Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:Hmm, nu blev jag nästan sugen att sticka bebiströjan ovan. Med rosor på (till mig själv alltså)
Det låter jättevackert!! :love:

Åhh, vad bra att du säger det. :D
Lutar mer och mer mot den.
Fast jag beställde detta garn istället, det var kanske dumt :hmm:
Bild

Tänkte repa upp den efteråt, och ville ha en användbar färg.
Men borde kanske satsa på denna istället?
Bild

Åhh vad svårt :gaah:
Jag tycker du ska unna dig båda! Det övre till en (användbar) tröja med flätor och det undre till bröllopskofta. :heart: Klart du inte ska repa upp koftan som du bar på ert bröllop, den ska du ha kvar för alltid och titta på ibland och undra om den nånsin kommer att bäras mer :Hahaa:
Av Ponyo
Nu har jag köpt det ljusa garnet. Och velar över vad jag ska sticka.
Kommer definitivt repa upp koftan till brudklänningen, för det är ett dyrt garn med cashmere/merino/silke i. Och jag brukar aldrig använda så sockersöta plagg. Även om det är fint.

Och det råkade även slinka ned en stickbok. För jag bara måååååste se hur de gjort rosorna. :oops:
Jag är inte det minsta bebissjuk :lol:
http://www.hemflit.com/merinfo.php?id=1 ... 99bcae4605
Visade bebiskoftan för min blivande make, och han fick dåndimpen över den söta bebisen. Han är ännu mer bebissjuk än jag.
Bubbi skrev:Nu har jag köpt det ljusa garnet. Och velar över vad jag ska sticka.
Kommer definitivt repa upp koftan till brudklänningen, för det är ett dyrt garn med cashmere/merino/silke i. Och jag brukar aldrig använda så sockersöta plagg. Även om det är fint.

Och det råkade även slinka ned en stickbok. För jag bara måååååste se hur de gjort rosorna. :oops:
Visade bebiskoftan för min blivande make, och han fick dåndimpen över den söta bebisen. Han är ännu mer bebissjuk än jag.
Jag tror jag har mönstret i en Allerstidning annars... Är också sugen på att sticka den till Alma. Garnet är jättemysigt, har stickat den lila som är rätstickad i halslinningen, fast i den mörkare färgen, samma som på baskern.
Användarens profilbild
Av ellla
Det garnet är supermysigt! Solängel har stickat mössor och koftor i sånt och jag har suktat...

Tröjan är supersöt Bubbi!
Men dubehöver juinte bestämma dig nu om den ska repas upp?! Det kan ju vara ett fint minne att ha kvar!
Av Ponyo
solängel skrev:
Bubbi skrev:Nu har jag köpt det ljusa garnet. Och velar över vad jag ska sticka.

Jag tror jag har mönstret i en Allerstidning annars... Är också sugen på att sticka den till Alma. Garnet är jättemysigt, har stickat den lila som är rätstickad i halslinningen, fast i den mörkare färgen, samma som på baskern.
Jag älskar mönsterböcker :rodna:
Jag köper mönsterböcker så som andra köper garn och lagrar.
Älskar att sitta och bläddra. Och ska sticka lite till Vs lilla docka :lol:
Av Ponyo
ellla skrev:Det garnet är supermysigt! Solängel har stickat mössor och koftor i sånt och jag har suktat...

Men dubehöver juinte bestämma dig nu om den ska repas upp?! Det kan ju vara ett fint minne att ha kvar!
Jag stickade en kofta till en kompis barn i det garnet, och slog äntligen till själv.
Tycker att det har varit lite väl blankt till mig själv. Men nu såg jag att det var spunnet så att det inte ska noppa, och det avgjorde.
Bubbi skrev:
ellla skrev:Det garnet är supermysigt! Solängel har stickat mössor och koftor i sånt och jag har suktat...

Jag stickade en kofta till en kompis barn i det garnet, och slog äntligen till själv.
Tycker att det har varit lite väl blankt till mig själv. Men nu såg jag att det var spunnet så att det inte ska noppa, och det avgjorde.
Fast Almas kofta har noppat lite.... men det beror nog mest på att jag burit i sjalen så att det har nötts. Det är verkligen inte mycket.
Av Ponyo
solängel skrev:
Bubbi skrev:

Fast Almas kofta har noppat lite.... men det beror nog mest på att jag burit i sjalen så att det har nötts. Det är verkligen inte mycket.
Lite är helt ok. :D
Woho, livin' on the edge!

Jag har lagt upp för en 22 leaves shawl (finns på ravelry). Jag såg en fantastiskt fin liten sån skapelse stickad i Grinascos merinosilke på st 3,5 och då hade det gått åt 17g! Jag har knappt 15 g efter en annan sjal, så jag stickar på stickor 3 och håller tummarna :D. (Det irriterande är att den andra sjalen, som är en halsduk, gjordes löjligt lång - så den hade inte behövt göra av med 85g garn på långa vägar...)
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:Så kommer till slut bild på de tovade tofflorna till dottern, nån som mins... Än har de inte fått nån halkbekämpning, men används redan flitigt av dottern. Vissa justeringar skall göras, skall lägga på nått varv bak mot hälsenan.Bild
Så skoj att få se dem!! Härliga färger!
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?