Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag sa boyfriend att en tjej kommit upp och snackad med honom i affären. Tjejen hade frågat lite om sjalen han bar i, och hon sa sedan att hon aldrig sett någon i verkligheten som burit i vävd långsjal, på ryggen. Bara på bild.

Oj, tänkte jag.

Sedan kom jag på att... det har aldrig jag heller. Aldrig. Trikåsjalar, ja. Ergonomiska och icke-ergonomiska selar, ja. Vävd sjal på magen, ja. Jag har också varit på en och annan så kallad "sjalträff", och vet att de som varit där antagligen kommit dit med barnet i sjal. Men aldrig någonsin har jag sett någon ute in action. Jo, en gång, när jag var rätt ung, såg jag ett par med barn, i Finland, som tråcklade med en sjalknytning. Men jag minns inte mer om den händelsen än att jag undrade varför de hade vagn om de nu en gång höll på sådär.

Jag har liksom haft en så tydlig bild av hur det ser ut när folk sjalar, och alla ni lever liksom i min fantasivärld med era egna fantasiutseenden, så jag tänkte att "sånt där ser ju vi varje dag". Men icke.
Det har jag nog bara gjort på sjalträff tror jag, annars när jag ser folk som bär i långsjal är det mest på magen.
Medans jag själv nästan uteslutande bär på ryggen när det väl blir av. Eller i ringsjal på höften.
Men när bebis var lill-liten satt hon i trikåsjalen på magen nästan jämt

Förra sommaren hade jag dock lillan i sjal på ryggen när jag stod och sålde ost på marknaden, varje lördag hela hösten. Så i Umeå är det massor av folk som sett barn i sjal på ryggen iaf ;-)
Jag bar D en hel del på rygg i sjal när han var 6-12 månader. Bland annat har jag stått några gånger på BVC och svingat upp honom.

Men då, 2005-2006, var det inte så vanligt med sjalar så jag såg nog aldrig någon annan.
Här ute på halv-landet har jag inte sett någon heller. Och jag har i princip bara burit twinsen i sele på ryggen.
Jag bär bara i min vävda på rygg hemma, går jag ut blir det oftast på mage eftersom det börjar bli kallt.
För övrigt har jag bara sett en ensam stackare i trikåsjal... :hmm:
Gav bort min trikåsjal till en granne som klagade över att hon inte hade änderna fria men icke, hon använder det inte. :|
Jag har burit mycket på ryggen tidigare, främst när vi handlat och varit på köpcentrum typ IKEA. Numera springer den mista själv och jag går efter med en 4,2m sjal som låååång halsduk utifall att. För de gånger jag inte har med den behövs den garanterat :)
I Örebro har det också hänt att jag har sett barn som blir sjalade på ryggen, dock oftast mina bekanta. Det är alltid lika spännande att få syn på någon som man inte har träffat genom sjalbarn
Jag bar jämt på ryggen, men när jag tänker efter så har jag faktiskt inte heller sett någon annan, förutom på sjalträff då. Däremot har jag sett folk med vävd sjal bära på magen.
Jag fick ofta kommentarer när jag stod och knöt upp barnet på ryggen, ofta blev folk oroliga och ville hjälpa till, de trodde väl att jag skulle tappa barnet :lol: Konstigt att det är så ovanligt, är ju ändå väldigt bekvämt!
sara f skrev:Jag fick ofta kommentarer när jag stod och knöt upp barnet på ryggen, ofta blev folk oroliga och ville hjälpa till, de trodde väl att jag skulle tappa barnet :lol: Konstigt att det är så ovanligt, är ju ändå väldigt bekvämt!
det är så jobbigt när folk vill hjälpa till och helt okända msk kommer fram och är oroliga för mitt barns säkerhet därinne i sjalen
Förutom alla trevliga SBare, har jag sett väldans många okända sjalare på Medeltidsveckan i Visby. En hel hoper i Järna både med sjal och ergnomiska selar/skogsnässelar och annat tjusigt samt några få i Södertälje vid sidan om min kunder i butikan.

Men jag måste även berätta att jag såg några märkligt spännande varelser med långa regnbågsrandiga tygsjok på fiket på Kulturhuset sisådär 2004/2005 när jag var föräldraledig med Liv :tumup:

Favorit i repris. Undertecknad 1990 (dock i hemmets lugna vrå) :wink:

Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?