Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:
SaraLj skrev:Behöver smakråd! Vad ska jag göra för kant nertill och vad ska jag göra för ärmar på min klänning?
Bild
Wow vad snyggt!!

Behöver du göra någon mer? Fast tittar man nära kanske den ser ofärdig ut?
Håller med, tycker den ser bra ut nu.
Nja, den ser nog inte ofärdig ut men det är rullkant nertill och det vet jag inte om jag gillar och så funderar jag på om korta armar på ett stickat plagg är dumt? Meningen är ju att det ska vara varmt.... Funderar på om jag ska sticka lösa muddar/pullsvärmare till istället för ärmar och en lite resår nertill så att den blir lite längre. :hmm: :hmm: :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag får ju inte så mycket gjort på stickfronten just nu, men jag surfar en del stickning :lol: Det kommer ju några nya kvalitéer i Drops, bl a två nya tjocklekar av Nepal, Andes och Lima. Men jag tycker att de kunde varierat sig lite mer i färgutbudet, det känns ju som om det finns fem grå, fem bruna, fem rosa/lila och tre av andra färger :roll: för mycket pudriga, pastelliga färger för mig. Alpacan har en mycket roligare färgkarta, tycker jag, hoppas att det kommer fler av de lite knalligare färgerna så småningom.
Färgkarta Andes: http://www.garnstudio.com/lang/se/visga ... garn=Andes
Färgkarta Lima: http://www.garnstudio.com/lang/se/visgarn.php?garn=Lima

Är det någon som har sett dem irl och känt på dem? Kan man tänka sig att Andes är en mindre noppande variant av Eskimotjocklek?
kvarnvik skrev:
ellla skrev:Kvarnvik::iagree: trista färger!!!
Skönt att det inte bara är jag då :roll:
:iagree: Fattatde först inte att det var ALLA färger, supertråk.... :-(
SaraLj skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:Kvarnvik::iagree: trista färger!!!
Skönt att det inte bara är jag då :roll:
:iagree: Fattatde först inte att det var ALLA färger, supertråk.... :-(
Håller också med, en fin, röd, men allt kan ju inte bli rött. TRÅKIG
Nu har jag kommit ur ett stickningsvaccum. A:s nya mössa blev klar i lördags o sen har jag inte vetat vad jag skulle hitta på här näst.

Nu har jag börjat på ett par till byxor till blöjbarnet, i freedom spirit, det går ju tokfort med 4:or, jag är ju van vid 2,5 o 3 sen mina senaste 4 projekt :P
Bubbi skrev:
melon skrev:
solängel skrev:Undrar vad jag gett mig in på... lovat sticka till en vän. Trodde jag skulle få sticka grovt garn, han gillade ju Us ugglekofta som jag stickade på niorna. Men nu har han bestämt sig för en tröja (eg modifierad klänning...) i Alaska, som ska stickas på sexor... I storlek typ xxl. :roll:

Och jag trodde jag skulle få sticka nåt snabbt i roliga färger! Nu blir det långbänk i mullvad :purskis:
Jag som ofta stickar på st 2½ ovh 3 tycker st 6 är jättestora :shock: Jag stickar kofta på 5:or nu och det går superfort!!
:iagree:
Men jag stickar mest på 3:or eller 4:or
Men herr storlek xxl... Ska jag ha någon rimlig chans att hinna klart vill jag gärna sticka lite grövre. Mest var det dock mönstret och färgen jag satte mig emot.

Men vet ni vad? Nu ska jag få göra den grön istället! :app: Nepal i grönt tillsammans med en tråd Kauni i grön-rosa-lila, EA heter den visst. Det kommer bli så mycket mer passande till personen ifråga, han är inte alls beige nämligen. :D
Användarens profilbild
Av melon
Kosmos skrev:Jag har stickat två par barnstrumpor med häl av korta varv, de blir inte alls bra :?
Blir det inte bra eller gör jag något fel?
Funderar på att ta fler maskor än hälften till hälen, när jag gör av hälften blir den för flack så strumpan halkar ner.
Kan du inte ta med på söndag?
  • 1
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?