Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
glis skrev:Gött! Och inte minst att ha nytta av de pyttesmå virknålarna? Eller är du spetsvirkerska i smyg? :D
De pyttesmå jag har har mest används vid dreads-skapande!
Vad bra att de kan användas till annat med!
Jag fick lära mig på min kurs att de riktigt yttepyttesmå ska användas för att virka igenom tyg med, så att det blir som broderi. Ser ut som kedjestygn. Har dock glömt bort vad det hette :roll:
tambursöm?
Det stämmer att det heter tambursöm.
Jag har också såna där yttepyttesmå virknålar som ser ut att passa till att virka sytråd med ungefär, det är kanske det dom använts till? Jag blir faktiskt lite sugen på att testa. :hmm:
Pyttevirknålar är användbara till knyppling också.
Till knyppling? Hur menar du då? Förklara. Jag har inte knypplat så mycket och förstår inte vad man ska ha en virknål till då.
linafelicia skrev:
Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
glis skrev:Gött! Och inte minst att ha nytta av de pyttesmå virknålarna? Eller är du spetsvirkerska i smyg? :D
Jag fick lära mig på min kurs att de riktigt yttepyttesmå ska användas för att virka igenom tyg med, så att det blir som broderi. Ser ut som kedjestygn. Har dock glömt bort vad det hette :roll:
tambursöm?
Jag har också såna där yttepyttesmå virknålar som ser ut att passa till att virka sytråd med ungefär, det är kanske det dom använts till? Jag blir faktiskt lite sugen på att testa. :hmm:
Till knyppling? Hur menar du då? Förklara. Jag har inte knypplat så mycket och förstår inte vad man ska ha en virknål till då.
När ny tråd behöver fästas, (de går av emellanåt). Har en yttepytte krok till det 0,5.
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
tambursöm?
Och till att virka lakansspetsar med garn tunt som sytråd, riktigt klosterarbete. Jag har boyenålar från 0 till 14, där 0 motsvarar ca 2,5 i mm-skalan och 14 är så liten att man knappt kan virka med vanlig sytråd ens. De tunna blir lätt krokiga bara man tittar på dem...
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
tambursöm?
Och till att virka lakansspetsar med garn tunt som sytråd, riktigt klosterarbete. Jag har boyenålar från 0 till 14, där 0 motsvarar ca 2,5 i mm-skalan och 14 är så liten att man knappt kan virka med vanlig sytråd ens. De tunna blir lätt krokiga bara man tittar på dem...
Eller till att virka figurer att hänga i nyckelringar med i supertunn bomull.
Jag var på vernissage på sjalutställningen igår och det var verkligen roligt att se så många fina sjalar och träffa likasinnade sticktokiga IRL för en gångs skull :D
Jag hade laddat batteriet till kameran innan jag skulle åka hemifrån men sen glömde jag kameran på skrivbordet men jag kan bjuda på några dåliga mobilbilder från utställningen...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Totalt fanns det 86 st sjalar utspridda på biblioteket :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har varit. Det är därför jag har dem. :roll: Och så fick jag fler när den berömda fastern dog.
Användarens profilbild
Av MuuM
Yay! :vågen: Äntligen kommer jag bli av med alla ufon i akrylgarner som fastern inte avslutade. Jag tänkte att jag skulle sälja dem på loppis, nämligen. Min kompis ska stå på en loppis som finska föreningen här i Stockholm ordnar, i november. Så jag frågade om jag kunde få en hörna av hennes bord och sälja det där. Så hon frågade sin mamma om det gick, som är den som har kontakten med föreningen. Idag ringer min kompis och säger att mamman har massor av kompisar i finska föreningen som älskar att avsluta andras påbörjade stickningar. "Sätt ett pris på hela rasket och skicka hit!" sa hon. :tumup:
MuuM skrev:Yay! :vågen: Äntligen kommer jag bli av med alla ufon i akrylgarner som fastern inte avslutade. Jag tänkte att jag skulle sälja dem på loppis, nämligen. Min kompis ska stå på en loppis som finska föreningen här i Stockholm ordnar, i november. Så jag frågade om jag kunde få en hörna av hennes bord och sälja det där. Så hon frågade sin mamma om det gick, som är den som har kontakten med föreningen. Idag ringer min kompis och säger att mamman har massor av kompisar i finska föreningen som älskar att avsluta andras påbörjade stickningar. "Sätt ett pris på hela rasket och skicka hit!" sa hon. :tumup:
:vågen:
linafelicia skrev:Jag var på vernissage på sjalutställningen igår och det var verkligen roligt att se så många fina sjalar och träffa likasinnade sticktokiga IRL för en gångs skull :D
Jag hade laddat batteriet till kameran innan jag skulle åka hemifrån men sen glömde jag kameran på skrivbordet men jag kan bjuda på några dåliga mobilbilder från utställningen...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Totalt fanns det 86 st sjalar utspridda på biblioteket :D
Vad mycket snyggt! :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia! Vilka snygga sjalar! Om någon har mönster vill jag gärna sticka den vita bladmönstade i mitten till höger på tredje bilden uppifrån.
Fryle skrev:linafelicia! Vilka snygga sjalar! Om någon har mönster vill jag gärna sticka den vita bladmönstade i mitten till höger på tredje bilden uppifrån.
Det ser ut som en Skiraste sjalen:
Bild
http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/H ... te-sjalen/
Sen jag började blogga har jag helt glömt bort att dela med mig av mina projekt till er så nu lägger jag in lite av det jag gjort på sista tiden :)

Strumpor till Mamma
Bild

Inte stickat men ändå, stickmarkörer till Halloween :)
Bild

Ugglevantar till mig, jag älskar ugglor!
Bild

Och till sist en slips till maken inför premiären av Harry Potter :)
Bild

Och så har jag gift mig ;)
Bild

Bild

Klänningen är sydd av en kompis utav min morföräldrars gamla finlakan, knapparna i ryggen är också gamla från min familj och från min kompis mormor. Vi köpte ingenting nytt för att sy klänningen :D

Större bilder på allt finns på bloggen!
jag är nybörjare, eller iallafall har jag inte vågat mig på avancerade saker :lol: , nu ska jag sticka en Åremössa...men har valt stickor nummer 8 istället för 10, då jag stickar vädligt hårt :roll: .
På mönstret står det att man ska lägga upp 38 maskor, men måste jag då göra fler eller färre när jag har mindre stickor? :hmm: Eller bara köra på som vanligt?
MammaTess skrev:jag är nybörjare, eller iallafall har jag inte vågat mig på avancerade saker :lol: , nu ska jag sticka en Åremössa...men har valt stickor nummer 8 istället för 10, då jag stickar vädligt hårt :roll: .
På mönstret står det att man ska lägga upp 38 maskor, men måste jag då göra fler eller färre när jag har mindre stickor? :hmm: Eller bara köra på som vanligt?
Om du stickar hårt bör du välja större stickor, tex 12. Du stickar sen som vanligt eftersom det är stickfastheten som är viktig, inte sticknummer. Lycka till!
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:
Fryle skrev:linafelicia! Vilka snygga sjalar! Om någon har mönster vill jag gärna sticka den vita bladmönstade i mitten till höger på tredje bilden uppifrån.
Det ser ut som en Skiraste sjalen
Trist! Jag vill ha en där man har få maskor i uplägget...

Och vilken fin klänning :love: du hade till bröllopet!
  • 1
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?