- sön sep 19, 2010 21:22
Jag har ett mam delux bärskydd. Det är ju så väldigt deluxigt att det går att ha vilken väg som helst - bak och fram och in och ut, men knappast upp och ner. "In och ut" är det som förbryllar mig. Ena sidan är av något slags fleece, andra sidan är något micro-va-det-nu-heter som har windstopper och lite vattentäteri i sig. Jag gick gladeligen runt förra vintern med fleecen inåt och väderskyddet utåt, tills jag nyss läste i instruktionsboken att det går att ha vilken sida som helst utåt. Och jomenvisst verkar det så! Även det jag trodde var insidan har fickor!
Men, kära ni, bärskyddsvetare, barnavärmevetare, materialvetare, sjalvetare, allvetare - VARFÖR i hela friden skulle jag vilja ha den mjuka fleecen utåt och den också ganska mjuka med väderskyddande micro-vad-det-nu-var inåt? Hur är det tänkt?
Men, kära ni, bärskyddsvetare, barnavärmevetare, materialvetare, sjalvetare, allvetare - VARFÖR i hela friden skulle jag vilja ha den mjuka fleecen utåt och den också ganska mjuka med väderskyddande micro-vad-det-nu-var inåt? Hur är det tänkt?