Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MittNyaJag skrev:
MittNyaJag skrev:Räknehjälp!

Jag håller på med en beställningsmössa och även om jag tror den är på gränsen till för stor så tänker jag göra klar den. Jag får väl i värsta fall sticka en ny...

Iallafall. Jag vill ju göra en sådan "spiralminskning" och det börjar bli dags att minska ner nu!

Jag har 158 maskor runt och en fläta över 24 maskor. (50 maskor från varvets början, om det spelar roll...)
Hur många minskningar ska jag göra runt? 5 eller kanske 6?
Minskar man på varje varv eller vartannat?
Minskar man i "samma" maska varje varv? Lämpligt att sätta markör där jag ska minska mao?
Vart ska jag placera minskningarna för att få flätan att gå så högt upp som möjligt?

Jag stickar på rundsticka, annars hade det ju känns rätt lätt att sticka på tre stickor och minska i början och slutet på varje sticka, men det kanske inte blir rätt om man ska få minskningen spiralig?

Är egentligen aldeles för sent att räkna på det här, men några andra SBare kanske har sina matematiska ljuspunkter på kvällarna?!

:D
Någon som har någraideeer?
den övre mössan i förra inlägget är minskad på 7 ställen vart annat varv och senare på varje varv. Vill du se hur toppen ser ut finns en bild i samma album (som du kommer till genom att klicka på bilden.

flätan måste du lägga nära det håll du inte minskar åt om du vill ha kvar den
Användarens profilbild
Av Elsa
Underbara mössor telistant och Bubbi! :love:

Jag använder också maskinens ulltvättsprogram (30 grader), hittills utan missöden. :D
Användarens profilbild
Av melon
Fick mig just en väldig tankeställare. Jag har lite resfeber och kan inte gå och lägga mig och satt därför och sorterade upp samtliga mina projekt på Ravelry i kategorier - årtal. Jag tycker inte att jag hinner sticka så många projekt som jag vill, men när jag räknade efter så har jag hittills i år gjort klart 28 (!!) projekt! :shock: Vissa mindre såklart, men minst hälften av dem har tagit mer än en arbetsvecka att göra klart. OJ. :shock:

Jag ska nog omvärdera och uppskatta tiden mer som jag får till min bästaste hobby: garn :heart:
melon skrev:
telistant skrev:Här är de senaste två veckornas alster. Hjälmen är tyvärr för liten men den ska åka brev till en vän med en liten å så ska A få en ny lite större

Bild
Bild
:love: :love: Underbara färger!! Är det zauberball?
Jag undrar också vad det är för garn för mössorna är UNDERBARA!
Kaffemoster skrev:Jag har precis påbörjat en provlapp för att eventuellt sticka en kofta eller tröja... men jag vet inte om det är vansinne att sticka en kofta i laceweight garn på stickor 2,5.....
Det beror ju på...hur galen du är... :Hahaa:
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Jag har precis påbörjat en provlapp för att eventuellt sticka en kofta eller tröja... men jag vet inte om det är vansinne att sticka en kofta i laceweight garn på stickor 2,5.....
Till dig själv? :D
Bubbi skrev:
Till dig själv? :D
Ehm... ja? Annars är det väl ingen sport..... Sen drar jag ju dessutom stl 42-44 och är inte någon liten speta direkt.

Det kanske är vansinne? :lol:
visslan skrev:
Det beror ju på...hur galen du är... :Hahaa:
Jag är galen i garnet, det är ju så mjukt och så vackert! Fast jag kan ju fega lite och sticka med dubbelt garn och stickor 3. Jag tror det räcker även då...
Är det någon här som fattar varför man ska använda provisional cast on till den här baskern:

Bild
Mönstret: http://trus.m-bit.pl/rav/marteret_en_errata.pdf

Varför kan man inte bara lägga upp som vanligt, den speciella uppläggningen verkar ju inte ha någon funktion :hmm:
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?