Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

tråden är så lång att det är svårt att hitta i den :? därför så frågar jag i stället.. (hinner liksom inte så långt i den innan lillpojken vaknar igen..) har hittils stickat mina blöjbyxor i drops eskimo nu är jag ute efter nått nättare som ändå håller tätt bra, har nämligen ett par som är stickade i babyull och de är tyvärr lite för tunna.. Ge mig gärna exempel på olika sorter där garnet är mjukt, inte taget på nått otrevligt sätt och gärna kravmärkt! :D
Användarens profilbild
Av nakum
sassa78 skrev:tråden är så lång att det är svårt att hitta i den :? därför så frågar jag i stället.. (hinner liksom inte så långt i den innan lillpojken vaknar igen..) har hittils stickat mina blöjbyxor i drops eskimo nu är jag ute efter nått nättare som ändå håller tätt bra, har nämligen ett par som är stickade i babyull och de är tyvärr lite för tunna.. Ge mig gärna exempel på olika sorter där garnet är mjukt, inte taget på nått otrevligt sätt och gärna kravmärkt! :D
Jag har stickat ett par i m&k ekoull, men de är ju inte direkt nätta, men täta och gosiga. Kanske att det går att sticka i babyullen istället, som är tunnare? Kanske kan bli för tunt dock, det vet jag tyvärr inte.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag behöver sticka en babyhjälm till nytillskottet :D Har tee tee elegant (jättetunt garn) som jag tänkte använda dubbelt, så det bör vara ett mönster som är avsett för max stickor nr 3. Någon som har?
nakum skrev:
sassa78 skrev:tråden är så lång att det är svårt att hitta i den :? därför så frågar jag i stället.. (hinner liksom inte så långt i den innan lillpojken vaknar igen..) har hittils stickat mina blöjbyxor i drops eskimo nu är jag ute efter nått nättare som ändå håller tätt bra, har nämligen ett par som är stickade i babyull och de är tyvärr lite för tunna.. Ge mig gärna exempel på olika sorter där garnet är mjukt, inte taget på nått otrevligt sätt och gärna kravmärkt! :D
Jag har stickat ett par i m&k ekoull, men de är ju inte direkt nätta, men täta och gosiga. Kanske att det går att sticka i babyullen istället, som är tunnare? Kanske kan bli för tunt dock, det vet jag tyvärr inte.

Jag har stickat till A i M&K baby eco ull och de är täta, smidiga och ganska tunna, stickade på nr3
kvarnvik skrev:Jag behöver sticka en babyhjälm till nytillskottet :D Har tee tee elegant (jättetunt garn) som jag tänkte använda dubbelt, så det bör vara ett mönster som är avsett för max stickor nr 3. Någon som har?
Det här mönstret har jag gjort, det är i st 2,5 o 3. Den blir lite grund, iallafall för mej så jag stickade nr 2 lite längre innan jag började med avmaskiningarna

Bild
Det här är första försöket, 2:a är inte riktigt klar än
Av Ponyo
Nu har jag stickat klart UGGsen i dockstorlek. Och filtat ner dem till halv storlek. Aj, det gjorde ont i händerna.
Orkade inte vänta på vare sig tvättmaskin eller torktumlare, så det fick bli i handfatet.
Nu torkar och formar jag dem på en dockfot, men det får bli bild imorgon :D
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Jag behöver sticka en babyhjälm till nytillskottet :D Har tee tee elegant (jättetunt garn) som jag tänkte använda dubbelt, så det bör vara ett mönster som är avsett för max stickor nr 3. Någon som har?
Jag hade ett toppenmönster i våras, som jag tappat bort. Lyckades med nöd och näppe sticka klart mössan till Vs docka istället.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Tror ni man kan sticka sjal i det här?
http://www.tradera.com/auction/auction. ... =122851034
Towgarn är ju lite spretigt och ojämnt och inte så hållbart. Jag är lite tveksam till att det skulle bli en trevlig sjal. Annars tror jag nog att det går att sticka av vävgarn, jag har mest stickat disktrasor av det.
Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev::vågen:
Brella med Norwegian Totoro Mittens har gett sitt samtycke att jag får publicera mönstret på ravelry. :D
Vad kul! :vågen: :D Du får hojta när det kommer upp, så ska det favoritas på direkten.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Tre flugor i en smäll.
Bild

UGGSen är nästan klara, ska bara få kardborrband baktill.
Koftan blev kanske lite liten.
Hjälmössan skulle våran bebis som skulle haft bf idag fått :(
:heart:
  • 1
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 260
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?