Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
littlethingies skrev:Two years ago, I made a crochet hat with rounded top in form of a bowler hat, and it was a favorite then. Now I look at the pattern, and I wonder if I can make it into a fedora. I found a natural colored tweed yarn in my stash and remade the hat, folded the crown slightly and roll up the back of the brim. Now it's a proper fedora hat!

This is my version of a fedora/bowler hat - with a trendy touch! Novi is made with simple sc-ch stitches in an aran weight wool yarn. The chunky yarn together with the crochet stitches give the hat the structure and form it needs. No blocking or treatment is needed, and you can make it over just one night. A cool and versatile unisex accessory, for him and for her!
http://www.ravelry.com/patterns/library/novi-hat

Det verkar som om hon inte får lov att sälja sina mönster längre pga sin arbetssituation.
Bubbi skrev:
littlethingies skrev:Two years ago, I made a crochet hat with rounded top in form of a bowler hat, and it was a favorite then. Now I look at the pattern, and I wonder if I can make it into a fedora. I found a natural colored tweed yarn in my stash and remade the hat, folded the crown slightly and roll up the back of the brim. Now it's a proper fedora hat!

This is my version of a fedora/bowler hat - with a trendy touch! Novi is made with simple sc-ch stitches in an aran weight wool yarn. The chunky yarn together with the crochet stitches give the hat the structure and form it needs. No blocking or treatment is needed, and you can make it over just one night. A cool and versatile unisex accessory, for him and for her!

Det verkar som om hon inte får lov att sälja sina mönster längre pga sin arbetssituation.
Vad är det för situation?
Av Ponyo
visslan skrev:
Bubbi skrev:

Vad är det för situation?
Ingen aning. Hon skrev att det var pga working situation. Inget mer.
Che skrev:6th November, 2010
I’m sorry to inform that my patterns will no longer be available in my shop, this is due to my current employment situation. Hopefully I’ll update you with my new designs and new patterns on ravelry in the future.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Det verkar som om hon inte får lov att sälja sina mönster längre pga sin arbetssituation.
Jag vet, jag läste det också. Hon kanske fått ett jobb där arbetsgivaren kräver att mani tne får ha bisyssla. Eller nåt. Trist för mig iaf..
melon skrev:
Bubbi skrev:Det verkar som om hon inte får lov att sälja sina mönster längre pga sin arbetssituation.
Jag vet, jag läste det också. Hon kanske fått ett jobb där arbetsgivaren kräver att mani tne får ha bisyssla. Eller nåt. Trist för mig iaf..
Är man lite fräck kan man ju höra med någon av de som har gjort en sån där hatt om de kan tänka sig att dela med sig av mönstret.... :hide:
Undrar vad jag gett mig in på... lovat sticka till en vän. Trodde jag skulle få sticka grovt garn, han gillade ju Us ugglekofta som jag stickade på niorna. Men nu har han bestämt sig för en tröja (eg modifierad klänning...) i Alaska, som ska stickas på sexor... I storlek typ xxl. :roll:

Och jag trodde jag skulle få sticka nåt snabbt i roliga färger! Nu blir det långbänk i mullvad :purskis:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Undrar vad jag gett mig in på... lovat sticka till en vän. Trodde jag skulle få sticka grovt garn, han gillade ju Us ugglekofta som jag stickade på niorna. Men nu har han bestämt sig för en tröja (eg modifierad klänning...) i Alaska, som ska stickas på sexor... I storlek typ xxl. :roll:

Och jag trodde jag skulle få sticka nåt snabbt i roliga färger! Nu blir det långbänk i mullvad :purskis:
:klappa:
trist!
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:Undrar vad jag gett mig in på... lovat sticka till en vän. Trodde jag skulle få sticka grovt garn, han gillade ju Us ugglekofta som jag stickade på niorna. Men nu har han bestämt sig för en tröja (eg modifierad klänning...) i Alaska, som ska stickas på sexor... I storlek typ xxl. :roll:

Jag som ofta stickar på st 2½ ovh 3 tycker st 6 är jättestora :shock: Jag stickar kofta på 5:or nu och det går superfort!!
Av Ponyo
melon skrev:

Jag som ofta stickar på st 2½ ovh 3 tycker st 6 är jättestora :shock: Jag stickar kofta på 5:or nu och det går superfort!!
:iagree:
Men jag stickar mest på 3:or eller 4:or
Alltså, min lillasyster! :gaah: Hon är det retsammaste jag vet! Det enda hon önskar sig i julklapp av mig är ett par långa strumpor (hemmastickade naturligtvis!) Det borde ju inte vara några problem utom att jag inte kan sticka strumpor och inte sticka med strumpstickor eller magic loop, och det vet hon om! Hennes enda kommentar till det var: "då får du väl lära dig då, du behöver en ny utmaning" :wink:

Så nu behöver jag hjälp med ett enkelt strumpmönster, jag tror att jag kan få ordning på magic loop med lite övning, men hur stickar man strumpor?
Av Ponyo
Elflin skrev:Alltså, min lillasyster! :gaah: Hon är det retsammaste jag vet! Det enda hon önskar sig i julklapp av mig är ett par långa strumpor (hemmastickade naturligtvis!) Det borde ju inte vara några problem utom att jag inte kan sticka strumpor och inte sticka med strumpstickor eller magic loop, och det vet hon om! Hennes enda kommentar till det var: "då får du väl lära dig då, du behöver en ny utmaning" :wink:

Så nu behöver jag hjälp med ett enkelt strumpmönster, jag tror att jag kan få ordning på magic loop med lite övning, men hur stickar man strumpor?
Strumpor är egentligen superenkelt. Mitt problem med dem är att de är så förbenat tråkiga att sticka.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Elflin skrev:Alltså, min lillasyster! :gaah: Hon är det retsammaste jag vet! Det enda hon önskar sig i julklapp av mig är ett par långa strumpor (hemmastickade naturligtvis!) Det borde ju inte vara några problem utom att jag inte kan sticka strumpor och inte sticka med strumpstickor eller magic loop, och det vet hon om! Hennes enda kommentar till det var: "då får du väl lära dig då, du behöver en ny utmaning" :wink:

Strumpor är egentligen superenkelt. Mitt problem med dem är att de är så förbenat tråkiga att sticka.
:iagree: Gör tubsockor utan häl och båda på ML samtidigt så är du hemma snabbt. Trist men det går. ;-)
Behöver smakråd! Vad ska jag göra för kant nertill och vad ska jag göra för ärmar på min klänning?
Bild
SaraLj skrev:Behöver smakråd! Vad ska jag göra för kant nertill och vad ska jag göra för ärmar på min klänning?
Bild
Wow vad snyggt!!

Behöver du göra någon mer? Fast tittar man nära kanske den ser ofärdig ut?
  • 1
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?