Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:
Fryle skrev:Men om man paketerar alla garner kan man ju inte rota runt, kombinera och känna efter :? Jag har mina i Ikea-papplådor i ett skåp. (och några i påsar bredvid skåpet, som uppenbart är för litet :hide: ) Inte ett dugg mal- och ängersäkert, men lättrotat. Jag har funderat på att skaffa någorlunda genomskinliga plastlådor som kan stängas ordentligt.
Jag fick bara plats med ett nystan per påse (jag köpte supersmå ziplockpåsar), så det blir bra översikt.
Så många påsar kan jag inte köpa :shock:
Användarens profilbild
Av tweed
Åh, jag får krypningar när jag tänker på textilätande kryp :gomma: Blä. Funderar på plastpåsar, men det blir ju som sagt inte så roligt att rota runt bland garnerna då :roll:
Pratade med min man om detta när vi åkte bil från Karlskrona idag och då säger han: Men det är väl inte så att du ska lägga upp ett helt lager eller? Du köper väl bara garn som du vet vad du ska göra av? :fnissa:
Användarens profilbild
Av glis
En sak till om mina skadedjur bara: I fredags jagade kattuslingen upp en mus på väggen i mitt syrum! (Plankvägg) Den försvann i höjd med mina papplådor fulla med tyg. Det blev genomgång och sortering i alla fall. Och senare på kvällen trampade jag ihjäl en mus som katten ville fortsätta jaga. Kanske var det samma mus?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:För oss som inte gillar snabbytande flammiga garner, här är ett sätt att använda dem ändå :D http://yarnfloozies.blogspot.com/2009/0 ... -pool.html
Stötte på den här sidan en annan gång men missade att spara, men nu hittade jag tillbaka igen. Pooling verkar tekniken kallas, så det borde väl gå att söka på fler beskrivningar.
Bild
coolt!! Det verkar som om det krävs en hel del matematik...
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:En sak till om mina skadedjur bara: I fredags jagade kattuslingen upp en mus på väggen i mitt syrum! (Plankvägg) Den försvann i höjd med mina papplådor fulla med tyg. Det blev genomgång och sortering i alla fall. Och senare på kvällen trampade jag ihjäl en mus som katten ville fortsätta jaga. Kanske var det samma mus?
:purskis: Usch och fy, mussäsong igen :?
Användarens profilbild
Av Moson
kvarnvik skrev: Pratade med min man om detta när vi åkte bil från Karlskrona idag och då säger han: Men det är väl inte så att du ska lägga upp ett helt lager eller? Du köper väl bara garn som du vet vad du ska göra av? :fnissa:
:Hahaa:
Moson skrev:
kvarnvik skrev: Pratade med min man om detta när vi åkte bil från Karlskrona idag och då säger han: Men det är väl inte så att du ska lägga upp ett helt lager eller? Du köper väl bara garn som du vet vad du ska göra av? :fnissa:
:Hahaa:
Men det gör man ju. Fast sen ångrar man sig ju... :roll: :lol:
När man valvakar måste man börja på nåt nytt, eller hur?! Så jag började på en Tinka-sjal. Vid varv 11 fick jag repa upp fr då hade det blivit nåt fel, så nu ska jag börja på varv sju igen. :roll:
ellla skrev:
Ketronya skrev:
ellla skrev:
Ketronya skrev:HJÄLP!!!

Jag har hittat små äckliga larver i min garnkorg, pälsängrar, inte så många men ändå...

Jag har läst om rödcederträ och olja, någon som provat det och vet om det funkar? Jag har inte möjlighet att frysa in allt mitt garn, bor i studentlägenhet med jätteliten frys och känner inte att vi har råd att slänga en massa mat.... Kan någon ge mig råd, jag vet inte riktigt vad jag ska göra.... :( :cry:
Släpp ut alla du ser, eller döda dem om du är på det humöret. Förpacka i plast kanske kan du prova att värma garnet i ugnen som nån föreslog? Förvara det sen i täta plastlådor.
Gjort, jag dödade dom med mintu... Jag kunde faktiskt bara hitta två levande, så jag vet inte om det var så illa....
Vilket snällt slut för dem! :D
Absolut :lol:
Jag har varit flitig och varit iväg och tränat Body Pump idag och insåg att jag kanske är lite väl sticktokig. Jag kom tidigt till träningen och hade 5-10 min att bara sitta och vänta efter att jag plockat fram mina vikter och då kom jag på att stickningen låg i väskan. Jag funderade allvarligt på att plocka fram den men vågade inte :Hahaa:
Sen satt jag hela tiden till träningspasset började och grämde mig över att jag var för feg för att plocka fram stickningen. Jag hade säkert hunnit sticka flera varv på min Baktius :hopmad: :wink:
Jag vill sticka en Legolas, men går det inte att få tag på mönstret på något annat sätt än genom att prenumerera på Lord of the ring's collection? $45 känns lite mycket för ett mönster... ja, jag vet att man får flera, men det är bara Legolas som intresserar mig nu. Nån som vet? :D
solängel skrev:Jag vill sticka en Legolas, men går det inte att få tag på mönstret på något annat sätt än genom att prenumerera på Lord of the ring's collection? $45 känns lite mycket för ett mönster... ja, jag vet att man får flera, men det är bara Legolas som intresserar mig nu. Nån som vet? :D
Jag vill göra evenstar shawl någon gång
Inte för att det hjälper dig, men ändå
Av Ponyo
Usch, det blev inte bra att färga det garnet :(
Det var visst lite lite syntet i, och det blev givetvis inte färgat, så det såg ut som militärfärg.
Så den får förbli grön.

Nu ska jag sticka sockor i alpacka för de där riktigt kalla dagarna.
Kolla in slogan för den stickbeskrivning jag tänker sticka efter: :fnissa:"
Garnstudio skrev:- Äkta romantik med feminina ullsockar till myskväll med pojkvännen..."
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?