Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Bubbi skrev: Coo.t! Och medan du håller på så passa på att klippa upp en tröja under bysten, och sätt in ett blixtlås, så har du en amningströja :wink:
Haha - ja, fast en annan dragkedja i så fall (finns det tunna plastdragkedjor som är dubbelriktade, som såna man kan ha i jackor? Det hade ju varit det ultimata). Den där skulle jag inte vilja fastna i...
Jag funderade på att göra hål i tröjan och sätta dit dragkedjan "riktigt", men det kändes inte så frestande med den där mot magen. Särskilt inte som jag är nickelallergiker och man kan aldrig riktigt veta med metalldragkedjor... Så den fick snällt ligga utanpå istället!
Användarens profilbild
Av ellla
SCSI skrev:
Bubbi skrev: Coo.t! Och medan du håller på så passa på att klippa upp en tröja under bysten, och sätt in ett blixtlås, så har du en amningströja :wink:
Haha - ja, fast en annan dragkedja i så fall (finns det tunna plastdragkedjor som är dubbelriktade, som såna man kan ha i jackor? Det hade ju varit det ultimata). Den där skulle jag inte vilja fastna i...
Jag funderade på att göra hål i tröjan och sätta dit dragkedjan "riktigt", men det kändes inte så frestande med den där mot magen. Särskilt inte som jag är nickelallergiker och man kan aldrig riktigt veta med metalldragkedjor... Så den fick snällt ligga utanpå istället!
och folk skulle prova den...
Av letw83
SCSI skrev:

Kolla här, har inte dom tunna dubbelriktade så finns det nog inte, dom har hela ykks dragkedjesortiment

http://www.zipperstop.com/index.php
ellla skrev: Det låter som att du har ett livskraftigt bestånd med stor föryngring, om man kan prata popularionsbiologi hos måttband

Mina ligger på många olika ställen, kanske ska jag sammanföra dem och hoppas på en liknande upplevelse!!! Fast många av mina är så gamla att jag är rädd att de ska gå sönder bara jag petar på den...
nä då är de nog inte fertila längre :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
SCSI: kreativt värre! :vågen:

Humleblomstern: Jag vill gärna rita av det där bodymönstret du hade, i stl 86. Kan du ta med till dagis i morgon så kan jag låna det över dagen??

Och. Jag ska justera ett tröjmönster till Elsa som blev nog så tight. Hur mycket tycker ni man ska tänka att man tar ut - är det 1 cm eller 5 cm eller? Och hur tänker man i halslinningen? Humleblomstern, du sa nåt om det, men jag har glömt :oops: Förresten var ju halsen också lite tight så jag fick klippa bort lite runtomden, så jag kanske bara blir glad om den blir större :hmm: barnen ska få julfinakläder :)

Edit: Och så frågar jag lite försiktigt här också :oops:
Jag har ett vitt och rött tyg från JNYdesign med bilar och husvagnar som åker på en väg. Jag skulle vilja ha rött tyg som matchar det i färgen. Det fanns inte på JNYdesign nu något med samma färgkod, så jag undrar om någon har kvar något som ni kan tänka er att göra er av med? Jag tänkte sy tröjor till flickorna av det mönstrade men göra typ bakstycket alternativt ärmarna i enfärgat tyg. Jag har vitt hemma, men det blir ju liiiiite opraktiskt när jag tänker efter.
mimpen skrev:SCSI: kreativt värre! :vågen:

Humleblomstern: Jag vill gärna rita av det där bodymönstret du hade, i stl 86. Kan du ta med till dagis i morgon så kan jag låna det över dagen??

Och. Jag ska justera ett tröjmönster till Elsa som blev nog så tight. Hur mycket tycker ni man ska tänka att man tar ut - är det 1 cm eller 5 cm eller? Och hur tänker man i halslinningen? Humleblomstern, du sa nåt om det, men jag har glömt :oops: Förresten var ju halsen också lite tight så jag fick klippa bort lite runtomden, så jag kanske bara blir glad om den blir större :hmm: barnen ska få julfinakläder :)
Jag tar fram mönstret nu... Med lite tur får jag med mig det imorgon också :lol: !

Ja, jag gjorde en dundermiss när jag förstorade mitt älskade tröjmönster sist. Jag breddade det i ärmar och fram- och bakstycke på en raglantröja och öppningen blev gigantisk. Så lägg till någon cm i halslinningen också. Jag vet dock ingen tumregel för hur mycket man skall bredda och så, jag mätte på O och utick från hans mått.
Användarens profilbild
Av Sedum
annbom, jättefint! :loving: Det rosa var ju bara så :love:

SCSi wow, supertufft och vilken kreativitet!

Jag har sytt klart babysittern, tack för komentarer. Det blev fodrat tillslut ändå, för jag råkade hitta sådan vadd liggandes. Tänk vad man har i gömmorna. ;-)
MEN när maken fick ner de ihoptejpade delarna från vinden och jag plockade ihop det så saknas den stålstången i bakkant! :cry: Vet att vi inte har slängt den, men var är den?! Bara 150 kvm + vind at leta igenom... Men återkommer med resultatet snart hoppas jag.
Användarens profilbild
Av zmurfan
En fråga till er som sytt dregglisar: Vad använder man för tyg till de för att det ska bli bäst?

Tänkte försöka mig på att göra såna nu. Det är på tiden eftersom lilleman dregglar ner sina kläder hur mycket som helst.
Användarens profilbild
Av mimpen
SCSI skrev:Jag skulle behöva fler måttband. Nån som vet om man kan få dem att föröka sig i annat än fotpallar? Och kan man para dem med tumstockar eller metallrullmåttband, tro?
:Hahaa: Jag behöver sådana tips jag med. Jag har ett måttband och det är alltid försvunnet... eller så är det helt slemmigt för att Hjalmar har sugit på det :roll:
Användarens profilbild
Av SCSI
mimpen skrev::Hahaa: Jag behöver sådana tips jag med. Jag har ett måttband och det är alltid försvunnet... eller så är det helt slemmigt för att Hjalmar har sugit på det :roll:
Jag har satt fast mitt med en magnet på lampan i syhörnan, men har en tendens att drälla omkring det i lägenheten ändå så att det aldrig är där det borde när jag väl behöver det... Misstänker att jag har viss hjälp av 5½åringen, som periodvis är rätt besatt av att mäta saker... (vilket väl är bra det - själv brukade jag fläta och knyta mammas måttband som liten - inte alls uppskattat kan jag avslöja!)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?