Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:Appropå dubbelstickning
Var tvungen att leta fram grytlapparna zandrama hade plan på att göra i dubbelstickning. Inspirerad då skapade även jag en sån grytlapp (som får bo i lekstugan, den blev mer rektangulär än kvadratisk) detta satte igång en våg på stick cafét så nu har var och varranan där grytlapp med kaffepannor på (nån gjorde faktiskt en med döskalle). Det du zandrama :tumup:
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:
Bild
så nu ska jag testa att dubbelsticka och till på köpet göra mönster! :shock: *gulp*
:app:
Bubbi skrev:
zandrama skrev:Jag har bara kommit sex varv fram på Ishbel idag eftersom jag har ont i vänster handled. Överansträngning eller nåt antagligen. Hur blir man av med sånt? Jag får ju abstinensbesvär. :wink:
Har du testat att strecha handen (böja den bakåt i fingrarna)
Jag testade nu, och det blev snarare värre. :|
Jag har ju kassa handleder från början, så jag får väl vila från stickningen ett tag eller så. Eller åtminstone inte sticka så mycket.
melon skrev:
zandrama skrev:Jag har bara kommit sex varv fram på Ishbel idag eftersom jag har ont i vänster handled. Överansträngning eller nåt antagligen. Hur blir man av med sånt? Jag får ju abstinensbesvär. :wink:
:cry: Hoppas det går över fort!! :heart:
Tack! Det hoppas jag också.
Av Ponyo
zandrama skrev:
Bubbi skrev:
Har du testat att strecha handen (böja den bakåt i fingrarna)
Jag testade nu, och det blev snarare värre. :|
Jag har ju kassa handleder från början, så jag får väl vila från stickningen ett tag eller så. Eller åtminstone inte sticka så mycket.
Aj då :?
Jag har köpt garn för att sticka varmstrumpor till sambon i julklapp men hittar inget vettigt...

Jag vill sticka från tån och uppåt, jag vill sticka två på en gång på en rundsticka... Finns det några mönster på det här eller måste jag börja experimentera själv??
Trulsamin skrev:När jag föreslog sånna för sambon blev han bara sur :Hahaa: Han gillar inte puttenuttiga saker som att hålla handen :roll:

Jättefina :love:
Min sambo tyckte att de var fina men fullständigt oanvändbara. Stickade de till en kompis som bröllopspresent. :-
)
Trulsamin skrev:Jag har köpt garn för att sticka varmstrumpor till sambon i julklapp men hittar inget vettigt...

Jag vill sticka från tån och uppåt, jag vill sticka två på en gång på en rundsticka... Finns det några mönster på det här eller måste jag börja experimentera själv??
Det har jag också funderat på. Det finns ju mönster från tån och upp men hur gör man från början då. Jag har tänkt att man får göra tån som vanligt först och sen flytta över på magic loop. Men förhoppningsvis finns det någon som vet bättre!
Visst ska det finnas en sorts elastisk tråd att sticka med i resåren på strumpor så dom inte kasar ner? Någon som vet om det finns och vad det heter i så fall?
Ketronya skrev:
Trulsamin skrev:Jag har köpt garn för att sticka varmstrumpor till sambon i julklapp men hittar inget vettigt...

Det har jag också funderat på. Det finns ju mönster från tån och upp men hur gör man från början då. Jag har tänkt att man får göra tån som vanligt först och sen flytta över på magic loop. Men förhoppningsvis finns det någon som vet bättre!
Jag gjorde vantar till Love och strumpor till Alfred i somras från tån/fingertopparna och de gjorde jag direkt på rundstickan och swischade igång med magic loop på en gång. Eller var det det du undrade? :hmm:
Ketronya skrev:Visst ska det finnas en sorts elastisk tråd att sticka med i resåren på strumpor så dom inte kasar ner? Någon som vet om det finns och vad det heter i så fall?
Det finns men vet inte vad den heter
telistant skrev:
Ketronya skrev:

Jag gjorde vantar till Love och strumpor till Alfred i somras från tån/fingertopparna och de gjorde jag direkt på rundstickan och swischade igång med magic loop på en gång. Eller var det det du undrade? :hmm:
När jag gör från tån och upp så använder jag det här mönstret och då använder jag ju strumpstickor, vet inte hur jag skulle göra tådelen på rundsticka, och med två samtidigt dessutom.

http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf
telistant skrev:
Ketronya skrev:Visst ska det finnas en sorts elastisk tråd att sticka med i resåren på strumpor så dom inte kasar ner? Någon som vet om det finns och vad det heter i så fall?
Det finns men vet inte vad den heter
Stickelastik.
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?