Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:Jag köpte mig en härva lite dämpad regnbåge från ullcentrum på syfestivalen igår, entrådigt. Har ingen plan för vad jag ska göra av den, några förslag? 600m är det och någon slags sjal får det nog bli, men det är ju inte alla spetsar som gör sig med färgskiftande garn tycker jag. Sen köpte jag en zauberball i inte så dämpade färger :lol: Den funderar jag på om jag ska sticka en tunn tröja till H av, men inte heller där har jag något uppslag till mönster, funderar på att göra enligt tant koftas beskrivning, fast tröja istället för kofta. Den gröna mojängen på bilden är en varvräknare som jag hoppas ska vara smidigare än den jag har nu, som man måste vrida på, denna är bara att trycka på knappen så hoppar den fram ett steg.
Bild
Dreglar över dina garner :wink:
Jag håller med om att det inte riktigt passar med regnbågsgarn till komplicerade spetssjalar. Jag har gjort en citron i regnbågsgarn och den är jag väldigt nöjd med :D
Av Ponyo
linafelicia skrev:Min mamma fyller 60 den 1 december och hon önskar sig en lila spetssjal. Jag tänker göra en echo flower men behöver hjälp med vilket garn jag ska välja?
Förslag?
Stickfasthet?
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev::vågen:
Sticklyckan är total. ÄNTLIGEN har jag lyckats hitta en beskrivning på den häl som jag försökt få till i evigheter.
Det blev snyggt :loving:
Vad är det för häl?
Denna:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 32&lang=se

(Bara hälen)
:vågen: (och lite tack också för att du hittat hur man stickar sånna hälar, tycker att de blir så snygga!)

Kaffemoster - :urule:

Kvarnvik - Vilka garner.... :love:
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Jag köpte mig en härva lite dämpad regnbåge från ullcentrum på syfestivalen igår, entrådigt. Har ingen plan för vad jag ska göra av den, några förslag? 600m är det och någon slags sjal får det nog bli, men det är ju inte alla spetsar som gör sig med färgskiftande garn tycker jag. Sen köpte jag en zauberball i inte så dämpade färger :lol: Den funderar jag på om jag ska sticka en tunn tröja till H av, men inte heller där har jag något uppslag till mönster, funderar på att göra enligt tant koftas beskrivning, fast tröja istället för kofta. Den gröna mojängen på bilden är en varvräknare som jag hoppas ska vara smidigare än den jag har nu, som man måste vrida på, denna är bara att trycka på knappen så hoppar den fram ett steg.
Dreglar över dina garner :wink:
Jag håller med om att det inte riktigt passar med regnbågsgarn till komplicerade spetssjalar. Jag har gjort en citron i regnbågsgarn och den är jag väldigt nöjd med :D
Citron vill jag inte göra, verkar dötråkigt ju :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag lagt upp maskor och stickat första varvet på min blivande bärponcho :D Tänkte sticka enligt den här modellen med lite modifieringar. Lite längre, bara mönster längst upp och ingen polokrage. Och så hål för barnet och för mina armar. Undrar om jag ror iland det? :lol:
Bild
Bubbi skrev:
linafelicia skrev:Min mamma fyller 60 den 1 december och hon önskar sig en lila spetssjal. Jag tänker göra en echo flower men behöver hjälp med vilket garn jag ska välja?
Förslag?
Stickfasthet?
Ingen aning, något tunnt spetsgarn. Jag gillar dom amerikanska (är dom det?) benämningarna som dom använder på ravelry.
Enligt mönstret ska det vara ett lace-garn (32-34 m/10 cm) men det är ju inte så noga med en sjal tycker jag, det är ju bara att anpassa stickstorleken till garnets tjocklek så att det blir snyggt.
Jag är ute efter ett garn som är mörklila, inte pastell.
Användarens profilbild
Av glis
linafelicia skrev:
Bubbi skrev:
Förslag?
Stickfasthet?
Ingen aning, något tunnt spetsgarn. Jag gillar dom amerikanska (är dom det?) benämningarna som dom använder på ravelry.
Enligt mönstret ska det vara ett lace-garn (32-34 m/10 cm) men det är ju inte så noga med en sjal tycker jag, det är ju bara att anpassa stickstorleken till garnets tjocklek så att det blir snyggt.
Jag är väldigt nöjd med min lila sjal som jag stickade i Jitterbug. Lite tjockare än de flesta spetsgarner men jättefin lila spräcklighet: http://glisjox.wordpress.com/2010/06/09/gotisk-sjal/
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Sticklyckan är total. ÄNTLIGEN har jag lyckats hitta en beskrivning på den häl som jag försökt få till i evigheter.
Vad är det för häl?
Denna:

(Bara hälen)
Men hälen blir likadan som när man gör den med korta varv va? Eller missade jag någon detalj när jag tittade på bilden? Jag tyckte det lät meckigt med att sätta maskor på en tråd. Men man slapp aviga varv lät det iofs som. (Med reservation för att jag tog en snabbtitt, och att jag inte avslutat morgonkaffet ännu.)
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Vad är det för häl?
Denna:

(Bara hälen)
Men hälen blir likadan som när man gör den med korta varv va? Eller missade jag någon detalj när jag tittade på bilden? Jag tyckte det lät meckigt med att sätta maskor på en tråd. Men man slapp aviga varv lät det iofs som. (Med reservation för att jag tog en snabbtitt, och att jag inte avslutat morgonkaffet ännu.)
Alltså, sådana hälar är säkert ingen nyhet för någon av er. Men jag har bara stött på konstiga hälar tidigare.
Och jag satte inte mina maskot på egen tråd. Lät dem bara vara kvar på magic loopen.
Och jag stickade aviga. :D
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Vad är det för häl?
Denna:

(Bara hälen)
Alltså, sådana hälar är säkert ingen nyhet för någon av er. Men jag har bara stött på konstiga hälar tidigare.
Och jag satte inte mina maskot på egen tråd. Lät dem bara vara kvar på magic loopen.
Och jag stickade aviga. :D
Det ser ut som den här hälen, och den tycker jag är jättebra :)
http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf
linafelicia skrev:
Bubbi skrev:
Förslag?
Stickfasthet?
Malabrigo lace verkar väl rätt? 423 m/50 g.
Hos Yll&Tyll finns
Purple magic
Bild
och
Velvet grapes
Bild
zandrama skrev:
Malabrigo lace verkar väl rätt? 423 m/50 g.
Hos Yll&Tyll finns
Purple magic
Bild
och
Velvet grapes
Bild
Purple magic var fin, jag kollar hos yll&tyll direkt. Tack för hjälpen!

Glis: jag funderade på jitterbugg först men sen kom jag fram till att det nog var för grovt.
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?