Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Elsa skrev:Nu har jag postat! :D Hoppas att den kommer fram imorgon och att mottagaren blir nöjd.
Den var jättefin och här ska inga blommor sprättas. :love:
Det lustiga är att den är i exakt samma garn och nyans som min nuvarande favvomössa. :lol:
Jättefin mössa och ägarinna.
Ångrar massor att jag inte var med på detta bytet.

Ungefär hur gör man en sådan mössa?
Det lila, har man större stickor eller blir det sådana "korvar" av att man gör rätstickning?
Tack solängel för min fina mössa! I vanliga fall brukar jag känna mig som en mupp i mössa (med massa hår, blir man konstig med en tajt mössa...) Men denna satt som en smäck och jag känner mig jättefin - både maken och dottern håller med! (maken mycket förvånad, för han brukar garva när han ser mig i mössa :evil: )

Vädret i skåne sista dagarna har varit för varma för mössa men jag har haft på mig den och beundrat den i hallen när jag gått förbi, den kommer att bli mycket använd i vinter.

Sjalbarnsbyten :heart:
teres skrev:Tack solängel för min fina mössa! I vanliga fall brukar jag känna mig som en mupp i mössa (med massa hår, blir man konstig med en tajt mössa...) Men denna satt som en smäck och jag känner mig jättefin - både maken och dottern håller med! (maken mycket förvånad, för han brukar garva när han ser mig i mössa :evil: )

Vädret i skåne sista dagarna har varit för varma för mössa men jag har haft på mig den och beundrat den i hallen när jag gått förbi, den kommer att bli mycket använd i vinter.

Sjalbarnsbyten :heart:
Vad bra att du gillar den!

För den nyfikne finns det massa bilder i bloggen, men jag vill gärna se den på dig också, teres!
Nettan skrev:Jättefin mössa och ägarinna.

Det lila, har man större stickor eller blir det sådana "korvar" av att man gör rätstickning?
Man stickar ett varv lila i slätstickning, sedan avigstickning några varv.
Jag blev så glad över mössbilderna att jag inser att jag måste glädja andra på samma sätt. Först mössan jag skickade till Annelithor:
Bild
Garnet är Kauni, modellen från Ruth Sörensens mösspacke som man i alla fall förut kunde köpa på Garnkorgen.

Sedan den urtjusiga jag fick av Britt:
Bild
glis skrev:Jag blev så glad över mössbilderna att jag inser att jag måste glädja andra på samma sätt. Först mössan jag skickade till Annelithor:
Bild
Garnet är Kauni, modellen från Ruth Sörensens mösspacke som man i alla fall förut kunde köpa på Garnkorgen.

Bild
Vilka fina! Som konstverk ju.
solängel skrev:
Nettan skrev:Jättefin mössa och ägarinna.

Man stickar ett varv lila i slätstickning, sedan avigstickning några varv.
Fast den här är stickad genom att sticka sju varv slätstickning i svart och sen rätstickning i lila fyra varv, alså ett rätt varv, ett avigt ett rätt och ett avigt i lila.

Mönstret hittade jag på ravelry och så byggde jag om det så att det passade mig :)
Senast redigerad av ellla den sön okt 31, 2010 00:45, redigerad totalt 1 gånger.
Helma skrev:
glis skrev:Jag blev så glad över mössbilderna att jag inser att jag måste glädja andra på samma sätt. Först mössan jag skickade till Annelithor:
Bild

Bild
Vilka fina! Som konstverk ju.
:iagree:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 30
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?