Umma skrev:
Går ju åt på gränsen för mycket garn, kan man enkelt avsluta den innan mönstret är slut s a s?
Den blir lite kortare då men tror att den funkar bra ändå. Jag har sett kortare varianter på Ravelry också.
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
Umma skrev:
Den blir lite kortare då men tror att den funkar bra ändå. Jag har sett kortare varianter på Ravelry också.
Undrar hur mycket det går åt till denna? Det är någon här som har gjort den va?
Bubbi skrev:Jag är redan inne på andra diagrammet på min Haruni till svärmor. Den är riktigt lättstickad. Och rolig. :vågen:
Jag funderar också på att sticka en Haruni. Min mamma fyllde 60 förra veckan och jag hade stickat en Echo Flower till henne och skickade den med posten. Nu har den kommit bort någonstans på vägen så jag behöver sticka något nytt till henne och Echo Flowern var så tråkig att sticka så det lutar åt en Haruni istället.
Min systers sambo har önskat sig knälånga raggsockar och armbågslånga torgvantar och om jag ska hinna sticka det till jul behöver jag ett garn som är ganska grovt. Någon som har något bra förslag? Det ska helst vara ett ullgarn med lite syntet i så att sockarna håller lite längre och gärna något som går att beställa på nätet. :hmm:
linafelicia skrev:Min systers sambo har önskat sig knälånga raggsockar och armbågslånga torgvantar och om jag ska hinna sticka det till jul behöver jag ett garn som är ganska grovt. Någon som har något bra förslag? Det ska helst vara ett ullgarn med lite syntet i så att sockarna håller lite längre och gärna något som går att beställa på nätet. :hmm:
Novitas 7 bröder har jag stickat sockar i med stickor 4 och 4.5, det gick snabbt :D
Finns på Rusta men har även hittat det här: http://tiinasgarn.noxshop.se/index.php?category_id=8

Finns säkert på fler webshopar om man googlar det!
Användarens profilbild
Av Mosan
tjo ho, nu har mitt knitpro-kit kommit. Beställde det på e-bay förra veckan och idag låg det på hallmattan när jag kom hem! :vågen: :D :love:
Av Ponyo
:lol:
När jag stickar på diagram 2 på harunin så slog det mig att jag tror att jag lägger patiens när jag stickar diagram. Jag är så lycklig varje gång en rad stämmer och går jämt ut.
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnvik skrev:
Mosan skrev:tjo ho, nu har mitt knitpro-kit kommit. Beställde det på e-bay förra veckan och idag låg det på hallmattan när jag kom hem! :vågen: :D :love:
Vad kostade det där?
Jag betalade 39 pund + porto. Det blev lite mindre än 500 kr
  • 1
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?