Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nakum
idag när jag sprang förbi granit upptäckte jag att de har börjat sälja vävda bärsjalar förutom sina trikåsjalar, lite kul tycker jag. :D Vita med grå batik var de jag såg.
Fast på de bilder jag hittar på hemsidan så ser det inte så bekvämt ut för varken bärare eller barn.. :wink:
Av joannaoj
Jag var och tittade i en butik. Sjalen är extremt tunn, och den är stretchig trots att den är "vävd". Längd uppstattar jag till kring 4,20 meter, och då är de kraftigt (och tidigt) avsmalnande ändarna medräknade. Jag tycker inte att den är särskilt fin, men nog en billig och enkel sommarsjal, eller för någon som vill använda vävd sjal redan med ett mycket litet barn. Bäraren behöver vara ganska liten.
Av joannaoj
mari_tres skrev:Fick du någon uppfattning om bredden?
Njaa, det tänkte jag inte på då. Inte alls faktiskt. Jag antar att det är för att den inte var så smal att jag reagerade på det. Vilket borde vara bra? Om nu den überdiffusa beskrivningen hjälper dig något.

Jag tycker att det är bra att det finns en billig långsjal (349 kronor) som present, första sjal, sjal till den med ytterst begränsad budget m.m. Men jag tror inte att den tillför något till den som redan äger en fungerande vävd bärsjal av annat märke.
Användarens profilbild
Av lillvilda
granits sjalar är väll inte bland de bästa men jag köpte faktiskt deras trikåsjal å använde vid sidan om mei taien och ringsjalen mina killars första tid. det var rea på den då så jag betalade typ 149 kr har jag för mig så det var ju ett fynd som betalat tillbaka sig själv flera gånger om. å sen lånade min kompis den å var hel nöjd. Jag tycker det är bra att de finns billiga sjalar som ett alternativ. Sen tycker jag kanske de borde skaffa bättre bilder :-D kanske ta in nån som kan det där med att knyta sjal :-D
Roligt iallafall att de kommit ut med en vävd oxå även om den inte heller förståss kommer vara i toppklass men för de priset så får kan man kanske inte räkna med annat. Bra med billigare alternativ ibland. kanske lockar fler att prova. Vi vet ju att blir man sjalbiten så blir man det rejält :vågen:
Användarens profilbild
Av Therese
Vilket lustigt sammanträffande. En tråd om Granitsjalarna. Jag var på Granit idag och såg (och klappade lite) på de vävda sjalarna. Man har ju lite svårt att hålla fingrarna borta när det ligger sjalar sådär och dräller... :wink:
Straxt intill så var det ett par som tittade åt mitt håll och kvinnan utropar förtjust att -Det där är preciiis en sån som vi ska ha!! Perfekt färg!! Kommer att passa perfekt!! osv. osv.
Jaha tänkte jag, smaken är ju som baken för sååå stiliga är ju inte Granitsjalarna, tycker jag dårå... Efter det så gick hon till expediten och skulle fråga om något och då fattade jag att dom inte pratade om sjalarna utan om stegen som sjalarna låg på... :Hahaa:
Av Hell Cat
Therese skrev:Vilket lustigt sammanträffande. En tråd om Granitsjalarna. Jag var på Granit idag och såg (och klappade lite) på de vävda sjalarna. Man har ju lite svårt att hålla fingrarna borta när det ligger sjalar sådär och dräller... :wink:
Straxt intill så var det ett par som tittade åt mitt håll och kvinnan utropar förtjust att -Det där är preciiis en sån som vi ska ha!! Perfekt färg!! Kommer att passa perfekt!! osv. osv.
Jaha tänkte jag, smaken är ju som baken för sååå stiliga är ju inte Granitsjalarna, tycker jag dårå... Efter det så gick hon till expediten och skulle fråga om något och då fattade jag att dom inte pratade om sjalarna utan om stegen som sjalarna låg på... :Hahaa:
:fnissa: Jag kollade på Granit idag och jag gillade den randiga trikån. Jag pratade med tjejerna i kassan om sjalarna och att jag skulle kunna tänka mig att köpa en sån som visningssjal. Då sa hon att hon hade en, hon använde den som halsduk :mrgreen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?