solängel skrev:Kaffemoster skrev:solängel skrev:Kaffemoster skrev:Nix, jag är för trött - det är väl lika bra att repa upp de varv som jag gjort. Fast jag är inte säker på att jag försöker igen, för dubbla omslag i det här glansiga garnet är inte särskilt roligt, och det är såna nästan varje rätt varv!
Är det dubbla omslag för att du ska sticka två aviga där sen? Det går lika bra att göra ett omslag och sticka två aviga i det. Fast hålet blir lite mindre förstås.
Dubbla omslag man ska sticka en avig och en rät i. Men det kluriga tycker jag är när man kommer och ska sticka de maskorna nästa varv. Då är det pilligt att få till den andra av de maskorna tycker jag.
Precis så jag menar. Fast jag kanske skriver lite klumpigt... Prova med bara ett omslag, jag tycket det är enklare, även om hålet blir lite mindre.
Jag är trött, och också förmodligen en smula otydlig

.
Det jag tycker är knöligt är nästa
räta varv, och det lär ju inte bli stor skillnad om jag stickat två maskor i samma omslag, även om omslaget var enkelt, på det aviga varvet. Väl?
Dessutom inser jag att jag ohjälpligt kommer att virra bort mig, eftersom det både är dubbla och enkla omslag samma varv

så att behöva läsa diagram på aviga varvet med för att veta vilka omslag som ska stickas en eller två maskor i.... Njaej, det tror jag inte på.