Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Åh jäklarns vilken tur! Jag insåg att garnet inte skulle räcka till hela ärmarna. *panik*
Men så gick jag upp och kollade i garnlådan och där låg ett nystan till! :vågen: :vågen: :app:
Nu blir ärmarna klara idag, får se om jag orkar sy ihop den idag också.
Av Umma
Juliusdotter skrev:Är inne i rena vant perioden nu, så nu sitter ett par blivande Totoro vantar på stickorna (blev helt såld på bubbis mössa :love:)
Bild BildBild
WOW vad fina!!! :love:
Umma skrev:
Juliusdotter skrev:Är inne i rena vant perioden nu, så nu sitter ett par blivande Totoro vantar på stickorna (blev helt såld på bubbis mössa :love:)
Bild BildBild
WOW vad fina!!! :love:
:iagree: Vad är det för garn i de första? :love:
Nu är Pippi-tröjan avmaskad! :vågen:
Så nu ska den bara sys ihop och det måste bli klart till må 29e för då fyller Vidar år och jag tänkte att han kunde få den i födelsedagspresent.

Vad ska jag sticka nu då? Jag har muddar, tofflor och eventuellt sockor att göra till julklappar, men jag funderar på att sticka vantar eller en mössa till Knut eller nåt istället. :hmm:
visslan skrev:
Ketronya skrev:Fråga: I mitt mönster står det: C2F - Two knits crossed.

Hur gör jag det?
Här har du en förklaring:
http://wiki.answers.com/Q/What_does_C2B ... n_knitting
Tack, men jag fattar inte den förklaringen riktigt... Borde inte C2F betyda att man ska ha flätstickan framför arbetet? :hmm:
Det känns som en lite osäker förklaring, lite som att det "kan vara"...
Ketronya skrev:
visslan skrev:
Ketronya skrev:Fråga: I mitt mönster står det: C2F - Two knits crossed.

Hur gör jag det?
Här har du en förklaring:
http://wiki.answers.com/Q/What_does_C2B ... n_knitting
Tack, men jag fattar inte den förklaringen riktigt... Borde inte C2F betyda att man ska ha flätstickan framför arbetet? :hmm:
Det känns som en lite osäker förklaring, lite som att det "kan vara"...
Ja, precis. C2F betyder egentligen en 2+2 fläta som är vriden mot vänster. Det åstadkommer du genom att sätta två maskor på en hjälpsticka framför arbetet, sticka två maskor och sedan de två från hjälpstickan. :D
När jag började skriva i denhär tråden så skrev jag att jag höll på att sticka en klänning efter eget mönster. Hittade den halvfärdig i en korg i måndags och nu ska den bli klar.

Stickade denhär här om dagen när det var kallt.
Bild
Av Ponyo
Jag funderar på att lägga ut beskrivningen till Totoromössan på ravelry, nu är det så många som frågat efter mönster. Själva konstruktionen är så pass ändrad att det är solklart, men jag måste nog fråga vanttjejen om jag får låna delar av hennes diagram och hänvisa till henne. Hur gör man? Melon, du borde ha koll. :D
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Jag funderar på att lägga ut beskrivningen till Totoromössan på ravelry, nu är det så många som frågat efter mönster. Själva konstruktionen är så pass ändrad att det är solklart, men jag måste nog fråga vanttjejen om jag får låna delar av hennes diagram och hänvisa till henne. Hur gör man? Melon, du borde ha koll. :D
Borde jag :hmm:
Jag hade nog gjort som du skriver, kontaktat den tjejen och frågat. Hon har ju lagt ut sina mönster gratis så det är säkert inga problem!!
Användarens profilbild
Av Moson
Bubbi skrev:Jag funderar på att lägga ut beskrivningen till Totoromössan på ravelry, nu är det så många som frågat efter mönster. Själva konstruktionen är så pass ändrad att det är solklart, men jag måste nog fråga vanttjejen om jag får låna delar av hennes diagram och hänvisa till henne. Hur gör man? Melon, du borde ha koll. :D
Jaa :vågen:
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?