Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Jenny med Emiliten skrev:Mina bindor har ju hörn så det blir naturligt att vända i kortändan (tycker jag). Trosskydden är rundade och där tar jag nog i svängen mellan vingen och resten. Men jag kommer nog att gå över till hörn där också. Det är inte så många som gör så och jag gillar att det blir lite "emilitentypiskt". Av det skälet kommer jag troligen inte att gå över till att locka dem heller, jag gillar dem vändsydda. Men det är ett evigt pyssel, så jag vet inte ... :hmm:
Mina har också hörn, fast jag vänder den på långsidan typ nedanför vingen. Det har blivit så bara. Men lite pyssligt är det, sannerligen.
Av MariaKB
Vet inte vart jag ska posta det här så det får bli här. Jag vill gärna köpa hemmasydda tygbindor - är det någon som kan tipsa om någon som säljer? Jag vill ha naturmaterial in mot kroppen.

Jag har aldrig testat det så jag undrar också om det inte är svårt att tvätta bort fläckarna?

(Moderator - förlåt om man inte får posta sådana här inlägg här - bara ta bort i så fall...)
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
MariaKB skrev:Vet inte vart jag ska posta det här så det får bli här. Jag vill gärna köpa hemmasydda tygbindor - är det någon som kan tipsa om någon som säljer? Jag vill ha naturmaterial in mot kroppen.

Jag har aldrig testat det så jag undrar också om det inte är svårt att tvätta bort fläckarna?

(Moderator - förlåt om man inte får posta sådana här inlägg här - bara ta bort i så fall...)
Jag tror knappast det är otillåtet att efterlysa säljare, det är det motsatta som inte är ok, men man får svara på frågan om jag inte minns fel :wink: (Och jag utgår från att du redan vet att jag säljer :-))
Användarens profilbild
Av mimpen
Jenny med Emiliten skrev:
MariaKB skrev:Vet inte vart jag ska posta det här så det får bli här. Jag vill gärna köpa hemmasydda tygbindor - är det någon som kan tipsa om någon som säljer? Jag vill ha naturmaterial in mot kroppen.

Jag tror knappast det är otillåtet att efterlysa säljare, det är det motsatta som inte är ok, men man får svara på frågan om jag inte minns fel :wink: (Och jag utgår från att du redan vet att jag säljer :-))
:fnissa: Jag med :wink:
Av annbom

Jag med :)
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Maria KB, ang fläckar på naturmaterial: min erfarenhet är att det suger sig fast lite hårdare i bambuvelour. Bambufleece, bomullsvelour och (bomulls-)flanell har jag lyckats hålla fläckfritt (försöker komma ihåg om det finns något mer jag testat ... :hmm: nej, det gör det nog inte).

:-)
Av anpa
mimpen skrev:Microfleece mot huden i bindor - det har inte jag provat. Nån som testat? Vad tycker ni?
Jag har microfleece i några och bambuvelour i andra och älskar de med microfleece!! Har dock bara haft dem som trosskydd än, kan rapportera sen när bebben är född ;-)...
Användarens profilbild
Av ellla
mimpen skrev:Microfleece mot huden i bindor - det har inte jag provat. Nån som testat? Vad tycker ni?
Jag har i några av mina och några jag sytt åt solängel. Det är ju mjukt men varmt!!! Väldigt varmt...
Användarens profilbild
Av mimpen
ellla skrev:
Jag har i några av mina och några jag sytt åt solängel. Det är ju mjukt men varmt!!! Väldigt varmt...
Ja. Det förstås. Vinterbindor :Hahaa:
Av annbom
mimpen skrev:
ellla skrev:
Ja. Det förstås. Vinterbindor :Hahaa:
Något för skidåkare alltså. Vet killar som åker skidor som använder bindor för att de isolerar :Hahaa:
Av anpa
ellla skrev:
Jag har tänkt på det, just nu är det perfekt, men inget för varma sommardagar :roll:
Av anpa
Sydde några med fleece på baksidan (inte PUL), som jag har haft som trosskydd. Har tvättat dem i 60 grader och torktumlat dem, men nu har en av dem gått hål i fleecen, där knappen sitter. Är det för att jag har torktumlat och tvättat så varmt? Hur gör ni?
Av annbom
anpa skrev:Sydde några med fleece på baksidan (inte PUL), som jag har haft som trosskydd. Har tvättat dem i 60 grader och torktumlat dem, men nu har en av dem gått hål i fleecen, där knappen sitter. Är det för att jag har torktumlat och tvättat så varmt? Hur gör ni?
Jag har sytt blöjor med fleece och de har inte gått sönder vid knappen fast jag tvättat dem i 60 grader. Tumlat har jag däremot inte gjort
Av anpa
annbom skrev:
anpa skrev:Sydde några med fleece på baksidan (inte PUL), som jag har haft som trosskydd. Har tvättat dem i 60 grader och torktumlat dem, men nu har en av dem gått hål i fleecen, där knappen sitter. Är det för att jag har torktumlat och tvättat så varmt? Hur gör ni?
Jag har sytt blöjor med fleece och de har inte gått sönder vid knappen fast jag tvättat dem i 60 grader. Tumlat har jag däremot inte gjort
Jag gissar att det är tumlaren som är boven, det sliter ju endel....
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?