Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Två frågor:

Vilket är egentligen bäst, att köpa en begagnad eller ny sjal, då menar jag vilken sjal som känns bäst, en beg. kan ju var lite mjukare kan jag tänka mig?

Om ni bara fick välja ut en favorit, vilken skulle det vara då?

... och jag menar en vävd långsjal! :D
Begagnad, då är den ingosad redan :tumup: Sen är det ju bra med återvinning :tumup:

Bara en sjal :roll: :whut: :hmm: En didymos tror jag, troligtvis en indio. Just nu är jag inne i en grön period så min mintgröna då (inte smaragd) :tumup: eller min lila girasol, eller ..
bara en sjal går inte att välja :rodna:
Av sjaltokan
begagnat defintivt, bara att de sjalar jag vill ha finns typ bara nya för det är nytt. :hide:

En sjal? :hmm: går inte :Hahaa:
Mest lättknuten och mjukast är min didymos eva som jag burit av och till i i snart 4 år eller en indio som också hängt med länge. Men jag gillar variation, olika färger och struktur.
Av Hell Cat
Begagnat. Eller en sjal med bambu, min bambusjal var supermjuk och gosig redan efter första tvätten :love:

Favoritsjal? Det har varierat med behovet. När jag bar A på magen i vävd sjal så var min Storchenwiege LEO favoritsjal-sen när jag så småningom lärde mig ryggknyt så har jag hela tiden gillat de sjalar som är lättknutna och "förlåtande"; ergo man kan rätta till den efter att man knutit utan att behöva börja om från början. Jag upplever att min Bebina Stjärntecken och min Didymos LISA är sådana sjalar båda två. Men så är de också begagnade och använda väldigt mycket :D
Jag älskade också min Natibaby bambusjal men den var för lång för ryggknyt och Arvid vill inte bli buren på magen nåt mer..
Senast redigerad av Hell Cat den tor sep 30, 2010 18:46, redigerad totalt 1 gånger.
En begagnad sjal är helt klart värt det - en fullt användbar sjal till ett bättre pris. Och med tanke på att du knappast lyckas nöta ut en sjal så att den inte går att använda mer (vad jag vet), så kan du få en stor del av dina pengar tillbaka även när sjalen går till en tredje ägare.

Skulle jag få börja från början med mitt sjalande, med de kunskaper jag har idag, skulle jag börja med en WBS, och sedan gå vidare till en Storchenwiege eller Ellevill Zara.

Zara terracotta är den sjal jag har ägt under längst tid, den som använts mest och den jag tycker är finast av dem alla.
Begagnat, absolut! :tumup:

Det är först nu, efter att ha haft den i flera år som vår Didymos Jim har blivit så där riktigt mjuk och smidig. Den är fö också min favorit (även om den var rätt stel och sträv när den var helt sprillans ny) Snygg och tålig på samma gång! :vågen:

Annars skulle nog bebina stjärntecken vara en favorit också, tunnare och mjukare vävd sjal har jag aldrig kännt på! :D
joannaoj skrev: Skulle jag få börja från början med mitt sjalande, med de kunskaper jag har idag, skulle jag börja med en WBS, och sedan gå vidare till en Storchenwiege eller Ellevill Zara.
WBS? :?
Av Hell Cat
Sjalotta skrev:
joannaoj skrev: Skulle jag få börja från början med mitt sjalande, med de kunskaper jag har idag, skulle jag börja med en WBS, och sedan gå vidare till en Storchenwiege eller Ellevill Zara.
Wrapsody Bali Stretch :wink:
JennyB73 skrev:
Sjalotta skrev:
Wrapsody Bali Stretch :wink:
Tack! Alltid lär man sig något nytt... :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?