Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi: Vilken underbar idé! Så himla coolt!

Kaffemoster: trist, hoppas det löser sig.

Ketronya: Du har redan fått svar, även om jag inte kollat in länken. Maskstygn heter det iaf, när man syr så att det ser stickat ut.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Kvarnvik, har du en maskrosboll bland dina blommor i boken? :D
Hmm, ska kolla :-)
Ingen maskrosboll, men nåt sånt här i vitt mohairgarn kanske?
Bild
Ja! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
Bild
Tror inte du behöver mönstret va :wink:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
Bild
Tror inte du behöver mönstret va :wink:
:lol:
Tror inte det :D
solängel skrev:Bubbi: Vilken underbar idé! Så himla coolt!

Kaffemoster: trist, hoppas det löser sig.

Ketronya: Du har redan fått svar, även om jag inte kollat in länken. Maskstygn heter det iaf, när man syr så att det ser stickat ut.
Just det :) Tack så mycket :tumup:
Så där!
Nu är jag tillbaka på den punkt jag trodde att jag var i morse. Fast den här gången med rätt antal maskor! :D

(Tror jag, jag har inte börjat på varvet där jag ska sätta på markörer. Men det var rätt i slutet av diagram 2.)
Vinterns första mössa är stickad! Första mössan överhuvudtaget faktiskt, om man inte räknar in mössorna jag stickade på quick knit innan jag kunde sticka... ;)

Bild
Bild

Mannen blev nöjd :D
Användarens profilbild
Av Edith
Ketronya skrev:Vinterns första mössa är stickad! Första mössan överhuvudtaget faktiskt, om man inte räknar in mössorna jag stickade på quick knit innan jag kunde sticka... ;)

Bild
Bild

Mannen blev nöjd :D
Fin! :D
Användarens profilbild
Av tweed
Ensam hemma och barnet har just somnat, äntligen. Nu tänkte jag ta tag i min bärponcho igen, den har legat nere ett tag på grund av alla uppgifter i slöjdkursen, men ikväll orkar jag inte tänka på nåt sånt, så nu blir det stickning med tjocka stickor en stund innan läggdags :lol:
Användarens profilbild
Av binaem
Hjälp - jag försöker börja på Haruni - men jag fattar inte ens hur man gör uppläggningen ... finns det ngn film eller bildbeskrivning ngn stans?

Och en fråga till ... jag vill göra den släpstickad - utan mönstret på den stora ytan- Är det chart A som är allt utom bladkanten (och chart B som är bladmönstret? )? Och hur gör jag ökningarna?
Användarens profilbild
Av ellla
binaem skrev:Hjälp - jag försöker börja på Haruni - men jag fattar inte ens hur man gör uppläggningen ... finns det ngn film eller bildbeskrivning ngn stans?

Och en fråga till ... jag vill göra den släpstickad - utan mönstret på den stora ytan- Är det chart A som är allt utom bladkanten (och chart B som är bladmönstret? )? Och hur gör jag ökningarna?
Uppläggningen gör man så att man lägger upp få maskor och rätstickaf dem några varv, så att det blir en rektangel. Sen plockar man upp maskor längs ena långsidan och ena kortsidan (där du började sticka) och sen får du en nästintill osynlig uppläggning!

Säg till om du inte fattar hur jag menar!

Ökar gör du vart annat varv i kanterna och runt mittmaskan!
ellla skrev:
binaem skrev:Hjälp - jag försöker börja på Haruni - men jag fattar inte ens hur man gör uppläggningen ... finns det ngn film eller bildbeskrivning ngn stans?

Uppläggningen gör man så att man lägger upp få maskor och rätstickaf dem några varv, så att det blir en rektangel. Sen plockar man upp maskor längs ena långsidan och ena kortsidan (där du började sticka) och sen får du en nästintill osynlig uppläggning!

Säg till om du inte fattar hur jag menar!

Ökar gör du vart annat varv i kanterna och runt mittmaskan!
Jag måste ju påstå att jag tycker att uppläggningen var det allra krångligaste, jag tror inte jag gjorde helt rätt men nu i efterhand så inser jag att det inte spelar någon roll för det syns inte ändå... Men då stickar jag mönster på första delen med.

Chart A är där du ska sticka slätstickning och chart B ska du sen sticka efter när du vill ha mönstret.
"Rätt nöjd" så här långt :D
Bild
Med tanke på att jag gjort ca hälften av varven så tror jag inte att den blir tokliten. Nu är den väl lite knappt 40 cm i radie så det dubbla blir ju inte jättesmåttigt.
Användarens profilbild
Av KaIi
kvarnvik skrev:Ensam hemma och barnet har just somnat, äntligen. Nu tänkte jag ta tag i min bärponcho igen, den har legat nere ett tag på grund av alla uppgifter i slöjdkursen, men ikväll orkar jag inte tänka på nåt sånt, så nu blir det stickning med tjocka stickor en stund innan läggdags :lol:
Har du möjligtvis ett mönster?
Är sugen på en bärponcho jag också. :D
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?