Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
LumLumLum skrev:Jag tyckte body var toppen fram tills dom började gå ungefär. Sedan var det hopplöst att ens försöka knäppa knapparna.
Men man knäpper ju knapparna (och byter blöjor, och gör allt man behöver) på stående bebis... Liggande bebis på skötbord är det ett halvår sen jag provade :roll:
Av annbom
mimpen skrev:
LumLumLum skrev:Jag tyckte body var toppen fram tills dom började gå ungefär. Sedan var det hopplöst att ens försöka knäppa knapparna.
Men man knäpper ju knapparna (och byter blöjor, och gör allt man behöver) på stående bebis... Liggande bebis på skötbord är det ett halvår sen jag provade :roll:
Ja om de vill stå och inte springa iväg så kanske det funkar :Hahaa:
Av Enid
Idag fick jag äntligen tid att rita av långkalsongmönstret ur senaste Ottobre och sydde faktiskt klart två par direkt (wow vad fort vissa saker är att sy!) och två till är utklippta :vågen: . De är sydda i tunn och lite sladdrig interlock som är himlar fin men både för genomskinlig och sladdrig för tröjor men i långkallingar funkar den bra :tumup: .

Passade på att skära ut en topp till mig också när jag hade kniven och mattan framme :vågen: .

Ååh, vad skönt det var med lite sytid, det behövdes verkligen efter en vecka av måsten och pluggeri pluggera..!!

Jag kände idag stort behov av en större skärmatta. Det är ju himlar smidigt att skära ur trikåplagg jämfört med att klippa men nu måste jag flytta runt mattan minst fyra gånger för varje mönsterdel vilket är rätt irriterande.
Av annbom
Enid skrev:Idag fick jag äntligen tid att rita av långkalsongmönstret ur senaste Ottobre och sydde faktiskt klart två par direkt (wow vad fort vissa saker är att sy!) och två till är utklippta :vågen: . De är sydda i tunn och lite sladdrig interlock som är himlar fin men både för genomskinlig och sladdrig för tröjor men i långkallingar funkar den bra :tumup: .

Passade på att skära ut en topp till mig också när jag hade kniven och mattan framme :vågen: .

Ååh, vad skönt det var med lite sytid, det behövdes verkligen efter en vecka av måsten och pluggeri pluggera..!!

Jag kände idag stort behov av en större skärmatta. Det är ju himlar smidigt att skära ur trikåplagg jämfört med att klippa men nu måste jag flytta runt mattan minst fyra gånger för varje mönsterdel vilket är rätt irriterande.
Och jag hade velat ha en skärmatta och verktyg. Jag har aldrig provat det men sett på tv och det verkar så smidigt
Användarens profilbild
Av Stark
annbom skrev:
Enid skrev:Jag kände idag stort behov av en större skärmatta. Det är ju himlar smidigt att skära ur trikåplagg jämfört med att klippa men nu måste jag flytta runt mattan minst fyra gånger för varje mönsterdel vilket är rätt irriterande.
Och jag hade velat ha en skärmatta och verktyg. Jag har aldrig provat det men sett på tv och det verkar så smidigt

Jag vill också ha en större skärplatta. Den jag har är nog 40 x 20 cm eller nåt sånt och den räcker aldrig till och så börjar den bli lite väl använd nu... Men de är ju så himla dyra, de större. Kanske en julklapp?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag fick paket från stoff och stil idag, har beställt chiffong till att sy en klänning till min syrras bröllop den 18 december. Måste ju ha något med amningslösning och har hittat några modeller som borde funka att modifiera så det funkar att amma i dem, men jag är lite nervös för att försöka mig på att sy i chiffongen, den är ju verkligen supertunn :shock: Köpte viscosejersey att ha under också, och lite annat smått och gott :lol:
Av Enid
Cilia skrev:
annbom skrev:
Enid skrev:Jag kände idag stort behov av en större skärmatta. Det är ju himlar smidigt att skära ur trikåplagg jämfört med att klippa men nu måste jag flytta runt mattan minst fyra gånger för varje mönsterdel vilket är rätt irriterande.

