Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har ett mam delux bärskydd. Det är ju så väldigt deluxigt att det går att ha vilken väg som helst - bak och fram och in och ut, men knappast upp och ner. "In och ut" är det som förbryllar mig. Ena sidan är av något slags fleece, andra sidan är något micro-va-det-nu-heter som har windstopper och lite vattentäteri i sig. Jag gick gladeligen runt förra vintern med fleecen inåt och väderskyddet utåt, tills jag nyss läste i instruktionsboken att det går att ha vilken sida som helst utåt. Och jomenvisst verkar det så! Även det jag trodde var insidan har fickor!

Men, kära ni, bärskyddsvetare, barnavärmevetare, materialvetare, sjalvetare, allvetare - VARFÖR i hela friden skulle jag vilja ha den mjuka fleecen utåt och den också ganska mjuka med väderskyddande micro-vad-det-nu-var inåt? Hur är det tänkt?
Har jag inte heller fattat! :D Vi säljer ju dem, men jag har inte lyckats få någon bra förklaring på det. Skulle inte vilja vända den och ha fleecen utåt. Tycker mest att det är att lägga ner en massa onödigt arbete på att göra det vändbart. Men det kanske finns någon annan här som har använt det som har kommit på varför?
Ingrid skrev:Har jag inte heller fattat! :D Vi säljer ju dem, men jag har inte lyckats få någon bra förklaring på det. Skulle inte vilja vända den och ha fleecen utåt. Tycker mest att det är att lägga ner en massa onödigt arbete på att göra det vändbart. Men det kanske finns någon annan här som har använt det som har kommit på varför?
Säljer ju också bärskydden och har heller inte fått någon mer förklaring på varför det ska vara vändbart. Själv har jag föredragit att ha fleecen inåt. Fast det skulle väl vara att man kan variera färgen på tvåfärgade bärskydd (vissa har dock samma färg på fleecefodret som på microfibertyget).
viv skrev:Snor tråden lite o ställer en fråga...

Har ett mam deluxe bärskydd här hemma som jag köpt begagnat, men hur tusan får jag på det? :hmm:
Sätt på dig bärskyddet ovanpå bärsjalen/bärselen. Lägg remmarna över dina axlar och korsa dem på ryggen. Trä dem sedan igenom de stora öglorna som finns på långsidorna av bärskyddet. Slutligen knyt ihop remmarna mitt bak (då du bär på mage) eller mitt fram (då du bär på ryggen). Det finns en dragsko i nederkant på bärskyddet som du kan dra i så att bärskyddet bildar en påse (som omsluter barnets ben).

Hoppas detta var till hjälp. Är det något som är oklart fråga - jag hjälper dig gärna! 8)
Tack :tumsup:
Scharlott skrev:
viv skrev:Snor tråden lite o ställer en fråga...

Har ett mam deluxe bärskydd här hemma som jag köpt begagnat, men hur tusan får jag på det? :hmm:
Sätt på dig bärskyddet ovanpå bärsjalen/bärselen. Lägg remmarna över dina axlar och korsa dem på ryggen. Trä dem sedan igenom de stora öglorna som finns på långsidorna av bärskyddet. Slutligen knyt ihop remmarna mitt bak (då du bär på mage) eller mitt fram (då du bär på ryggen). Det finns en dragsko i nederkant på bärskyddet som du kan dra i så att bärskyddet bildar en påse (som omsluter barnets ben).

Hoppas detta var till hjälp. Är det något som är oklart fråga - jag hjälper dig gärna! 8)
Det var vid detta momentet som jag inte fick till det :duh:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?