Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:Nu har jag börjat på en annis i karamellfärgad elegant! Ett varv klart...
Och nu är den klar!

Fast den blev liten... Mer en scarlett än en sjal.

Får se efter blockning!

Men det var ju en snabb och rolig sjal!
Rädda min mössa!

Stickat en Åremössa och så syr jag ihop den på fel håll :roll: :cry: ..
Att försöka få upp det igen är inte ens att tänka på...

Kan man rädda den på nåt sätt?
Kan man sy rakt över min "åre-korv" på maskinen tror ni och sen klippa bort resten?
Användarens profilbild
Av ellla
MammaTess skrev:Rädda min mössa!

Kan man sy rakt över min "åre-korv" på maskinen tror ni och sen klippa bort resten?
Har du sytt ihop den i överkanten? :hmm:
Går det inte att dra ihop den ändå? Det garnet är ju liksom så luftigt...

Sy och klippa skulle jag inte våga
MammaTess skrev:Rädda min mössa!

Hur menar du fel håll? Den är ju resårstickad så det finns ju ingen räta och aviga på den? Man syr ju ihop den först och sen drar ihop överkanten? Jag skulle inte våga sy och klippa.
emindy skrev:Läckert!
Jag avgudar fåglarnas outfits!
Men jag måste fråga, hur hinner man sticka en kofta och en mössa på en helg och fortfarande hinna med något annat? Är det väldigt grovt garn?
Tack!
Det är väldigt grovt garn. Både till koftan och mössan har jag använt lovikkagarn och sen har jag ju inte hunnit med särskilt mycket annat... :wink:
MammaTess skrev:Jag sydde, jag klippte...blev väl sådär...börjar ge upp hoppet om mig själv och stickning... :roll:
:heart:

Jag tror de flesta av oss har misslyckats i början av vår stickkarriär. Jag vet inte hur många meter jag har repat upp och/eller kastat. Men tillslut lyckas man och blir grymt imponerad av sig själv och så fortsätter man och tillslut är man fast. :twisted:
Av Ponyo
zandrama skrev:
MammaTess skrev:Jag sydde, jag klippte...blev väl sådär...börjar ge upp hoppet om mig själv och stickning... :roll:

Jag tror de flesta av oss har misslyckats i början av vår stickkarriär. Jag vet inte hur många meter jag har repat upp och/eller kastat. Men tillslut lyckas man och blir grymt imponerad av sig själv och så fortsätter man och tillslut är man fast. :twisted:
:iagree:

Och jag repar upp massor fortfarande. Och vet numera att det är lika bra att göra det, för annars kommer man gå och störa sig senare.
Bubbi skrev:
zandrama skrev:

Och jag repar upp massor fortfarande. Och vet numera att det är lika bra att göra det, för annars kommer man gå och störa sig senare.
Visst är det så. Tröjan jag håller på med till Vidar har jag repat upp mer än jag har stickat tror jag... :roll:
Å nu är jag totalt insnöad på regnbågsgarn 8) Jag har beställt Scoppelwolles Zauberball i regnbågsfärg och nu hoppas jag att det är så där fint som jag hoppas så jag kan sticka mössor till barnen, tanken är att fleecefodra dem också så det blir riktiga mysiga glada vintermössor. Nån som använt det garnet?

Är det nån som har tips på en bra enkel modell till en treåring? Annars funderade jag på att bara sticka en smal resår på två-tre cm, ev öka lite så den blir lite pösigare och sen avmaska i fem partier i toppen, lite på känn.

Måste bara göra färdigt Alfreds blöjbyxor, de gamla slutar på halva vaden nu, täta och bra men lite för korta :roll: hur gick det till....... Får jag bara lite tid och sticka så ska det vara ganska fort gjort.
telistant skrev:Å nu är jag totalt insnöad på regnbågsgarn 8) Jag har beställt Scoppelwolles Zauberball i regnbågsfärg och nu hoppas jag att det är så där fint som jag hoppas så jag kan sticka mössor till barnen, tanken är att fleecefodra dem också så det blir riktiga mysiga glada vintermössor. Nån som använt det garnet?

Är det nån som har tips på en bra enkel modell till en treåring? Annars funderade jag på att bara sticka en smal resår på två-tre cm, ev öka lite så den blir lite pösigare och sen avmaska i fem partier i toppen, lite på känn.

Måste bara göra färdigt Alfreds blöjbyxor, de gamla slutar på halva vaden nu, täta och bra men lite för korta :roll: hur gick det till....... Får jag bara lite tid och sticka så ska det vara ganska fort gjort.
Jag blev helkär i mönstergeneratorn som jag länkade till igår. För egen del tycker jag att mössorna med öronlappar blir knasbra (har provat på två i olika garn.)
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
ellla skrev:Nu har jag börjat på en annis i karamellfärgad elegant! Ett varv klart...
Och nu är den klar!

Fast den blev liten... Mer en scarlett än en sjal.

Får se efter blockning!

Men det var ju en snabb och rolig sjal!
När började du? Låter bra att den var snabbstickad, jag tänkte sticka en till min mamma i julklapp, fast i blått visjögarn.
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:Å nu är jag totalt insnöad på regnbågsgarn 8) Jag har beställt Scoppelwolles Zauberball i regnbågsfärg och nu hoppas jag att det är så där fint som jag hoppas så jag kan sticka mössor till barnen, tanken är att fleecefodra dem också så det blir riktiga mysiga glada vintermössor. Nån som använt det garnet?
Jag har stickat endel i deras entrådiga regnbågsgarn, det är helt underbara färger :loving:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:
zandrama skrev:

Visst är det så. Tröjan jag håller på med till Vidar har jag repat upp mer än jag har stickat tror jag... :roll:
Jag repar också upp en hel del fortfarande, det är liksom bara en del av stickningen. Nu när jag stickar ganska snabbt så är det dock inte så jobbigt att repa upp som det var i början.
Jag ökar hela tiden kraven på mig själv dessutom så att fel som jag kunde leva med tidigare blir upprepade nu.
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?