Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sjalotta
Hej!

Har börjat bära min lilla dotter 2½ månad ganska mycket. Har en Ergo-kopia (à la Tradera) och en Mysak trikåsjal, har även en hemsydd långsjal som är precis lite för kort (5m men med raka ändar) att få till en dubbelknut på magen om jag knyter omslutet kryss.

Nu vill jag såklart köpa en riktig långsjal och har tänkt mig en svart med alla möjliga klara färger i ränder. Typ en Hoppe Timbuktu, men den finns inte i lager i en enda webbutik, verkar det som. Skulle dock gärna köpa en begagnad om jag hittade..

Men det måste väl finnas någon mer sjal som är liknande? Skulle gärna kunna tänka mig en med lite glesare ränder också, eller lite bredare än Hoppediz Timbuktu, dessutom kanske en som är lite tunnare. Det jag är ute efter är stadgan i en vävd sjal, då jag tycker det börjar bli lite svajigt i trikåsjalen, trots att lillan bara väger 5½ kilo eller nåt sånt. Och så vill jag att den ska vara smidig att knyta. Men som sagt färgen spelar också roll. Vill ha en ganska diskret som passar till allt, utan att vara tråkig. :)

Tacksam för hjälp!
/Gia
Användarens profilbild
Av Mårbacka
Testa att lägga en annons på köpes där du skriver ungefär som här, så kan folk erbjuda dig vad de har begagnat! Vad tycker du om Didy Lisa? Visserligen mörkblå botten men ändå en jag kom att tänka på när du skrev vad du gillar i färgväg.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Sjalotta
Mmm, Didy Lisa är också fin, men helst hade jag nog velat ha en svart. Tack för tipset, tål ju att tänka på i alla fall.

Ska lägga ut en annons tror jag! :)
Av sjaltokan
Lägg ut en köpes annons eller köp direkt från hoppediz det blir inte dyrare än via återfärsöljare.

Hopparna kan ju skilja sig ganska mycket i tjocklek, de nya tycker jag är mycket tunnare än de lite äldre, så jag hade nog köpt en ny om jag vore du.

Annars svarta och randig :hmm:
Av sjaltokan
Spontant tänker jag på en ellevill orginal och så färgar du den i din favoritfärg. Fast då blir den ju bara tvåfärgad.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?