Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SusannaK
Min 1,5 åring har inte sjalat så mycket alls det senaste halvåret nu är det gå och springa som gäller och blir han trött ska jag hålla honom i famnen, möjligtvis på sin höjd i ringsjalen.
Det är bara det att det blir så himlans tungt! och snedbelastning!
jag vill kunna bära i meitaien på ryggen när vi tex går en promenad, det är stört omöjligt. Han blir ledsen så fort jag tar fram en sjal och det har varit såhär det senaste halvåret :cry:

Nu åker vi till tyskland på släkträff på torsdag och ska bo på en liten ö, där funkar inte vagnen hur ska detta gå?
tips å råd, ngn som har erfarenhet av osjaliga barn?
Användarens profilbild
Av binaem
Med mina har det gått i perioder. Kring 1-1,5 har de inte varit så noga med sjal för att sedan vilja igen
Användarens profilbild
Av rithelo
Här bars (tillfälligt --->) osjaliga barn på axlarna om det blev för trött i benen eller det var för långt att gå :tumup:
Av liten06
Min s har alltid avskytt alla typer av bärdon :?
Vad gör man, man får gilla läget och bli besatt av något annat vackert att lägga pengarna på :lol:
Nä men om han har gillat sjal tidigare så är det säkerligen en övergående period.
Användarens profilbild
Av lillvilda
åh jag saknar så dagarna då jag fick sjala varje dag. Jag brukade sjala barnen till sömns när de skulle sova på dagen. Nu är barnen 2 år och 3,5 år. Å 2 åringen vill bara bara gå, så har det varit sen han börja de gå vid 9 mån ålder. Det tog som slut fort med honom :cry: . Vagnen är okej oxå tycker han då kan han stå i vagnen och skutta.

Men det finns hopp :love: min 3,5 åring har kommit in i den där lite lata åldern :wink: så han vill gärna bli buren. Så där får vi chansen att bära igen, mest mei tai lr ringsjal. Å han myser riktigt när han får kura ihop i ringsjalen precis som när han var liten. Jag har tur kanske för min 3,5 åring är rätt liten så många gissar att han är lite yngre och han är inte heller så tung att bära. Så jag bär honom gärna. å ibland vid sällsynta tillfällen kommer 2 åringen oxå och myser i ringsjalen.

Allt jag kan säga är att man får njuta så länge det varar å just att sjala är vad jag saknar allra mest med bebistiden. Jag sa just till min man häromdagen att de känns lite konstigt nu när barnen blivit större. :wink: sjalbärande mamman som missonerade tygblöjor har helt plötsligt tappat en del av sin identitet :lol: nu när barnen går, åker vagn å börjar sluta med blöjor.

kan man va sjalmamma fast man inte har några barn att bära :hmm:
Av SusannaK
lillvilda skrev:åh jag saknar så dagarna då jag fick sjala varje dag. Jag brukade sjala barnen till sömns när de skulle sova på dagen. Nu är barnen 2 år och 3,5 år. Å 2 åringen vill bara bara gå, så har det varit sen han börja de gå vid 9 mån ålder. Det tog som slut fort med honom :cry: . Vagnen är okej oxå tycker han då kan han stå i vagnen och skutta.

Men det finns hopp :love: min 3,5 åring har kommit in i den där lite lata åldern :wink: så han vill gärna bli buren. Så där får vi chansen att bära igen, mest mei tai lr ringsjal. Å han myser riktigt när han får kura ihop i ringsjalen precis som när han var liten. Jag har tur kanske för min 3,5 åring är rätt liten så många gissar att han är lite yngre och han är inte heller så tung att bära. Så jag bär honom gärna. å ibland vid sällsynta tillfällen kommer 2 åringen oxå och myser i ringsjalen.

Allt jag kan säga är att man får njuta så länge det varar å just att sjala är vad jag saknar allra mest med bebistiden. Jag sa just till min man häromdagen att de känns lite konstigt nu när barnen blivit större. :wink: sjalbärande mamman som missonerade tygblöjor har helt plötsligt tappat en del av sin identitet :lol: nu när barnen går, åker vagn å börjar sluta med blöjor.

kan man va sjalmamma fast man inte har några barn att bära :hmm:
precis vad jag menar känns som jag tappat min identitet lite grann...
men det är ok så länge lillkillen mår bra, kommer fler barn så småningsom jag kan sjala :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?