Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

telistant skrev:Varför? Varför blir det alltid för stort!!! :gaah:
Appropå för stort ... min skiraste blev hmmm ... i största laget för vardagsbruk
Bild
binaem skrev:
Appropå för stort ... min skiraste blev hmmm ... i största laget för vardagsbruk
Bild
:fnissa: Stor men riktigt fin! Soffmys?
Bubbi skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Detta har jag stickat på hemsidan. :lol:
Bara en första skiss

http://web.comhem.se/annastrandberg/hemsida2010/
Shit vad snyggt och jösses vad jämnt! :urule:
Tack!
:fnissa:
Tänk om man kunde sticka så jämt. Jag har upprepat en enda liten maska om och om igen och skapat ett mönster av det.
Likadant med sidenbandet. Det blev inte bra när jag fotograferade, så jag manipulerade en massa istället.
snyggt blev det :tumup:
binaem skrev:
Bild
hoppsan :fnissa:

Jag stickar på min revontuli och det är nästan så jag skulle vilja att den blev riktigt stor och gosig men jag skulle inte tro det på bara ett nystan kauni...
Användarens profilbild
Av melon
binaem skrev:Fråga när det står så här
sl2k1psso

- ska jag då ta både de lyfta maskorna och dra över den stickade maskan?
Din skiraste blev ju gigantiskt! :shock: häftigt.
Japp, så skulle jag också sticka det. Vet du om det ska bli en markerad mittnaska? I såna fall tror jag att maskorna ska lyftas "knitwise" dvs rätt. Vad stickar du gör nåt?
Användarens profilbild
Av Fryle
telistant skrev: Jag ska definitivt mäta på det stickade innan jag river upp det! Har ju bara tänkt ha en liten resårkant och resten i slätstickat, därav den slätstickade provlappen.

Hur mycket ska man dra ut resåren när jag mäter då? det är ju väldigt olika på ihopdragen resår och utsträckt. Inte helt utsträckt men ganska lutar jag åt
Jaha, då förstår jag varför provlappen var slätstickad. När du mäter resår, mät så sträckt som du vill ha den i "normalläge".
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
telistant skrev: Jag ska definitivt mäta på det stickade innan jag river upp det! Har ju bara tänkt ha en liten resårkant och resten i slätstickat, därav den slätstickade provlappen.

Hur mycket ska man dra ut resåren när jag mäter då? det är ju väldigt olika på ihopdragen resår och utsträckt. Inte helt utsträckt men ganska lutar jag åt
Jaha, då förstår jag varför provlappen var slätstickad. När du mäter resår, mät så sträckt som du vill ha den i "normalläge".
Mössor vill man ju ha lire små också, annars sitter de ju inte fast på huvudet!
Av Ponyo
melon skrev:
Bara en första skiss

...
Wow!!! :vågen: så snyggt!
Tack :D
Den var gul först (garnet var gult). Men min man hatar gult och dissade min skiss totalt, tills jag ändrade färg, då var den helt plötsligt mer än bra. Han kan inte tänka bort färger alls. :lol:
Senast redigerad av Ponyo den sön okt 21, 2012 19:16, redigerad totalt 1 gånger.
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bara en första skiss

Den var gul först (garnet var gult). Men min man hatar gult och dissade min skiss totalt, tills jag ändrade färg, då var den helt plötsligt mer än bra. Han kan inte tänka bort färger alls. :lol:
Supersnyggt!
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bara en första skiss

Supersnyggt!
:iagree:
ellla skrev:
Fryle skrev:

Mössor vill man ju ha lire små också, annars sitter de ju inte fast på huvudet!
Nu ska jag prova 112 maskor i resåren

Tack för input :heart:
Användarens profilbild
Av Moson
Nu har jag stickat klart min sjal :)
Men hur gör man när man blockar stickade saker? Har mest stickat blöjbyxor och mössor hittills så det har inte kännts som att det behövts innan.
Moson skrev:Nu har jag stickat klart min sjal :)
Men hur gör man när man blockar stickade saker? Har mest stickat blöjbyxor och mössor hittills så det har inte kännts som att det behövts innan.
Lägg i blöt i ljummet vatten, cirka en halvtimme. Sedan kramar du ur vattnet, rulla gärna i sjalen i en stor handduk och trampa på rullen så den blir så torr som möjligt. Sedan nålar du upp den i rätt form, sträck gärna lite så kommer mönstret fram finare, på valfritt underlag. Jag brukar blocka på vardagsrumsmattan eller madrassen, med handuk under. Låt den ligga uppspänd tills den är helt torr (annars håller den inte formen lika bra).
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?