Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:Har ni sett att Manos kommit med ett lace-garn?

Det är 70% baby alpacka, 20% silke och 5% cashmere :love:
*lalalalala-håller för öronen* var finns det? :hide:
:fnissa: Jag dregglade över det på Hemflit här i stan idag. Kollade på hemsidan, hemflit.se, men det finns inte i webshopen ännu. Men jag tror att det bara är att ringa, vet du! :tumup: :wink: Bara 149:-/härva.

Att jag lyckades ta mig ut ur butiken med bara ett nystan läbbigt akrylgarn i grisskärt, det fattar jag fortfarande inte... :Hahaa: :shock:
Hur många meter/100g är det då?
Det petrolfärgade var ju :love:
401meter/50 gram.
ooh, tunt :D

Jag tror det är någon som kommer att köpa snart... :wink:
Mja, jag har ju just köpt mig garn som jag inte kommer att hinna använda och börjat på en poncho i tjoockt garn, som jag egentligen inte har tid att sitta med då jag borde göra virkuppgifter till slöjdlärarkursen, så det får nog vänta, men jag ska definitivt försöka ha det i åtanke nästa gång jag börjar fundera på spets....
Nu är syrrans julklappssjal klar. Världens enklaste mönster på frihand och så fransar. Alldeles lagom för att ha runt halsen eller över axlarna. Rätt skönt att börja få ordning på julklapparna redan nu. :)
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:Nu är syrrans julklappssjal klar. Världens enklaste mönster på frihand och så fransar. Alldeles lagom för att ha runt halsen eller över axlarna. Rätt skönt att börja få ordning på julklapparna redan nu. :)
Du är ju inte sent ute i alla fall!
Användarens profilbild
Av ellla
Ja har stickat klart en del småprojekten. Diskteasa till mamma, tröja till Arvid och sånt så nu har jag bara min tröja kvar här uppe och det går sååå långsamt att sticka till mig! Jag behöver småprojekt som får plats i väskan på dagarna. Några idéer?
ellla skrev:Ja har stickat klart en del småprojekten. Diskteasa till mamma, tröja till Arvid och sånt så nu har jag bara min tröja kvar här uppe och det går sååå långsamt att sticka till mig! Jag behöver småprojekt som får plats i väskan på dagarna. Några idéer?
Tja, du kan ju få sticka en snygg sjal till mig av det nya manos-garnet... :wink:
Nu har jag fått hem legolasmönstret! Hon kunde visst inte neka när jag berättade att U ville ha en legolas :D Ja, jag prenumererar ju visserligen på hela alltet, men ändå. Hoppas nu bara att det finns fler mönster jag vill göra.

Ketronya: Hur funkar det med prenumerationen? Hämtar man mönstren från bloggen, eller?
solängel skrev:Nu har jag fått hem legolasmönstret! Hon kunde visst inte neka när jag berättade att U ville ha en legolas :D Ja, jag prenumererar ju visserligen på hela alltet, men ändå. Hoppas nu bara att det finns fler mönster jag vill göra.

Ketronya: Hur funkar det med prenumerationen? Hämtar man mönstren från bloggen, eller?
Åh vad roligt, grattis :tumup:

Klart det finns andra du vill göra :)

Jag får mejlat som PDF-filer!
Kaffemoster skrev:
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev: Satt och stickade igår och tyckte att övergången mellan grönt och blått i mitt nysta var lite väl abrupt. Nu blir det till att repa upp och hoppa längre bort till nästa blå-gröna övergång. INTE roligt!
Var det knut på garnet eller kom övergången bara så där? :| Tråkigt iaf.

