Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:Vad tror ni om vernal equinox shawl i grignasco merino silke och stickor 3? Kommer den bli pluttliten...?

Jag velar, velar och velar....
Jag tittade på några föregående projekt och det ser ut som att den snarare har en tendens att bli lite stor, så jag tror nog att det blir lagom :-)
Juliusdotter skrev:
Ketronya skrev:
solängel skrev:
SaraLj skrev:
Ketronya skrev: Men jag lyckas helt enkelt inte med att sticka med flera färger, jag fattar inte vad jag gör för fel :hopmad:

Dels blir det helt bubbligt och det vet jag varför men lyckas ändå inte få rätt på det, men sen blir det ju en MASSA trådar som bara trasslar ihop sig! Vad gör jag för fel? Finns det några strategier att följa?
Jag brukar ha en tråd mellan varje finger,
ex färg 1 mellan pek och långfinger,
färg två mellan lång och ringfinger osv

sen så plockar jag garnet antingen från under eller översidan så att de tvinnas på varje maska (när jag stickar vantar).

Vet inte om det var begripligt men resultatet blir i alla fall att garnet inte trasslar sig.... :hmm:
Fast på en vante med så pass lite mönster tror jag att jag skulle brodera i efterhand. Att det blir bubbligt går till viss del att få rätt på med blockning, men annars är det bara att öva, öva och öva... (jag tycker fortfarande det är meckigt med flerfärgade stickningar, trots att jag stickat en hel del sådana...)
Brodera i efterhand låter sannerligen lockande just nu, något speciellt sätt man gör på då?
Finns olika sätt att göra det på, som korsstygn, eller på maskorna (hm svårt att förklara), vänta...... här fanns det ju beskrivet http://www.garnstudio.com/lang/se/video ... egoryid=10
Aha! Tackar :D
Jag har stött på ett problem, eller det är snarare så att jag inte fattar vad som står i mönstret. Jag stickar en pippitröja åt Vidar i eskimo enligt ett Yll & Tyll-mönster och ska maska av för halsen. Så står det så här:

"När sprund mäter 6 cm maska av för hals 6 m och sedan 3,2 maskor vartannat varv (lika alla st). Maska av rest axelm vid full längd."

Vad menar de med 3,2 maskor? :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Jag har stött på ett problem, eller det är snarare så att jag inte fattar vad som står i mönstret. Jag stickar en pippitröja åt Vidar i eskimo enligt ett Yll & Tyll-mönster och ska maska av för halsen. Så står det så här:

"När sprund mäter 6 cm maska av för hals 6 m och sedan 3,2 maskor vartannat varv (lika alla st). Maska av rest axelm vid full längd."

Första varvet tre, andra två.
MuuM skrev:
zandrama skrev:Jag har stött på ett problem, eller det är snarare så att jag inte fattar vad som står i mönstret. Jag stickar en pippitröja åt Vidar i eskimo enligt ett Yll & Tyll-mönster och ska maska av för halsen. Så står det så här:

Första varvet tre, andra två.
Då gör jag så. Tack! :)
Av Ponyo
Ok, nu kommer jag här med mina galna idéer igen.
Jag ska sticka (och kanske sy) en hemsida :vågen:

Har gått och blivit frilans igen, och måste bygga en hemsida, men hur den ska se ut har stått helt still, men så slog det mig.
Jag ska sticka en! (och fotografera av, och programmera såklart)

Kom på det nu när jag satt och stickade på ett lampöverdrag (tack för inspirationen Melon)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Ok, nu kommer jag här med mina galna idéer igen.

Har gått och blivit frilans igen, och måste bygga en hemsida, men hur den ska se ut har stått helt still, men så slog det mig.

Kom på det nu när jag satt och stickade på ett lampöverdrag (tack för inspirationen Melon)
Smart! :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla

Vilken rolig ide!!
Av Mayko
Jag behöver lite inspiration/råd. Fick en massa nystan ullgarn av en kompis i fina blå färger. Tyvärr är garnet "hårt" (vet inte riktigt hur jag ska beskriva det). En annan kompis som också fick en del av garnet säger att det nog är för hårt spunnet. Prövade att sticka en mössa som ser fin ut och så, men den är inte särskilt skön. Så nu funderar jag på att sticka och tova grytlappar och kanske sittunderlag. Kan ni komma på något annat finurligt man kan göra? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon

Vilken rolig ide!! Häftigt med en instickas hemsida, vill du visa upp resultatet sen?
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:

Vilken rolig ide!! Häftigt med en instickas hemsida, vill du visa upp resultatet sen?
Bubbi: Hade vem som helst utom du och möjligen två till här kommit med en sådan idé hade jag tyckt det var rubbat, men när det är du så :tumup:
Melon: du får väl googla :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
melon skrev:

Bubbi: Hade vem som helst utom du och möjligen två till här kommit med en sådan idé hade jag tyckt det var rubbat, men när det är du så :tumup:
Melon: du får väl googla :wink:
:Hahaa:
  • 1
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?