Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Hmm, nu blev jag nästan sugen att sticka bebiströjan ovan. Med rosor på (till mig själv alltså)
Hade ju ändå tänkt sticka en naturvit tröja med flätor. Då kan jag sticka något att ha till brudklänningen, och sedan repa upp det.
Edith skrev:
zandrama skrev:Jag har suttit och kollat lite på olika sjalar, mest för skojs skull och funderat över en sak. De flesta har ju olika diagram tex ett diagram för sjalen och ett diagram för kanten, men jag fattar inte. Stickar man först sjalen och sen kanten och syr på, eller tar man upp maskor längs kanten eller hur gör man? För det står ju tex lägg upp X maskor, sticka diagram A och så lite mer text. Sen står det typ bara sticka kanten. Jamen, hur då?!

Nån som fattar vad jag menar? Eller måste jag sticka en sjal för att fatta? :hmm:
De flesta sjalarna stickas från nacken och neråt (dvs om man ökar i varje kant och på varje sida om mittmaskan). Alltså blir kanten det sista man stickar och kan få ett eget diagram. :D
:vågen:

Och så konstaterade jag att på den sjal jag har börjat på så stickar man kant-diagram, diagram B höger, diagram B vänster, kant-diagram. Det är många diagram att sticka.
*phu*

Tinka
Bild
sacha42 skrev:
solängel skrev:Har ni sett att Manos kommit med ett lace-garn?
Bild
Bild

Det är 70% baby alpacka, 20% silke och 5% cashmere :love:
:love: :gaah: och jag kan inte sticka :|
Klart att du kan! Du har bara inte lärt dig än! :tumup: :D
Ketronya skrev:
sacha42 skrev:
Bild
Bild

:mrgreen: fniss, eller förträngt :P
sacha42 skrev:
Ketronya skrev:
sacha42 skrev:
Bild
Bild

:mrgreen: fniss, eller förträngt :P
Då är det ju snabbt fixat! :P :D
:gaah:
Det finns så många spetssjalar jag skulle vilja sticka. Men så lite tid och ork. Nu när jag skulle kunna sticka sitter jag istället och surfar vid teven, för jag är så sömnig så en spetssjal skulle ändå inte vara någon bra ide.

Tänk att få sitta någon eller några dagar hemma, ensam, och sticka...
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev::gaah:
Det finns så många spetssjalar jag skulle vilja sticka. Men så lite tid och ork. Nu när jag skulle kunna sticka sitter jag istället och surfar vid teven, för jag är så sömnig så en spetssjal skulle ändå inte vara någon bra ide.

:iagree: på ALLT ovan. :-)
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev::gaah:

:iagree: på ALLT ovan. :-)
Håller också med...

När barnet blir tonåring kanske det finns mer tid...
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Hmm, nu blev jag nästan sugen att sticka bebiströjan ovan. Med rosor på (till mig själv alltså)
Det låter jättevackert!! :love:

Åhh, vad bra att du säger det. :D
Lutar mer och mer mot den.
Fast jag beställde detta garn istället, det var kanske dumt :hmm:
Bild

Tänkte repa upp den efteråt, och ville ha en användbar färg.
Men borde kanske satsa på denna istället?
Bild

Åhh vad svårt :gaah:
Användarens profilbild
Av tweed
Jösses vad garn det går åt till den här ponchon :siishah: jag har stickat 4cm och 20 varv på själva mönstret och har just gjort slut på tredje nystanet... fyra varv kvar till första minskningsvarvet :roll:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Jösses vad garn det går åt till den här ponchon :siishah: jag har stickat 4cm och 20 varv på själva mönstret och har just gjort slut på tredje nystanet... fyra varv kvar till första minskningsvarvet :roll:
Stickar du nedifrån?
För såfort man börjar minska så går det genast åt mindre garn.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Jösses vad garn det går åt till den här ponchon :siishah: jag har stickat 4cm och 20 varv på själva mönstret och har just gjort slut på tredje nystanet... fyra varv kvar till första minskningsvarvet :roll:
Stickar du nedifrån?
För såfort man börjar minska så går det genast åt mindre garn.
Ja, jag får ju hoppas på det :lol: Bara tio nystan kvar ju :roll: Sen ska jag bara försöka räkna ut var jag ska sätta "bäbishålet" och hur lång jag ska göra den, det hade kanske varit lättare om jag hade stickat den uppifrån och ner...
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?