Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Finns det många sånna runt om i landet? Vad innehåller de? Var äger de rum? BVC? Studiefrämjandet? Andra ställen? Vilka är det som håller i sånna kurser??

Här i Hässleholm finns det verkligen inte någonting sådant, man kan inte få veta någonstans att det finns någonting sånt som sjalar att bära i,det samma gäller tygblöjor, när jag födde min första så visste jag knappt att det fanns, än mindre sjalar. Då visste jag om att det fanns babybjörn och jag ville jättegärna ha en sån och köpte en dålig kopia på tradera som jag gillade jättemycket.

Med Elvira har jag förresten provat den selen och den är fruktansvärd... orkade inte snöra på mig sjalen för att springa ner i tvättstugan en snabbis, tänkte att jag sätter henne i selen, det borde gå bra, johej du, det slutade med att jag knöt upp henne i sjalen ändå...

Jag är lite småsugen på att se till att det ordnas lite prova på kurser osv här i Hässleholm och/eller Kristianstad men jag vet inte riktigt var jag ska börja så därför börjar jag här på sjalbarn ;)
Senast redigerad av Trulsamin den ons nov 10, 2010 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av carro83
I tråden Erbjudanden från våra annonsörer har jag sett att det står om sjalbärkurser ibland men var vet jag dessvärre inte!
Och va roligt att se en hässleholmare här inne...själv bor jag i Vittsjö!
Du kan ju hålla koll i tråden för bärsjalsträffar också...då finns det ofta många där som kan visa och hjälpa!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
carro83 skrev:I tråden Erbjudanden från våra annonsörer har jag sett att det står om sjalbärkurser ibland men var vet jag dessvärre inte!
Du kan ju hålla koll i tråden för bärsjalsträffar också...då finns det ofta många där som kan visa och hjälpa!
Jag är ju inte ute efter någon som visar utan hade snarare det hade varit kul att upplysa och visa själv ;) Jag har bara sett en enda annan i Hässleholm som bär med sjal och bara en faslig massa babybjörn...

Så därför är jag nyfiken på hur det fungerar på andra ställen ;)

Trevligt med någon från trakten förresten :vågen:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
I Östersund vet jag att ABF haft sjalkurs tidigare (med en sjalbarnare som cirkelledare, så klart ;-) )

...själv har jag haft privat visningar när vänner och bekanta velat ha hjälp, eller när de i sin tur haft vänner som velat testa, men sånt kanske inte gills riktigt?
Användarens profilbild
Av carro83
Trulsamin skrev:
carro83 skrev:I tråden Erbjudanden från våra annonsörer har jag sett att det står om sjalbärkurser ibland men var vet jag dessvärre inte!
Jag är ju inte ute efter någon som visar utan hade snarare det hade varit kul att upplysa och visa själv ;) Jag har bara sett en enda annan i Hässleholm som bär med sjal och bara en faslig massa babybjörn...

Oki...då är jag med... :) Hoppas någon kan ge ett bra svar då! :tumup:

Själv bär jag mest i vår Lemongrass just nu...iaf när vi är ute...ibland kommer sjalen fram om vi är hemma!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
carro83 skrev:
Trulsamin skrev:

Oki...då är jag med... :) Hoppas någon kan ge ett bra svar då! :tumup:

Själv bär jag mest i vår Lemongrass just nu...iaf när vi är ute...ibland kommer sjalen fram om vi är hemma!
Den är så fin :love: Jag bär också mycket i sele utomhus, framförallt med stora tösen, lilla sitter mycket i sjalen fortfarande dock och kommer nog fortsätta göra det en hel del :)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
CrazyMagpie skrev:I Östersund vet jag att ABF haft sjalkurs tidigare (med en sjalbarnare som cirkelledare, så klart ;-) )

...själv har jag haft privat visningar när vänner och bekanta velat ha hjälp, eller när de i sin tur haft vänner som velat testa, men sånt kanske inte gills riktigt?
Har du någon koll på vem som höll den??

