Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Ett tips är att testa på en provlapp först! :this:
Ja, för jag fattar ingenting. :hmm: Men att det inte är snyggt att fortsätta ribben har jag upptäckt... Men det blev himla fint när jag gjorde en ny hals på Rs fuskpolo så att det nu är dubbelt. :-)
Användarens profilbild
Av SaraLj

:siishah: Vad är det? låter mesigt! :wink: :wink: ( 8) gör om gör rätt är mer min stil...)
Användarens profilbild
Av Elsa
SaraLj skrev:

:siishah: Vad är det? låter mesigt! :wink: :wink: ( 8) gör om gör rätt är mer min stil...)
:iagree: Min med! Fast ibland önskar jag att jag var en sån som provade och räknade exakt o.s.v. :purskis:
Användarens profilbild
Av ellla
Elsa skrev:
SaraLj skrev:

:iagree: Min med! Fast ibland önskar jag att jag var en sån som provade och räknade exakt o.s.v. :purskis:
jag kör på att göra rätt på en gång jag :P
Av Ponyo
ellla skrev:
Elsa skrev:
SaraLj skrev:

jag kör på att göra rätt på en gång jag :P
Jag är också sådan. Egentligen. Men just när det gäller klippa upp och repa upp från fel håll så kan det bli så himla fel. Tills man lärt sig hur det fungerar. Trist om man stickar i månader, och sedan förstör.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Jag kom på värsta grejen när det gäller upprepning av ribbad kant.
Jag klippte upp en endaste maska på rätt ställe. Och drog i den så deg stickade lossnade på båda sidor. Förklarar mer sen.
Åh! Det vill jag veta mer om!
Jag med!! Jag har bara repat upp på det krångliga sättet.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Jag måste kanske göra en bildsvit och visa?
Ja tack! Gärna innan kvällen, för då tänkte jag ta tag i det :wink:
Nope, det går inte. Måste ju sticka en provlapp först. Och orka hasa fram kameran. Så det får gott vänta tills imorgon. ;)
Nu har jag börjat på tröjan, grön nepal ocg kauni ea blev otroligt snyggt kan jag meddela. :tumup:

Fast jag har ett visst hat-kärleksförhållande till kauni. det är så fint, men jag blir tokig på färgbyte mitt i nystanet. dessutom bytte de håll också... :evil:

och egentligen ska jag inte sticka på tröjan alls, jag har ju en massa julklappar att hinna klart.. men hur lätt är det att hålla fingrarna i styr när det ligger nytt fint garn i kassen och ropar? :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Nu har jag börjat på tröjan, grön nepal ocg kauni ea blev otroligt snyggt kan jag meddela. :tumup:

Fast jag har ett visst hat-kärleksförhållande till kauni. det är så fint, men jag blir tokig på färgbyte mitt i nystanet. dessutom bytte de håll också... :evil:

och egentligen ska jag inte sticka på tröjan alls, jag har ju en massa julklappar att hinna klart.. men hur lätt är det att hålla fingrarna i styr när det ligger nytt fint garn i kassen och ropar? :roll: :wink:
Jag vill också ha en sån!!!

Du får göra det i olika perioder. Lite tråkigt och så lite roligt!
Av Ponyo
Jag har nästan stickat klart en naturvit halvpolotröja till mig själv, med massor av flätor över hela, med stickor 3. Tror att det hittills gått åt 600 gr garn. Men nu kom jag på att jag inte vill ha en sådan tröja. Så nu ska jag repa upp och sticka något annat.
Min favvokofta är denna:
Bild
Undra om jag ska sticka mig en i naturvitt också? :hmm:

Eller ska jag göra denna?
...
Senast redigerad av Ponyo den sön okt 21, 2012 19:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi: Den vita såg ju fin ut och ser rolig ut att sticka, det enda som är lite trist med koftor som har flätor över hela är att det är lätt att man ser lite plufsig ut i dem, eftersom de blir så tjocka med flätorna :roll:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Bubbi: Den vita såg ju fin ut och ser rolig ut att sticka, det enda som är lite trist med koftor som har flätor över hela är att det är lätt att man ser lite plufsig ut i dem, eftersom de blir så tjocka med flätorna :roll:
Det gör man kanske. Det har jag dock inte tänkt på i min blå flätkofta (fast den är mörk, och har flätor all over)
Det jag är rädd för att den ska bli så tung. Det är ett ganska så tungt garn.
  • 1
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?