- ons okt 27, 2010 18:41
Den ska vara fin i två färger, det vore bra om det var så man kan börja och liksom stanna när garnet är slut t ex en trekant man börjar på i spetsen det är ju skönt att slippa det vansinnigt tråkiga arbetet med att lägga upp massa maskor också
Fuskpolo är ju bra men den får inte vara för liten då.
Jag funderar på om jag tom ska våga mig på att göra ett inte alltför svårt mönster på också.
MuuM skrev:En sjal till mig tänkte jag. Vet inte exakt hur mycket garn jag har kvar men kanske 150 gram runt 250-300 yard skulle jag tippa, räcker det?Moson skrev:Såhär blev denJättefin! Vad för sjal? Till bäbis? Halsduk? Om så vill jag slå ett slag för en fuskpolo! Enklast i världen, till och med jag kan göra den utan mönster.
Jag gjorde strl. 2 ändå men lyckades visst sticka tightare än på provlappen så den blev ändå till ett litet huvudhoppas inte för liten
Nu är det alltså dags att sticka sjal av det som är kvar. Några tips?om du kommer imorgon visar jag.
Den ska vara fin i två färger, det vore bra om det var så man kan börja och liksom stanna när garnet är slut t ex en trekant man börjar på i spetsen det är ju skönt att slippa det vansinnigt tråkiga arbetet med att lägga upp massa maskor också

Fuskpolo är ju bra men den får inte vara för liten då.
Jag funderar på om jag tom ska våga mig på att göra ett inte alltför svårt mönster på också.
E 09 och Liten 14
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT