Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av janan
Hej, min 4månader vill ibland inte sitta inåt i sjalen. Detta började nyligen, så jag testade en dag att sätta henne utåt och då blev hon lugn..stod och pratade med några bekanta och efter en stund somnade hon. Jag vet att många har åsikter om detta och undrar vad ni tycker. Jag har haft henne utåt när vi gick en skogspromenader, varit i hundgården och hemma har jag henne så ibland, men skulle väl undvika det i stan. Är det ok?

:hmm:
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tycker det är krångligt att få till bra bärpositioner framåt.
kan du ha henne i höftkryss/ringsjal på sidan så hon ser, eller högt på ryggen? Så ser hon.
Rent bär- och sittmässigt så tror jag att det är lättare iaf.

Annars tror inte jag att om man bär framåt vissa stunder i lugna miljöer är så farligt faktiskt.
Av janan
Jag har inte vågat mig på ryggen en, men kanske ska testa det. Får göra det ikväll när jag har lite stöd av hennes pappa:)

Hon har suttit ganska bra när hon suttit framåt, hon har fått suttit lite längre ner.
Har bara Sino trikåsjal, den är väl för kort för att knyta på sidan. Får skaffa mig en ringsjal för det antar jag?

Hon vill ju vara med och se allt!:)
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
janan skrev:Jag har inte vågat mig på ryggen en, men kanske ska testa det. Får göra det ikväll när jag har lite stöd av hennes pappa:)

Hon har suttit ganska bra när hon suttit framåt, hon har fått suttit lite längre ner.
Har bara Sino trikåsjal, den är väl för kort för att knyta på sidan. Får skaffa mig en ringsjal för det antar jag?

Hon vill ju vara med och se allt!:)
Är du och barnet nöjda och i en lugn miljö så är det säkert helt okej att bära framåt. Man brukar ju märka om barnet blir överstimulerat eller har det obekvämt. Tibetansk ryggsäck (vet inte om det funkar med trikåsjal) ger annars utmärkt utsikt!
Av joannaoj
Nej, en trikåsjal är inte för kort för att bära på sidan med. Det finns en knytning som är jättebekväm, och som går att göra med trikåsjal. Den heter "Robin's hip carry". Jag hittade den här: Klickaförattlänka - gå längst ner på sidan och ta en titt på höftknytningen. Kom ihåg att knyta supertight, eftersom du har en trikå.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?