Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:Är det någon här som fattar varför man ska använda provisional cast on till den här baskern:

Bild
Mönstret: http://trus.m-bit.pl/rav/marteret_en_errata.pdf

Varför kan man inte bara lägga upp som vanligt, den speciella uppläggningen verkar ju inte ha någon funktion :hmm:
En smaksak kanske? Den som gjort mönstret kanske gillar den metoden bäst? Annars kan jag inte se någon anledning.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:Min käre man vill att jag stickar en sådan här basker åt honom :roll:
Bild
Om du inte själv har boken "Ylle och bläck" av Celia B Dackenberg tar jag gärna en kopia på mönstret till just denna basker. Dock är den virkad.
Ketronya skrev:Är det någon här som fattar varför man ska använda provisional cast on till den här baskern:

Bild

Varför kan man inte bara lägga upp som vanligt, den speciella uppläggningen verkar ju inte ha någon funktion :hmm:
Jo, jag tror att resårkanten blir lösare så att risken att uppläggningsmaskorna är för tajta minskar. Jag skulle tro att det också blir en viss estetisk skillnad.
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:Fick mig just en väldig tankeställare. Jag har lite resfeber och kan inte gå och lägga mig och satt därför och sorterade upp samtliga mina projekt på Ravelry i kategorier - årtal. Jag tycker inte att jag hinner sticka så många projekt som jag vill, men när jag räknade efter så har jag hittills i år gjort klart 28 (!!) projekt! :shock: Vissa mindre såklart, men minst hälften av dem har tagit mer än en arbetsvecka att göra klart. OJ. :shock:

Jag ska nog omvärdera och uppskatta tiden mer som jag får till min bästaste hobby: garn :heart:
Wow, 28 projekt! Det är ju mer än ett i veckan! :tumup: Bra jobbat!
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
melon skrev:Fick mig just en väldig tankeställare. Jag har lite resfeber och kan inte gå och lägga mig och satt därför och sorterade upp samtliga mina projekt på Ravelry i kategorier - årtal. Jag tycker inte att jag hinner sticka så många projekt som jag vill, men när jag räknade efter så har jag hittills i år gjort klart 28 (!!) projekt! :shock: Vissa mindre såklart, men minst hälften av dem har tagit mer än en arbetsvecka att göra klart. OJ. :shock:

Jag ska nog omvärdera och uppskatta tiden mer som jag får till min bästaste hobby: garn :heart:
Jag trodde vi gick in i v 46 nu? :lol:
Men det är ju ändå fantastiskt bra jobbat :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:

:lol: Just det. Jag tänkte fel. Ett per två veckor.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:

:lol: Just det. Jag tänkte fel. Ett per två veckor.
Ja det blir det ju. Det är lite komiskt att jag tycker att jag aldrig hinner sticka. Bevisligen hinner jag ju ändå med en del :rodna:
Användarens profilbild
Av melon
visslan skrev:

Bild

Jo, jag tror att resårkanten blir lösare så att risken att uppläggningsmaskorna är för tajta minskar. Jag skulle tro att det också blir en viss estetisk skillnad.
Jag tror också det är för att få en mer elastisk uppläggning. Vad gör man med uppläggningen sen?
melon skrev:
Jag tror också det är för att få en mer elastisk uppläggning. Vad gör man med uppläggningen sen?
Den tar man bort efter att några varv resår stickats, om jag läser beskrivningen korrekt.
CrazyMagpie skrev:telistant och Bubbi - Vilka mössor! :app:

telistant - vilket mönster har du använt till hjälm-mössan? Den modellen gjorde sig verkligen superbra i färgskiftande garn! :tumup:
Mönstret är Sweet Baby Cap från Ravelry och JA det är Zauberball Frische fiche. Jag tycker att den blev lite grund efter orginalmönstret så jag kommer att sticka ökningar och minskningar lite längre på nästa så att den kommer längre ner i ansiktet.

(stora mössan är gjord på fri hand)
Av Umma
tk81 skrev:är nu färdig men min halsduk i skuggstickning. blev riktigt bra

Bild
:vågen: Jättefin!! Och vad snygg du blir på premiären nästa vecka :tumup: !!
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?