Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:Men jag fattar inte riktigt faktiskt, menar du att du stickar fast I-corden samtidigt som du stickar den så att säga? :hmm:
Jepp, samtidigt som jag stickar i-corden stickar jag fast den i (den hopsydda) väskan. Finns säkert någon video på you tube om du letar lite.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Jag har äntligen fått garn till att göra en tova väska i stil med den kaffemoster gjorde för ett tag sen:
Men jag har några funderingar som jag hoppas att få hjälp med :)

Jag ska sticka rutor i två olika färger så att väskan blir rutig, finns det nåt bra sätt att sy ihop rutorna så att sömmen inte syns på utsidan? Jag ska använda rött och gult, om jag då tex syr ihop med röd tråd så vill jag inte att stygnen ska synas på det gula...
Jag som avskyr montering hade plockat upp maskor och stickat ihop rutorna med varandra direkt.
Fryle skrev:
Ketronya skrev:Jag har äntligen fått garn till att göra en tova väska i stil med den kaffemoster gjorde för ett tag sen:

Jag ska sticka rutor i två olika färger så att väskan blir rutig, finns det nåt bra sätt att sy ihop rutorna så att sömmen inte syns på utsidan? Jag ska använda rött och gult, om jag då tex syr ihop med röd tråd så vill jag inte att stygnen ska synas på det gula...
Jag som avskyr montering hade plockat upp maskor och stickat ihop rutorna med varandra direkt.
Just ja, det var det flera på ravelry som gjort kommer jag ihåg nu när jag säger det! Jag såg någon kommentar i stil med "Eftersom jag inte behöver bekymra mig om hur rutorna ska ligga för att nyanserna ska bli snyggast" och har du två enfärgade garner är ju du också i det läget, Ketronya
linafelicia skrev:Är det någon som vet var man kan hitta Malabrigo lace i denna färgen?
Bild
Jag har förälskat mig i denna sjalen och vill göra något liknande.
http://www.ravelry.com/projects/gussie/bridgewater-2
Nu har jag fått svar från gussie på Ravelry och färgen heter VAA och fanns hos Garnkorgen så nu har jag beställt.
Det ska bli en Haruni, den har jag varit sugen på länge och den kommer att bli min sista sjal i 10 sjalar 2010-utmaningen på Ravelry :vågen:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:

Just ja, det var det flera på ravelry som gjort kommer jag ihåg nu när jag säger det! Jag såg någon kommentar i stil med "Eftersom jag inte behöver bekymra mig om hur rutorna ska ligga för att nyanserna ska bli snyggast" och har du två enfärgade garner är ju du också i det läget, Ketronya
Ja, kanske gör jag det, fast jag tycker det är helt okej att sy ihop grejer också, ganska trivsamt ibland till och med :D
Kaffemoster skrev:
Ketronya skrev:Men jag fattar inte riktigt faktiskt, menar du att du stickar fast I-corden samtidigt som du stickar den så att säga? :hmm:
Jepp, samtidigt som jag stickar i-corden stickar jag fast den i (den hopsydda) väskan. Finns säkert någon video på you tube om du letar lite.
Jepp här fanns det: :tumup:

http://www.wonderhowto.com/how-to-attac ... ng-250851/
Nu!

Vet ni vad? NU är min andra autmn färdig (förutom lite lite pressning på knappkanten som rullar sig) och fotograferad. Den blev ju inte för stor den heller - men förhoppningsvis användbar (om det nu nånsin blir så kallt...)
Nu har jag provtovat och det blev bra. Det enda som inte var bra var att jeansen jag tvättade med färgade av sig...
Har bara mörka jeans, men måste det vara jeans, funkar det inte med ett badlakan eller nåt?
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?