Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mårbacka
Humleblomstern skrev:Lagar mat, leker i lekparken med storebror, åker buss, promenerar...
Sådant som kräver att man sitter på huk uppskattas inte. Man får heller inte sitta ner framför datorn och surfa SB.
Inte sitta men väl stå, jag ställer datorn högt :tumup: !
Användarens profilbild
Av KaIi
Mårbacka skrev:
Humleblomstern skrev:Lagar mat, leker i lekparken med storebror, åker buss, promenerar...
Sådant som kräver att man sitter på huk uppskattas inte. Man får heller inte sitta ner framför datorn och surfa SB.
Hehe, jag står också och surfar emellan åt, men min unge har en tendens att somna i sjalen efter någon vända med damsugaren så då kan man sätta sig.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
KaIi skrev:
Mårbacka skrev:
Hehe, jag står också och surfar emellan åt, men min unge har en tendens att somna i sjalen efter någon vända med damsugaren så då kan man sätta sig.
Kanske mer nyttig sövningsritual.... :stadalite:
Användarens profilbild
Av zandrama
Nolina skrev:Jag vet inte vad vi inte gjort..förrutom att cykla då.
:iagree:
Användarens profilbild
Av disavi
Enid skrev:Jag har sytt jättemycket med A på ryggen och stickat massor med M på ryggen. Läsa bok brukade jag göra medan jag sövde barnen dagtid på ryggen, gick fram och tillbaka i rummet och läste eller stickade.

Det mesta annat man kan göra har jag också gjort utom att cykla och köra bil typ :wink: .
jag har kört bil med henne på ryggen. 1,5 km på grusväg här hemma. långsamt, långsamt.
Användarens profilbild
Av KaIi
dixiejune skrev:Alltså det här med att bära på ryggen är något nytt för mig. Började för några dagar sedan. Och jag känner såhär: :vågen: :vågen: :vågen:
Visst är det mysigt att bära på magen, men när man har mkt att pyssla med hemma är ju ryggbärande helt fantastiskt. Har som sagt inte burit så mkt än men har städat, lagat mat, surfat (på internet), klippt min lugg, bakat, gosat med vovven, bytt sängkläder, diskat, tvättat osv. Kan tänka mig att det går att göra det mesta.
Det är suveränt verkligen när det kommer till shit som städning eller matlagning.
Jag har tom varit på kolonin och grävt med ungen på ryggen, i och för sig på mage med.
Det är helt klart mysigare att bära på mage och det gör jag oftast när vi går ut, också för värmen. :heart:
Av A_Vigortsson
Wow vad mycket olika och varierade saker ni lyckas med :app: Vilka knytningar använder ni egentligen? Låter som att vissa av dem, t.ex. skidåkning, kräver något stabilt :shock:
Användarens profilbild
Av KaIi
A_Vigortsson skrev:Wow vad mycket olika och varierade saker ni lyckas med :app: Vilka knytningar använder ni egentligen? Låter som att vissa av dem, t.ex. skidåkning, kräver något stabilt :shock:
Jag använder mig av vrikkesikker, tycker den är stabil och lätt att ta på.
Ska ge mig på en dubbel hammok dock, någon sa att den var väldigt skön att böra i, minns inte vem som nämnde det... :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
A_Vigortsson skrev:Wow vad mycket olika och varierade saker ni lyckas med :app: Vilka knytningar använder ni egentligen? Låter som att vissa av dem, t.ex. skidåkning, kräver något stabilt :shock:
Vanligt omslutet kryss.

Men när det gäller skidåkning hoppas jag faktiskt att det bara är längdåkning, för även om man själv är extremt bra på utförsåkning och aldrig ramlar vet man aldrig om nån annan kör in i en. Så snälla, åk inte utförs med bebisar på kroppen! :this:
Jag tror faktiskt inte ens det är tillåtet på många skidställen.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har åkt skidor med A på magen! Och ammat samtidigt... Han vägrade ligga i pulkan, så vad gör man? På ryggen känns ju lite bekvämare! Frågan är bara var jag ska ha ryggsäcken då?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
ellla skrev:Jag har åkt skidor med A på magen! Och ammat samtidigt... Han vägrade ligga i pulkan, så vad gör man? På ryggen känns ju lite bekvämare! Frågan är bara var jag ska ha ryggsäcken då?
I pulkan? :Hahaa:

Jag har f.ö gjort ungefär samma som alla andra. På daglig basis diskas det efter frukosten med Knut på ryggen för då börjar han bli lite tröttgnällig och då passar ryggen mycket bra.
Gå i skogen rekommenderas också varmt för det är supermysigt tycker jag.
Av Faber
Jag väntar barn och undrar hur hälsosamt är det egenligen för barnet att bli buren i en sådan sjal. Jag menar skadar man inte sitt barn genom att bära den i sjalen? Förresten, var kan man köpa dem?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Faber skrev:Jag väntar barn och undrar hur hälsosamt är det egentligen för barnet att bli buren i en sådan sjal. Jag menar skadar man inte sitt barn genom att bära den i sjalen? Förresten, var kan man köpa dem?
Hur tänkte du att barnet skulle ta skada?
Bärsjal, bra knutet, är ergonomiskt för både barn och bärare. Bärsjalar finns numera i vanliga babybutiker och förstås i butikerna som har länkar här i högerkanten ->
Av surftrollet
Faber skrev:Jag väntar barn och undrar hur hälsosamt är det egenligen för barnet att bli buren i en sådan sjal. Jag menar skadar man inte sitt barn genom att bära den i sjalen? Förresten, var kan man köpa dem?
Hur tänker du då?
Jag är övertygad om att det är mycket hälsosamt! :D
Välkommen hit och grattis till det väntade barnet!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?