- mån okt 04, 2010 19:16
Får jag fråga varför det är viktigt att hon somnar just i sjalen?
Är det inte bra att hon somnar på ett smidigt sätt, om än inte som man skulle vilja?
Förstår att det är jobbigt med vagnen, men det är ju inte alls säkert att det kommer fortsätta på det här sättet heller. Det är det bra (och dåliga) med barn, saker förändras fort.
Ibland tycker jag det är lättast att "go with the flow" och bara säga till sig själv att jaha, då får vi ta vagnen med lite oftare ett tag. Snart nog så ändrar det sig igen...
Bara en tanke, det är så lätt att göra ett problem av något som inte behöver vara det.
Min tjej hade en period svårt att somna på magen, men när jag satte henne på ryggen så somnade hon efter en kort stund. Det var precis som att när hon kom på min mage skulle hon vara social med mig, gärna amma lite, pussas, flirta med andra osv, men på rygg var kontakterna mindre och då kunde hon somna.
Ett tag ville hon BARA sova i vagnen, just nu BARA i barnstolen när vi kör (för middagsvila, på natten går det bättre).
Perioder, som kommer och går.
Jag är stolt mamma till 2 barn här på jorden och en liten stjärna på himlen.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele