Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
telistant skrev:
Bubbi skrev:Jag såg MuuMs ecoflower(?) idag, och s-tan i gatan vilken sjal det kommer bli!
Garnet, plus mönstret! Wow!
Nu blir man ju nyfiken :mrgreen:
Bubbi :heart: Tack. Jag sitter med den nu, faktiskt. bara några varv kvar... :roll:
Vill se :D
Fryle skrev:
telistant skrev:Love har beställt en sån där baskerpinne som avslutning på sin regnbågsmössa, är det nåt jag ska tänka på när man gör en sån?, hur många maskor? blir 7 för många? är 4 bättre? (stickor 3 och Zauberball) och hur avslutar man, bara dra igenom tråden på slutet? Är det nån som har gjort nån sån nån gång?
Jag brukar göra med 4, tycker det blir lagom. På slutet drar jag bara garnet genom maskorna och drar med en nål in det i pinnen innan jag fäster.
Tack! Då ska jag prova med 4m
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
telistant skrev:
Bubbi skrev:Jag såg MuuMs ecoflower(?) idag, och s-tan i gatan vilken sjal det kommer bli!
Bubbi :heart: Tack. Jag sitter med den nu, faktiskt. bara några varv kvar... :roll:
Den är verkligen ett jobb utan dess like! :D Du får inte tappa den!
Mosan skrev:
MuuM skrev:
telistant skrev:
Den är verkligen ett jobb utan dess like! :D Du får inte tappa den!
det kanske får bli nästa projekt - om man nu skulle "behöva" en spetssjal till. Men behovet att sticka den kanske räcker som motivering?
Användarens profilbild
Av Moson
Jag väntar nog med tröjstickande lite. Tänkte börja på en sjal i ett härligt rosarött garn i babyalpacka :)
Jag har ju aldrig stickat spets så vilken ska jag välja för att det inte ska bli helt galet svårt och ett evighetsprojekt?

Det är ungefär 500 meter på mitt 100 gramsnystan.
Moson skrev:Jag väntar nog med tröjstickande lite. Tänkte börja på en sjal i ett härligt rosarött garn i babyalpacka :)
Jag har ju aldrig stickat spets så vilken ska jag välja för att det inte ska bli helt galet svårt och ett evighetsprojekt?

Det är ungefär 500 meter på mitt 100 gramsnystan.
Alltså harunin var ju inte så svår nu när jag är klar med den... Helt okej första försök till att sticka spetssjal... Och då hade jag varken stickat spets eller på engelska förut...
Kaffemoster skrev:Färdig!
Bild

Just ja, jag har ju glömt att leta efter om jag kan hitta var jag tappade alla maskorna.. det borde gå att hitta utan större problem :hide:
Jättesnygg. :love:
Jag fick hem det här garnet idag:

Bild

Ett nytt spetsgarn från Manos del Uruguay. :love:

Och så håller jag på med mössor till lilleman och lillemans kompis, i rött Debbie Bliss baby cashmerino. Och ekogarn ligger och väntar på att bli en jultröja till lilleman. Det är så kul att äntligen ha lite tid till att sticka! :vågen:
Av Umma
leonie skrev:Jag fick hem det här garnet idag:

Bild

Ett nytt spetsgarn från Manos del Uruguay. :love:

Och så håller jag på med mössor till lilleman och lillemans kompis, i rött Debbie Bliss baby cashmerino. Och ekogarn ligger och väntar på att bli en jultröja till lilleman. Det är så kul att äntligen ha lite tid till att sticka! :vågen:
:vågen: härligt!!
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev::vågen: Jag är klar med min nionde och tionde sjal i 10 sjalar 2010 utmaningen!
En slätstickad i entrådigt kauni.
Bild
Bild
och en echo flower i lila malbabrigo lace.
Bild
Bild
:shock: :love:
Jättefina sjalar! Men den där slätstickade kan inte ha varit allt för rolig att sticka va? :hide:
linafelicia skrev::vågen: Jag är klar med min nionde och tionde sjal i 10 sjalar 2010 utmaningen!
En slätstickad i entrådigt kauni.
Bild
Bild
och en echo flower i lila malbabrigo lace.
Bild
Bild
Wow :shock: Jättefina :love:

Med tanke på hur roligt det var att sticka sjal kanske jag borde hoppa på nått "sticka 10 sjalar 2011" nästa år kanske :) 10 sjalar i år blir tight om tid även om jag hunnit med 2 redan ;)
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?