Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
Ketronya skrev:
Fryle skrev:linafelicia! Vilka snygga sjalar! Om någon har mönster vill jag gärna sticka den vita bladmönstade i mitten till höger på tredje bilden uppifrån.
Det ser ut som en Skiraste sjalen
Trist! Jag vill ha en där man har få maskor i uplägget...

Och vilken fin klänning :love: du hade till bröllopet!
Jamen då är Kiri väldigt lik:
http://www.alltangledup.com/movabletype ... s/kiri.pdf

Tack :D
Fryle skrev:
Ketronya skrev:
Fryle skrev:linafelicia! Vilka snygga sjalar! Om någon har mönster vill jag gärna sticka den vita bladmönstade i mitten till höger på tredje bilden uppifrån.
Det ser ut som en Skiraste sjalen
Trist! Jag vill ha en där man har få maskor i uplägget...

Och vilken fin klänning :love: du hade till bröllopet!
Det ska finnas någonstans (förmodligen på ravelry....) ett upptecknat mönster där man stickar skiraste sjalen nerifrån och upp.

Annars, som Ketroneya mycket riktigt sa så är kiri väldigt lik skiraste.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Användarens profilbild
Av Edith
kvarnvik skrev:Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Åhh! :love:
Jag har den inte själv, men "min" garnaffär har ett ex. Den är otroligt fin och inspirerande, jag skulle lätt köpa den själv! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Edith skrev:
kvarnvik skrev:Jag beställde lite kurslitteratur idag och passade på att beställa "100 blommor att sticka och virka" Är det någon som har den och kan uttala sig om om det var ett vettigt eller helt bortkastat köp? :D
Bild
Åhh! :love:
Jag har den inte själv, men "min" garnaffär har ett ex. Den är otroligt fin och inspirerande, jag skulle lätt köpa den själv! :tumup:
Vad bra, då får jag recensera när jag får den :mrgreen:
Bild
Den ser verkligen lockande ut. Du måste återkomma med recension när du fått den.
Av Ponyo
Bild
:love:
Tänk att sticka en sommaräng. :love:
Kanske ska önska mig den i födelsedagspresent. Mest för att titta och drömma.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
Jag har sett en del freestylade väskor täckta med olika blommor på Ravelry, det var nog de som fick mig att beställa boken, tror jag, fast jag är verkligen inte den blommiga eller romantiska typen :roll:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
Jag har sett en del freestylade väskor täckta med olika blommor på Ravelry, det var nog de som fick mig att beställa boken, tror jag, fast jag är verkligen inte den blommiga eller romantiska typen :roll:
Inte jag heller :lol:
Vad heter stranded knitting på svenska, finns det något svenskt begrepp?

Jag vill lära mig att sticka stranded för att kunna sticka dom här:
Bild

Och den här:
Bild

Men jag fattar inte riktigt hur man gör, går det att förklara tro?
Jaha.. och här googlar man efter elastisk avmaskning och vad får man med bland träffarna på första sidan på google om inte sidan 35 i den här tråden :D.

Nu får vi se om det här blir tillräckligt löst, för vanlig avmaskning försökt att göras löst blev alldeles för tokhårt. Men garnet är så glatt, så jag drog nog åt de redan avmaskade maskorna vartefter jag fortsatte... Så nu försöker jag att inte dra i garnet alls.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Jaha.. och här googlar man efter elastisk avmaskning och vad får man med bland träffarna på första sidan på google om inte sidan 35 i den här tråden :D.

Nu får vi se om det här blir tillräckligt löst, för vanlig avmaskning försökt att göras löst blev alldeles för tokhårt. Men garnet är så glatt, så jag drog nog åt de redan avmaskade maskorna vartefter jag fortsatte... Så nu försöker jag att inte dra i garnet alls.
Det händer mig ofta, att man ändå slutar här inne. :fnissa:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jaha.. och här googlar man efter elastisk avmaskning och vad får man med bland träffarna på första sidan på google om inte sidan 35 i den här tråden :D.

Min lärare tipsade om något som kallas japansk avmaskning, men jag har inte letat upp den än och alltså inte provat.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:Någon som har bra tips på vad jag kan önska mig när jag fyller år?
Gärna stickböcker, eller mönster :app:
Om du inte redan har Solveig Hisdals Dikt i maskor, tycker jag den är en bra önskebok.
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?