- ons nov 03, 2010 12:28
Jag har ju kassa handleder från början, så jag får väl vila från stickningen ett tag eller så. Eller åtminstone inte sticka så mycket.
Juliusdotter skrev:Appropå dubbelstickning
Var tvungen att leta fram grytlapparna zandrama hade plan på att göra i dubbelstickning. Inspirerad då skapade även jag en sån grytlapp (som får bo i lekstugan, den blev mer rektangulär än kvadratisk) detta satte igång en våg på stick cafét så nu har var och varranan där grytlapp med kaffepannor på (nån gjorde faktiskt en med döskalle). Det du zandrama
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:
så nu ska jag testa att dubbelsticka och till på köpet göra mönster!*gulp*

Bubbi skrev:Jag testade nu, och det blev snarare värre.zandrama skrev:Jag har bara kommit sex varv fram på Ishbel idag eftersom jag har ont i vänster handled. Överansträngning eller nåt antagligen. Hur blir man av med sånt? Jag får ju abstinensbesvär.Har du testat att strecha handen (böja den bakåt i fingrarna)

Jag har ju kassa handleder från början, så jag får väl vila från stickningen ett tag eller så. Eller åtminstone inte sticka så mycket.
melon skrev:Tack! Det hoppas jag också.zandrama skrev:Jag har bara kommit sex varv fram på Ishbel idag eftersom jag har ont i vänster handled. Överansträngning eller nåt antagligen. Hur blir man av med sånt? Jag får ju abstinensbesvär.Hoppas det går över fort!!
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11