Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:Jag har försatt mig i stick förbud. Halkade i denna lilla snö och gjort illa höger handen. Grrr vad det kliar i fingrarna, så beroden. Finns det nått lugnande man kan företa sig?

Surfa på sb kanske....
Usch, vilken otur!!
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:Jag har försatt mig i stick förbud. Halkade i denna lilla snö och gjort illa höger handen. Grrr vad det kliar i fingrarna, så beroden. Finns det nått lugnande man kan företa sig?

Surfa på sb kanske....
Man kan sticka med en hand helt stilla :oops: Ännu lättare är det att virka med en hand helt stilla...
Försökte mig faktiskt på detta med handen ganska så ordentligt lindad, men nää :thumbdown:
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:
Trulsamin skrev:

Surfa på sb kanske....
Man kan sticka med en hand helt stilla :oops: Ännu lättare är det att virka med en hand helt stilla...
Försökte mig faktiskt på detta med handen ganska så ordentligt lindad, men nää :thumbdown:
Jag tror återhämtningen blir snabbast om du vilar helt. Under tiden kan du ju fresta dig med att surfa runt bland mönster på tex ravelry eller garnstudio.

Krya på dig!
Av Umma
:gaah: Hur kommer det sig att jag trots välfyllt garnlager och massa mönster och goda föresatser ändå inte hittar en enda mössa till barnen eller matchande vantar när det plötsligt behövs? Nu behöver jag tips på snabbstickat på möss-vant-halsduksfronten. Kanske skulle man sticka krage till 6-åringen?? :hmm:
Shuna76 skrev:Jag stickar inte, men tänkte tipsa om denna USA webshopen som har utförsäljning, 50% på allt. Kke ni hittar något prisvärt?
Adress?
Användarens profilbild
Av tinaw
Tassar tråden med en fråga: Jag har bara använt metallstickor förut, och nu har jag köpt ett par i plast, typ akryl. Genomskinliga, liksom. Jag tycker de är ganska knöliga på nåt sätt. Vassa och sträva på samma gång. Är det bara jag, eller är det en vanesak eller vad? De är perfekta i längd och riktigt snygga, så jag vill gärna gilla dem... :lol:
tinaw skrev:Tassar tråden med en fråga: Jag har bara använt metallstickor förut, och nu har jag köpt ett par i plast, typ akryl. Genomskinliga, liksom. Jag tycker de är ganska knöliga på nåt sätt. Vassa och sträva på samma gång. Är det bara jag, eller är det en vanesak eller vad? De är perfekta i längd och riktigt snygga, så jag vill gärna gilla dem... :lol:
Jag skulle säga att man får anpassa valet av stickor till vilket garn man använder. Vissa garner glider bättre på vissa material. Jag tycker till exempel att det är helt hopplöst att använda trästickor till mohair, för det blir för långsamt för mig.
Trulsamin skrev:Jag behöver hjälp med att hitta ett mönster på vantar. Det ska vara tumvantar och man ska sticka dem från fingrarna och upp mot handleden, alltså baklänges... Varför gör man inte det oftare förresten??
Kanske för att vantar ofta är spetsiga i änden och det kanske är "svårt" att öka snyggt och få till den formen?

Kan man börja som på "tåuppstrumpor" och istället för en häl sticka in en tråd för tummen där det passar?
Borde ju fungera!

Annars virkar jag gärna vantar nu, och då börjar jag med en magic loop i början och virkar sen runt runt...
tinaw skrev:Tassar tråden med en fråga: Jag har bara använt metallstickor förut, och nu har jag köpt ett par i plast, typ akryl. Genomskinliga, liksom. Jag tycker de är ganska knöliga på nåt sätt. Vassa och sträva på samma gång. Är det bara jag, eller är det en vanesak eller vad? De är perfekta i längd och riktigt snygga, så jag vill gärna gilla dem... :lol:
Jag har två par genomskinliga akrylspetsar till mina knitpro, och först blev jag nästan åksjuk av att de var genomskinliga och man såg garnet bakom stickan också. Men sen har jag vant mig och gillar dem. Det är mer flex i dem än i andra stickor, och ibland tycker jag det är skönt.

Så jag tror att det är en vanesak, åtminstone till stor del.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Jag har två par genomskinliga akrylspetsar till mina knitpro, och först blev jag nästan åksjuk av att de var genomskinliga och man såg garnet bakom stickan också. Men sen har jag vant mig och gillar dem. Det är mer flex i dem än i andra stickor, och ibland tycker jag det är skönt.

Så jag tror att det är en vanesak, åtminstone till stor del.
Och jag har de färgade spectraspetsarna i plast till knit pro och tycker de är jättebra! Garnet glider bra och de har en jättebra spets (många av mina trä- och metallspetsar är så runda i spetsen och det är jobbigt att sticka flätor då).
Användarens profilbild
Av tweed
Shuna76 skrev:Jag stickar inte, men tänkte tipsa om denna USA webshopen som har utförsäljning, 50% på allt. Kke ni hittar något prisvärt?

Edit: Ja, en länk vore kke smart när man ska tipsa :oops:
http://www.uptownstitches.com/home.php
Men åh, inte komma med såna frestelser :whut: Är det en butik som du har handlat ifrån, så man vet hur det funkar att handla därifrån.

Jag har beställt mönstret till sjalen som var på framsidan till S&S katalogen i höstas och det ska gå åt 1000m till den :shock: Undrar om jag ska köpa på mig garn till den? Eller om jag kanske ska göra klart något påbörjat, eller möjligen börja på något i något av alla garner jag har här hemma redan :roll:
kvarnvik skrev:

Edit: Ja, en länk vore kke smart när man ska tipsa :oops:
http://www.uptownstitches.com/home.php
Men åh, inte komma med såna frestelser :whut: Är det en butik som du har handlat ifrån, så man vet hur det funkar att handla därifrån.

Jag har beställt mönstret till sjalen som var på framsidan till S&S katalogen i höstas och det ska gå åt 1000m till den :shock: Undrar om jag ska köpa på mig garn till den? Eller om jag kanske ska göra klart något påbörjat, eller möjligen börja på något i något av alla garner jag har här hemma redan :roll:
Det står inget om att de skickar utanför USA och vad det i sådana fall kostar, så kolla det först.
Jag råkade köpa en ny klänning igår. Var i stan i helt andra ärenden och gick förbi ett skyltfönster och blev förälskad. Jag ska på fest om två veckor och tänkte använda den då men klänningen är kortärmad och jag måste sticka något att ha om armarna för jag är ganska frusen.
Mitt problem är att jag har en bolero i tankarna men nu kan jag inte hitta mönstret!
Det var ett mönster som jag hittat på någon blogg för minst ett år sedan, det fanns både på svenska och engelska och på bilden var den mörkgrågrå med en resårkant i spetsmönster. Den hade långa ärmar.
Kanten var stickad på rundsticka och spetsmönstret såg ut som en blandning mellan vanlig resårstickning och spetsmönster. Är det någon här som känner igen det och minns var man kan hitta den?
  • 1
  • 258
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?