Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nix, jag är för trött - det är väl lika bra att repa upp de varv som jag gjort. Fast jag är inte säker på att jag försöker igen, för dubbla omslag i det här glansiga garnet är inte särskilt roligt, och det är såna nästan varje rätt varv!
Kaffemoster skrev:Nix, jag är för trött - det är väl lika bra att repa upp de varv som jag gjort. Fast jag är inte säker på att jag försöker igen, för dubbla omslag i det här glansiga garnet är inte särskilt roligt, och det är såna nästan varje rätt varv!
Är det dubbla omslag för att du ska sticka två aviga där sen? Det går lika bra att göra ett omslag och sticka två aviga i det. Fast hålet blir lite mindre förstås.
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Nix, jag är för trött - det är väl lika bra att repa upp de varv som jag gjort. Fast jag är inte säker på att jag försöker igen, för dubbla omslag i det här glansiga garnet är inte särskilt roligt, och det är såna nästan varje rätt varv!
Är det dubbla omslag för att du ska sticka två aviga där sen? Det går lika bra att göra ett omslag och sticka två aviga i det. Fast hålet blir lite mindre förstås.
Dubbla omslag man ska sticka en avig och en rät i. Men det kluriga tycker jag är när man kommer och ska sticka de maskorna nästa varv. Då är det pilligt att få till den andra av de maskorna tycker jag.
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Dubbla omslag man ska sticka en avig och en rät i. Men det kluriga tycker jag är när man kommer och ska sticka de maskorna nästa varv. Då är det pilligt att få till den andra av de maskorna tycker jag.
Precis så jag menar. Fast jag kanske skriver lite klumpigt... Prova med bara ett omslag, jag tycket det är enklare, även om hålet blir lite mindre.
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Precis så jag menar. Fast jag kanske skriver lite klumpigt... Prova med bara ett omslag, jag tycket det är enklare, även om hålet blir lite mindre.
Jag är trött, och också förmodligen en smula otydlig :D.

Det jag tycker är knöligt är nästa räta varv, och det lär ju inte bli stor skillnad om jag stickat två maskor i samma omslag, även om omslaget var enkelt, på det aviga varvet. Väl?

Dessutom inser jag att jag ohjälpligt kommer att virra bort mig, eftersom det både är dubbla och enkla omslag samma varv :whut: så att behöva läsa diagram på aviga varvet med för att veta vilka omslag som ska stickas en eller två maskor i.... Njaej, det tror jag inte på.
Knut ska döpas om tre veckor så nu har jag satt igång med dophättan. Mönstret är från "Stickat och sött" (tack för lånet MuuM) och i en storlek, 6-9 mån, så jag försöker göra den lite mindre med mindre stickor, så vi får väl se hur det blir. Den är trots allt rätt lättstickad, så det känns inte som att det gör så mycket om jag måste göra om den.
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:Knut ska döpas om tre veckor så nu har jag satt igång med dophättan. Mönstret är från "Stickat och sött" (tack för lånet MuuM) och i en storlek, 6-9 mån, så jag försöker göra den lite mindre med mindre stickor, så vi får väl se hur det blir. Den är trots allt rätt lättstickad, så det känns inte som att det gör så mycket om jag måste göra om den.
Är det den med en stjärna på bakhuvudet? Den är supersöt!
ellla skrev:
zandrama skrev:Knut ska döpas om tre veckor så nu har jag satt igång med dophättan. Mönstret är från "Stickat och sött" (tack för lånet MuuM) och i en storlek, 6-9 mån, så jag försöker göra den lite mindre med mindre stickor, så vi får väl se hur det blir. Den är trots allt rätt lättstickad, så det känns inte som att det gör så mycket om jag måste göra om den.
Är det den med en stjärna på bakhuvudet? Den är supersöt!
Japp, i naturfärgad alpaca som jag tom hade hemma! :vågen:
Nu säger jag väl säkert för mycket och jinxar det hela - men det är mycket lättare att hålla ordning på det tunna, glatta garnet och de dubbla omslagen i dagsljus efter en god natts sömn än det var igår kväll...... :fnissa:
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Nu säger jag väl säkert för mycket och jinxar det hela - men det är mycket lättare att hålla ordning på det tunna, glatta garnet och de dubbla omslagen i dagsljus efter en god natts sömn än det var igår kväll...... :fnissa:
Hoppas det går bättre nu då!
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:Nu säger jag väl säkert för mycket och jinxar det hela - men det är mycket lättare att hålla ordning på det tunna, glatta garnet och de dubbla omslagen i dagsljus efter en god natts sömn än det var igår kväll...... :fnissa:
Hoppas det går bättre nu då!
:tumup:
:fnissa:
Jag satt och började närma mig mitten av andra ledtråden - och fascinerades över att jag hade så mycket garn kvar. Jag borde ju verkligen ha så att det knappt räckte?

Men så surfade jag till mönstersidan på ravelry och insåg att det fanns fem ledtrådar att ladda hem - inte två :D så det var ju inte konstigt att jag hade mycket garn kvar (för någon definition på mycket - nu är jag nervös igen för att det ska räcka....)
  • 1
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?