Jag vill också ha en större skärplatta. Den jag har är nog 40 x 20 cm eller nåt sånt och den räcker aldrig till och så börjar den bli lite väl använd nu... Men de är ju så himla dyra, de större. Kanske en julklapp?
annbom: Ja, det är jättesmidigt! Men inte till alla material ska tilläggas. Trikå och PUL är otroligt smidigt att skära :tumup: .

Cilia: Jo, dyra är dom :roll: . Helst skulle jag vilja ha två jättestora så jag kunde täcka hela skrivbordet :hide: .
Användarens profilbild
Av Stark
Enid skrev:Cilia: Jo, dyra är dom :roll: . Helst skulle jag vilja ha två jättestora så jag kunde täcka hela skrivbordet :hide: .
Now we're talking :tumup: . Fast jag skulle nöja mig med en - på en sisådär 85 x 115 cm för det är så stort mitt bord som jag skär på är... Och så började jag kolla runt och kan hitta en för 90 dollar som blir liite väl stor. Eller en för 30, men den vet jag inte om den är självläkande... JAg ska ut imorgon. Får kolla då om jag kan få en för ett bra pris.
Av Enid
Cilia skrev:
Enid skrev:Cilia: Jo, dyra är dom :roll: . Helst skulle jag vilja ha två jättestora så jag kunde täcka hela skrivbordet :hide: .
Now we're talking :tumup: . Fast jag skulle nöja mig med en - på en sisådär 85 x 115 cm för det är så stort mitt bord som jag skär på är... Och så började jag kolla runt och kan hitta en för 90 dollar som blir liite väl stor. Eller en för 30, men den vet jag inte om den är självläkande... JAg ska ut imorgon. Får kolla då om jag kan få en för ett bra pris.
:app:
Den jag hittade på symaskinsaffären var ganska precis stor som halva mitt skrivbord :wink: .
Av annbom
Enid skrev:
Cilia skrev:
:app:
Den jag hittade på symaskinsaffären var ganska precis stor som halva mitt skrivbord :wink: .
Vad kostade den?
Av Enid
annbom skrev:
Enid skrev: Den jag hittade på symaskinsaffären var ganska precis stor som halva mitt skrivbord :wink: .
Vad kostade den?
Jag mins inte men det var på Husqvarnabutiken vid Sivia torg.
kvarnvik skrev:Jag fick paket från stoff och stil idag, har beställt chiffong till att sy en klänning till min syrras bröllop den 18 december. Måste ju ha något med amningslösning och har hittat några modeller som borde funka att modifiera så det funkar att amma i dem, men jag är lite nervös för att försöka mig på att sy i chiffongen, den är ju verkligen supertunn :shock: Köpte viscosejersey att ha under också, och lite annat smått och gott :lol:
Om man inte har specialverktyg för tunna tyger kan man testa och ha vattenlösligt mellanlägg mellan tygerna, sånt som man har till maskinbroderier. Jag klippte smala remsor av sånt när jag sydde i kantspetsen på de här volangerna (det undre spetstyget sticker fram lite, det ska jag klippa bort när jag får ändan ur): http://1.bp.blogspot.com/_Y0bNiOsGQeE/T ... G_0160.JPG

Det hade aldrig gått att sy i de här spetsarna med de grejer jag har, maskinen skulle ha knölat ner allting i understrådspolen!
Användarens profilbild
Av Titinea
annbom skrev:
Enid skrev:Idag fick jag äntligen tid att rita av långkalsongmönstret ur senaste Ottobre och sydde faktiskt klart två par direkt (wow vad fort vissa saker är att sy!) och två till är utklippta :vågen: . De är sydda i tunn och lite sladdrig interlock som är himlar fin men både för genomskinlig och sladdrig för tröjor men i långkallingar funkar den bra :tumup: .

Det står högt upp på min önskelista med... :D
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?