Jag har stickat ungefär 8 cm på min poncho och det har redan gått åt två nystan :shock: Det ska gå åt 10 nystan och jag har köpt 13 för att kunna göra den lite större, men man börjar ju undra :roll:
Nej, det var ingen knut så jag blev väldigt förvånad när det helt plötsligt var en rand.
Jag har plockat upp vid det gröna på ett annat ställe i nystat ny och det blir mycket bättre. Imorgon ska jag sitta på något informationsmöte hela förmiddagen så det blir förhoppningsvis en hel del stickat. :vågen:
Är det kauni? I alla fall har jag tänkt att på senare tid är det inte alltid knut, utan de skarvar garnet utan knut - men med hårt färgskifte i alla fall.

Jag har börjat att alltid nysta om kanuni för att hitta var skarvarna är.
Jo, det var Kauni och jag hade redan nystat det för det kom i en härva men jag upptäckte inte färgskiftningen förrän jag stickade med den. Nu är det utbytt och det blev väldigt stor skillnad.
Jag har en fråga till er stickgurus. Jag har bett svärmor sticka ullsockar till barnen, men jag vet inte vilket garn som passar bäst & var jag köper det?
Ok, nu har jag en fråga:
Jag har 6 nystan merc bomulls garn (tot ca 780m) som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är färgskiftande (och skiftar ganska snabbt!). Det var tänkt till en kofta åt minstingen, men nu är jag mer sugen på att göra en sjal av det. Jag har funderat på "frostberries" (http://www.ravelry.com/patterns/library/frostberries), Multnomah och Revontuli. Frågan är om jag klarar av dem och vilken som blir snyggast i ett snabbskiftande garn.
Användarens profilbild
Av ellla
Elflin skrev:Ok, nu har jag en fråga:
Jag har 6 nystan merc bomulls garn (tot ca 780m) som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är färgskiftande (och skiftar ganska snabbt!). Det var tänkt till en kofta åt minstingen, men nu är jag mer sugen på att göra en sjal av det. Jag har funderat på "frostberries" (http://www.ravelry.com/patterns/library/frostberries), Multnomah och Revontuli. Frågan är om jag klarar av dem och vilken som blir snyggast i ett snabbskiftande garn.
Revontuli blir finare i ett garn som ger ränder inte har du kollat på haruni? Den är fin i snabbskiftande garn!
Jag har suttit och kollat lite på olika sjalar, mest för skojs skull och funderat över en sak. De flesta har ju olika diagram tex ett diagram för sjalen och ett diagram för kanten, men jag fattar inte. Stickar man först sjalen och sen kanten och syr på, eller tar man upp maskor längs kanten eller hur gör man? För det står ju tex lägg upp X maskor, sticka diagram A och så lite mer text. Sen står det typ bara sticka kanten. Jamen, hur då?!

Nån som fattar vad jag menar? Eller måste jag sticka en sjal för att fatta? :hmm:
Användarens profilbild
Av Edith
zandrama skrev:Jag har suttit och kollat lite på olika sjalar, mest för skojs skull och funderat över en sak. De flesta har ju olika diagram tex ett diagram för sjalen och ett diagram för kanten, men jag fattar inte. Stickar man först sjalen och sen kanten och syr på, eller tar man upp maskor längs kanten eller hur gör man? För det står ju tex lägg upp X maskor, sticka diagram A och så lite mer text. Sen står det typ bara sticka kanten. Jamen, hur då?!

Nån som fattar vad jag menar? Eller måste jag sticka en sjal för att fatta? :hmm:
De flesta sjalarna stickas från nacken och neråt (dvs om man ökar i varje kant och på varje sida om mittmaskan). Alltså blir kanten det sista man stickar och kan få ett eget diagram. :D
Shuna76 skrev:Jag har en fråga till er stickgurus. Jag har bett svärmor sticka ullsockar till barnen, men jag vet inte vilket garn som passar bäst & var jag köper det?
Mitt favoritgarn till sockar heter Regia. Det är flerfärgat och blir randigt eller oregelbundet mönstrat beroende på färg. 75% ull 25% polyamid.
Finns t.ex. hos garnkorgen.
Bild
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?