Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har en vän som fastnade rejält för det här med sjalar när hennes barn var mindre, vilket vi andra hade lite roligt åt ibland. Hur många sjalar kan man behöva, liksom?
Men nu sitter jag här själv i v29 och läser och tittar och spanar och känner och klämmer och funderar och försöker lägga band på mig, för det RÄCKER ju faktiskt att ha hamstrat på sig en trikåsjal och en kortsjal innan ungen ens tittat ut... väl?

... jag börjar inse att det enda som kommer hindra mig från att fastna lika hårt som min vän är om ungen tvärvägrar bli buren. :roll:
Användarens profilbild
Av Summer
Jag lovar att bebisen antingen bajsar eller kräks på sjalen redan på bb så du behöver ha med minst en i reserv och en extrareserv...
Sen är nämligen inte så att bara bebisen läcker utan även du... Dessutom kan man alltid råka spilla då man tar med barnet i sjalen för att äta lunch... Och du har inte ens kommit hem än...

Det bästa med sjalleverantörerna är att de vanligtvis är så snabba så man får grejerna dagen efter man beställde... Det är bra!
Användarens profilbild
Av SCSI
ja, tvätt har jag ju tänkt på... och att sambon kanske inte alls är så glad i att bära i tokrandigt och skulle föredra en enfärgad eller åtminstone lite mer diskret... och vävd långsjal finns givetvis med på listan men känns inte som nåt som behövs INNAN barnet tittat ut ens...

Jag var ju textiljunkie redan innan det här liksom, så det kan ju inte sluta annat än illa. 8)
Jag hade innan M föddes: En trikå, en vävd, en MT, en Easyhug (+ en till sambon) och en ringsjal. (och en BB och en bärryggsäck, som aldrig användes)
Jag lovar, det har inte minskat direkt efter det... :lol:

Den vävda användes faktiskt rätt så tidigt, fast det var för att det var för varmt med en svart Moby just då.
Användarens profilbild
Av keah
Innan S föddes hade vi införskaffat en trikåsjal, en ringsjal och en Beco. Nu är hon tre veckor och vi har hunnit använda alla, trikåsjalen mest dock. Jag har planer på att köpa någon vävd sjal också, men det kan komma senare när hon blir för tung för trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av UWO
SCSI skrev: ... jag börjar inse att det enda som kommer hindra mig från att fastna lika hårt som min vän är om ungen tvärvägrar bli buren. :roll:
Och på det svarar jag; Nope! Det behöver inte alls innebära ett hinder! :this: Man kan nämligen bära;
-Fem minuter innan barnet kommer på att han/hon hamnat i en sjal.
-När barnet sover och är intet ont anande.
-Varor man handlat medan man har barnet i vagnen
-Andras barn
-Husdjur (utom fiskar då, det rekommenderas inte :nono: )
-...på hoppet om att barnet ska vilja bli buren när han/hon blir lite äldre. 8)

Dessutom kan sjalar lånas ut! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av camsch
Kul att det kanske blir en chans att få se en Norrköpingsbo som bär i sjal :)

Bär ju inte så mycket längre själv, men tycker det är ont om sjalbärare i stan.

Och jag hade en Mei Tai också när lilla tjejen föddes, och idag hade jag definitivt haft en vävd sjal från start med...
Användarens profilbild
Av tweed
Hmm, jag hade bara en hemsydd trikåsjal innan H kom för 2,5 år sedan, under hennes bärperiod hann det passera en hel del sjalar här. Nu har jag innan den här bebisen kommit ut köpt på mig: En WBB, en Zara trigreen, en tunn hoppe Panama. Sedan innan hade jag kvar: En vanlig hoppe Costa Rica, en kort hoppe Timbuktu, två ringsjalar, en Manduca, en hemsydd sele :roll: Och då har jag inte skaffat trikåsjalen än... Så ja, det är lätt hänt att det blir en del sjalar :lol:
Användarens profilbild
Av SCSI
UWO skrev:-Husdjur
Mina går förvisso utmärkt att bära runt på, men det räcker gott att stoppa dem innanför tröjan. Företrädesvis en tröja som de redan bitit hål i, de små gnagarkräken... Bild
camsch skrev:Kul att det kanske blir en chans att få se en Norrköpingsbo som bär i sjal :)

Bär ju inte så mycket längre själv, men tycker det är ont om sjalbärare i stan.
Det återstår väl att se hur mkt jag kommer synas, men jo, det är nog lite dåligt med sjalbärare. Min radar är mest inställd på magar just nu. jag insåg att det håller på att gå till överdrift när en av de fina gravidmagar jag såg på stan satt på en medelålders man. :mrgreen:
SCSI skrev: Det återstår väl att se hur mkt jag kommer synas, men jo, det är nog lite dåligt med sjalbärare. Min radar är mest inställd på magar just nu. jag insåg att det håller på att gå till överdrift när en av de fina gravidmagar jag såg på stan satt på en medelålders man. :mrgreen:
:Hahaa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?