Klart det räknas att visa för vänner och vänners vänner, det gör jag med ;) Men jag tycker att ALLA ska bära i sjal ju :Hahaa:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Trulsamin - Annamamman är jag nästan säker på det var som höll i kursen! :tumup:
Vet dock inte hur aktiv hon är här inne längre, och jag känner henne bara till utseende och nick, men du kan ju testa att pm:a?

Ett förslag är att ta kontakt med ÖF och bvc i trakten och berätta att du har koll på detta med sjalar och knytningar och att du kan ställa upp och visa om det skulle vara ngn som är intresserad, vilket det säkerkt kan vara om personalen går ut och frågar blivande och nyblivna föräldrar (eller ja, det skulle vara så jag skulle gå till väga iaf :lol: )
Hur man ska gå till väga för att göra "buisness" av det vet jag dock inte. Är inte så affärsinriktad... ;-)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
CrazyMagpie skrev:Trulsamin - Annamamman är jag nästan säker på det var som höll i kursen! :tumup:
Vet dock inte hur aktiv hon är här inne längre, och jag känner henne bara till utseende och nick, men du kan ju testa att pm:a?

Ett förslag är att ta kontakt med ÖF och bvc i trakten och berätta att du har koll på detta med sjalar och knytningar och att du kan ställa upp och visa om det skulle vara ngn som är intresserad, vilket det säkerkt kan vara om personalen går ut och frågar blivande och nyblivna föräldrar (eller ja, det skulle vara så jag skulle gå till väga iaf :lol: )
Hur man ska gå till väga för att göra "buisness" av det vet jag dock inte. Är inte så affärsinriktad... ;-)
Jag har funderat på att prata med min BVC sköterska om det men inte riktigt vågat :rodna: Har varit lite rädd för att låta besserwissrig eller nått :lol:

Och det är ju inte precis någonting jag vill tjäna pengar på, jag vill tjäna sjalare som bär sina barn i sjal eller ergonomisk sele :Hahaa:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Äh, tror inte att du behöver oroa dig för att hon ska tycka att du är besserwissig!
Du får väl presentera det som att du själv tyckte att det var lite klurigt till en början och att du själv gärna hade velat ha ngn i din närhet som kunde assistera lite, och att du tänker att det kanske är fler som är i den sits där du och många andra har varit, intresserade men osäkra - och att du gärna kan visa om ngn vill! :tumup:

Kanske har hon redan fått frågor kring sjalar som hon själv inte kunnat svara på och då bara blir glad över erbjudandet... och att visa för de som tycker att de som är intresserade är jätteroligt! :D
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Har inga tips, men har själv funderat på att prata m BVC och ÖF här i byn om samma sak :) Ser för lite sjalbärare här!!!
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag erbjöd att komma ner till mitt bvc när Ellen var över året och det fanns en ny grupp med bebisar där. De skulle höra av sig. Nu är Ellen 2,5 och jag tror de glömt bort mitt erbjudande 8)

Men jag fick känslan av att de tyckte jag bar FÖR mycket. Att jag jämt kom släpandes på deta stora tygstycket och att Ellen inte hade overall då det var kyligt..

Men erbjud dig själv!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Ellen och jag skrev:Jag erbjöd att komma ner till mitt bvc när Ellen var över året och det fanns en ny grupp med bebisar där. De skulle höra av sig. Nu är Ellen 2,5 och jag tror de glömt bort mitt erbjudande 8)

Men jag fick känslan av att de tyckte jag bar FÖR mycket. Att jag jämt kom släpandes på deta stora tygstycket och att Ellen inte hade overall då det var kyligt..

Men erbjud dig själv!
Min BVC sköterska är ju upp över öronen förälskad i mina skruttar och uppmuntrar bara mitt sjalande och tygblöjande och alla andra "konstiga" idéer jag har om allt möjligt så jag är ju bara löjlig som är lite orolig om att prata med henne om det ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?