Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nadja
glis skrev:När min ena knitpro-trea gick sönder beställde jag en ny i metall. Kvarnvik köpte den andra för en meter tyg. Känns som en bra lösning tycker jag, det är klart att inte så där små klena träpinnar håller liksom...
fast det är ju en himla skillnad att sticka i trä eller metall - tycker jag. Och det är väl klart att de ska tåla att stickas med, annars hade dom ju fått lov att sluta sälja dom - eller sälja dom som prydnad. För dom är ju fina :D
också

men nog ska man kunna sticka med dom, fast inte sitta på dom... kanske
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:När min ena knitpro-trea gick sönder beställde jag en ny i metall. Kvarnvik köpte den andra för en meter tyg. Känns som en bra lösning tycker jag, det är klart att inte så där små klena träpinnar håller liksom...
Perfekt att våra ena treor gick av nästan precis samtidigt :lol: om mina går av kommer jag att köpa metall också, det är ju liksom så att 3mm trä är ganska klent... Min gick av i fodralet, antagligen har väskan fått sig en knäck av ett klättrande barn eller en mammarumpa :D
kvarnvik skrev:
Perfekt att våra ena treor gick av nästan precis samtidigt :lol: om mina går av kommer jag att köpa metall också, det är ju liksom så att 3mm trä är ganska klent... Min gick av i fodralet, antagligen har väskan fått sig en knäck av ett klättrande barn eller en mammarumpa :D
Tänkte faktiskt tanken "undra om nån har EN hel trea liggandes"
Mailade stället jag köpte ifrån o undrade om jag kunde reklamera och frågade om det var bättre att byta till metall. Men träisarna är ju faktiskt riktigt sköna......

Förväntar mej inte riktigt att få reklamera men man kan ju försöka iallafall.
Nu har jag varit på stickcafé idag, de har ett precis i garnbutiken i grannorten som är jättetrevligt. Dessutom fick jag en hel del gjort och fortsatt sticka hemma, så nu är Ks sockor klara. Äntligen. :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har haft sönder väldigt många knut PRO stickor. I veckan har jag haft sönder tre fyror.
Jag är ganska besviken :( det enda som jag tycker är bra är kablarna nu mera.

Och nu låter det som att jag är väldigt oförsiktig! Men jag tycker att saker ska användas. Mina bambustickor håller mycket längre. Och det är ju gräs så det kanske är flexiblare, men varken mina ebenholtz eller mina rosengoltz har gått av! Och de har jag stickat på i åratal!

Så det kan nog ha att göra med att det är laminat med.

Trist är det!

Hopps du får byta telis!
melon skrev:
Nadja skrev: nu vet jag inte om knitrpo har ngn särskild reklamationspolicy - har dom inte det så funkar det inte så som du skriver. Tex skulle inte Lindex (som säljer Triumph underkläder) ta emot och reklamera en bh som jag sålt i butiken jag jobbar i (privat butik). Vi däremot, har gjort så någon gång... men vi är små och "sätter våra egna regler". Så det handlar nog mer om good will isåfall.
Ok, det hade jag ingen aning om. Alla gånger jag har reklamerat så har butikerna gjort det utan problem, vissa vill inte ens titta på kvittot.
Jag reklamerade en vajer på syfestivalen en gång (fast nu har jag kommit på att det nog är en av mina spetsar det är fel på i gängan :oops:) hos Eva i Stäket. Jag fick en ny vajer utan att ens lämna in den gamla. Hon skrev upp vilken vajer som skulle reklameras och sen så tog hon det med knitpro. Så det verkar vara företaget som står för reklamationen.
Av Ponyo
Jag har bara haft av treor, men å andra sidan har jag nog haft av 5 treor (så jag har en kvar) (jag har inte reklamerat en enda, utan har envist köpt nya)
Men nu har jag gett upp och köpt metalltreor
Användarens profilbild
Av Nadja
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Nadja skrev: nu vet jag inte om knitrpo har ngn särskild reklamationspolicy - har dom inte det så funkar det inte så som du skriver. Tex skulle inte Lindex (som säljer Triumph underkläder) ta emot och reklamera en bh som jag sålt i butiken jag jobbar i (privat butik). Vi däremot, har gjort så någon gång... men vi är små och "sätter våra egna regler". Så det handlar nog mer om good will isåfall.
Ok, det hade jag ingen aning om. Alla gånger jag har reklamerat så har butikerna gjort det utan problem, vissa vill inte ens titta på kvittot.
Jag reklamerade en vajer på syfestivalen en gång (fast nu har jag kommit på att det nog är en av mina spetsar det är fel på i gängan :oops:) hos Eva i Stäket. Jag fick en ny vajer utan att ens lämna in den gamla. Hon skrev upp vilken vajer som skulle reklameras och sen så tog hon det med knitpro. Så det verkar vara företaget som står för reklamationen.
absolut står knitpro för reklamationen, men det är inte alla butiker som väljer/vill göra "jobbet" som det innebär med en reklamation, om dom själva inte sålt varan. Var mer så jag menade :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Ville leker att han stickar :heart:
Han lånar en stickning och sitter och gör stickrörelser (och tappar några maskor)
:heart: Vilken snäll mamma! :shock:
MuuM skrev:
Han lånar en stickning och sitter och gör stickrörelser (och tappar några maskor)
:iagree: :shock:

Här får Svante låna metallstickor och garnnystan om han ska sticka, så inget arbete blir "förstört". :oops:
Av Ponyo
zandrama skrev:
MuuM skrev:

Här får Svante låna metallstickor och garnnystan om han ska sticka, så inget arbete blir "förstört". :oops:
Det var bara en handledsvärmare i ribbstickning. Busenkelt att plocka upp tappade maskot från. :lol:
zandrama skrev:
MuuM skrev:

Karin fick börja med chop sticks och ett grovt garn :D.
Men sen har jag köpt plaststickor någon gång.
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?