Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Kaffemoster skrev:
belinda skrev:Hon i länken i ts har använt fyra nystan eskimo :D
Jag vet. Men jag översätter så dåligt nystan garn till timmar och minuter ;-) så jag frågade efter erfarenheter :D
tidsåtgång skrev du visst :oops:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag vet. Men jag översätter så dåligt nystan garn till timmar och minuter ;-) så jag frågade efter erfarenheter :D
Jag har påtat med ett noname-garn från loppis. Det är tunnare än Eskimo, och på ca en kvart hade jag påtat en korv på 4 meter av ett nystan. Jag tror att det kommer räcka till ett underlag sen, jag har jämfört med provkorven ;)
4m korv?? På en kvart??
Aha, julklappsidén kanske inte är körd alltså... (fast det kanske är jobbigare att sen sy ihop den färdigtovade korven...)

Eskimå, var får jag tag på det enklast då... *surfar garnbutiker*
belinda skrev:
Kaffemoster skrev:
tidsåtgång skrev du visst :oops:
:D
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har påtat med ett noname-garn från loppis. Det är tunnare än Eskimo, och på ca en kvart hade jag påtat en korv på 4 meter av ett nystan. Jag tror att det kommer räcka till ett underlag sen, jag har jämfört med provkorven ;)
4m korv?? På en kvart??
Aha, julklappsidén kanske inte är körd alltså... (fast det kanske är jobbigare att sen sy ihop den färdigtovade korven...)

Ja, jag blev förvånad själv, det går sjukt fort med så tjockt garn. :shock:

Sy tar nog längre tid men vi fixar det!! Hur många har du tänkt göra?
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
4m korv?? På en kvart??

Ja, jag blev förvånad själv, det går sjukt fort med så tjockt garn. :shock:

Sy tar nog längre tid men vi fixar det!! Hur många har du tänkt göra?
Två iså fall.. men jag har fortfarande inte köpt garn :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Heja!

Jag funderar på om man inte kan fläta ihop dem? :hmm: Jag tänker mig alltså att man tar trådar av garnet och lägger i kors så det blir som ett spindelnät och flätar. Förstår ni hur jag menar? Funkar det, tror ni? Sy är inte min bästa gren. ;-)
Jag hade sett framför mig att man gör EN korv av fyra nystan och sen syr ihop, men i bloggen verkar hon ha tovat fyra separata korvar och sen sytt ihop dem. Tror ni att en enda lång har större risk att trassla ihop sig i tvätten, för det verkar ju enklare sen i systeget att bara ha en korv att arbeta med känns det som....
Användarens profilbild
Av puppan
Kaffemoster skrev:Jag hade sett framför mig att man gör EN korv av fyra nystan och sen syr ihop, men i bloggen verkar hon ha tovat fyra separata korvar och sen sytt ihop dem. Tror ni att en enda lång har större risk att trassla ihop sig i tvätten, för det verkar ju enklare sen i systeget att bara ha en korv att arbeta med känns det som....
Skulle jag göra en till så skulle jag göra så, sy ihop till en enda lång. Men jag vet inte om det funkar säkert.
puppan skrev:
Kaffemoster skrev:Jag hade sett framför mig att man gör EN korv av fyra nystan och sen syr ihop, men i bloggen verkar hon ha tovat fyra separata korvar och sen sytt ihop dem. Tror ni att en enda lång har större risk att trassla ihop sig i tvätten, för det verkar ju enklare sen i systeget att bara ha en korv att arbeta med känns det som....
Skulle jag göra en till så skulle jag göra så, sy ihop till en enda lång. Men jag vet inte om det funkar säkert.
Jag skulle ju iså fall skarva (tova ihop) garnet innan virkandet liksom, tänkte jag.
Användarens profilbild
Av puppan
Kaffemoster skrev:
puppan skrev:
Jag skulle ju iså fall skarva (tova ihop) garnet innan virkandet liksom, tänkte jag.
Äsch, det var ju precis så jag menade, inte sy ihop. :tumup:
Av puh
puppan skrev:
Kaffemoster skrev:
puppan skrev:
Äsch, det var ju precis så jag menade, inte sy ihop. :tumup:
Jag har gjort en "korv", det gick bra :tumup: Skarvade under virkandet!
Av belinda
Jag gjorde också en enda lång som gick fint att tova ihop i maskinen. Nu ligger den där och stirrar på mej i väntan på att bli ihopsydd...(jag är inte nöjd med färgerna, så nu är jag är inte så sugen på att göra färdigt den, men å andra sidan har jag inget annat att ha den till heller...)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?