Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Vi har börjat kollar på selar och tog oss i helgen till Kokobello för att kolla Boban som jag trodde skulle kunna passa sambon (filken fin butik förresten, Mammagumman!)

Men, Boban satt bra på mig, men inte på honom, däremot satt Becon bra. Problemet är att axelremmarna inte är stoppade tillräckligt långt, så på honom ta stoppningen slut strax ovanför armhålan = det skär in och är inte särskilt bekvämt. Ergon fungerar inte särskilt bra på någon av oss.

Så min fråga: finns den en sele förutom Becon som har långa stoppningar på axelbanden? Hur är det på Manducan och AP? Vi vill helst ha en sele som funkar för oss båda...

Och så undrar jag vad gäller Becon - hur länge funkar den? Hur stora barn har ni burit i den? Och funkar den med ytterkläder när tösen blir större, pga insatsen?
Av Franneke
Det här kanske borde stå under rubriken "Fakta om olika...". Kanske någon snäll moderator kan flytta den, om det blev fel...
Användarens profilbild
Av Ingrid
Manduca eller Ergo Sport kanske. Manduca har jag sålt till den största man jag någonsin har sett, han var 2,10 m lång och dessutom proportionerlig i storlek, så han var ganska bred över axlarna också. Och Manducan satt OK på honom. Hans fru var typ drygt 1,50 m lång, och den fungerade även till henne. Det var verkligen ytterligheter i storlek på det paret!
Snacka om enhälligt! :lol: Då ska vi ta och testa en Manduca snart. Tack för råden!
Franneke skrev:Vi har börjat kollar på selar och tog oss i helgen till Kokobello för att kolla Boban som jag trodde skulle kunna passa sambon (filken fin butik förresten, Mammagumman!)
Tack! :D
Franneke skrev:Och så undrar jag vad gäller Becon - hur länge funkar den? Hur stora barn har ni burit i den? Och funkar den med ytterkläder när tösen blir större, pga insatsen?
Antingen är en beg Beco 4th är ett alternativ. I den kan du bära barn upp till 3-4 år. Men den har ingen insats till de mindre barnen.

Bild

Om man har en Beco I eller II kan man både bära rätt stora barn med insatsen och ytterkläder. Om man känner att de växer ur insatsen kan man sen även bära med insatsdelen och panelen tillsammans och ha barnet helt innanför alltihopa på samma sätt som man bär i en 4th. :tumup:
Av Enid
Jag tror jag sytt selen ni söker, vill ni låna och prova?

Den är extra lång i axelbanden, extra lång midjevaddering, extra hög och extra bred i sittdelen :tumup: . xggfffffffffffdz<
Mammagumman: Jag har funderat på en Beco 4th, men Butterfly verkar ju ha bättre huvudstöd och dylikt, eller? Och om man kan ha panelen ihop med ryggstödet så är det ju inget problem, jag vill nämligen helst kunna svinga upp barnet såsom jag gör med sjal, medan sambon tyckte det var jättesmidigt att kunna sätta fast barnet först. (Fast han svingade henne också, för första gången, i Kokobellobutiken!! :app: )
Jag trodde att barnet alltid sitter fast med panelen i Butterfly.

Enid: Ja tack, selen provar vi jättegärna, låter utmärkt! :vågen: Tror du Lale redan kan sitta i den, hon är 70 cm lång nu?
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag har testat att bära med Beco Butterfly och sätta innanför panel och allt, som man gör med andra selar. Men jag tycker inte att det sitter lika bra då måste jag säga. Det blir lite tjorvigt på något sätt tycker jag i alla fall. Men jag kan bära min 7-åring i Beco Butterfly och få plats med honom (han är visserligen inte största modellen, men ändå), så jag tror inte att ni behöver oroa er för att inte få plats med barnet i insatsen i Becon. Det finns ett par remmar som fäster ryggplattan mot axelbanden som man kan förlänga rätt ordentligt om man behöver mer plats.

Ett annat sätt att sätta upp barnet på ryggen än att svinga upp det som man gör med sjal, är ju att sätta fast midjebältet, sedan sätta i barnet fram, vrida runt det till höften, byta remmar i handen och så vrida bak selen och barnet. Det kanske vore ett bra sätt för din man att sätta upp barnet på ryggen om han inte vill svinga upp det? Men sen undrar jag, jag fick uppfattningen av ditt första inlägg att Becon inte satt bra på din man? :hmm: Men jag kanske har läst fel? Det kanske bara var Boban som inte satt bra?
Av Enid
Franneke skrev: Enid: Ja tack, selen provar vi jättegärna, låter utmärkt! :vågen: Tror du Lale redan kan sitta i den, hon är 70 cm lång nu?
Det är värt att testa iaf, annars får vi väll fixa det på något sätt :wink: .

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?