Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Dorotea skrev:Eller.. måste jag ha fler grupper? Jag tänkte liksom göra en liten provsjal och göra den så liten som möjligt, men nu står det "each half of the shawl must begin and end with a pair of leaves" :hmm: Nu har jag två grupper på varje sida. Blir det bara ett löv på varje sida då? :hmm: Jag vill provsticka chart B juhe.
Det räcker med två!
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Just nu är det nära att U får en Haruni av manosgarnet istället för en halsduk, kan jag säga. Trots att själva stjärnmönstret inte är svårt är det irriterande att den bara rullar ihop sig, hur jag än gör kantmaskorna. *mutter*
Vad tror du om mosstickade partier som ränder? Mosstickning är platt!
Eller två, tre aviga maskor som kant?
Användarens profilbild
Av ellla
Dorotea skrev:
ellla skrev:
Dorotea skrev:Eller.. måste jag ha fler grupper? Jag tänkte liksom göra en liten provsjal och göra den så liten som möjligt, men nu står det "each half of the shawl must begin and end with a pair of leaves" :hmm: Nu har jag två grupper på varje sida. Blir det bara ett löv på varje sida då? :hmm: Jag vill provsticka chart B juhe.
Det räcker med två!
Ja, nu ser jag! :) Sätter igång...
Min skrivare är dum och vill inte göra färger åt mig, så jag får sitta vid datorn och läsa mönster :gaah:
:klappa:
ellla skrev:
solängel skrev:Just nu är det nära att U får en Haruni av manosgarnet istället för en halsduk, kan jag säga. Trots att själva stjärnmönstret inte är svårt är det irriterande att den bara rullar ihop sig, hur jag än gör kantmaskorna. *mutter*
Jag ska prova med en kantmaska som stickas rät alla varv. Först gjorde jag ju bara som det stod, kantmaskan stickas rät räta varv och avig aviga varv, men då rullar det. Nu har jag stickat tre kantmaskor, räta alla varv och det blir snyggt, men då viker sig själva kanten. Så en kanske är det optimala. Hoppas jag. :roll:

Fast jag tror att U skulle bli jättefin i en Haruni. Mönstret är ju supermanligt. Särskilt översättningen av själva namnet. :Hahaa: :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:
Jag ska prova med en kantmaska som stickas rät alla varv. Först gjorde jag ju bara som det stod, kantmaskan stickas rät räta varv och avig aviga varv, men då rullar det. Nu har jag stickat tre kantmaskor, räta alla varv och det blir snyggt, men då viker sig själva kanten. Så en kanske är det optimala. Hoppas jag. :roll:

Fast jag tror att U skulle bli jättefin i en Haruni. Mönstret är ju supermanligt. Särskilt översättningen av själva namnet. :Hahaa: :wink:
En rätstickad kantmask rullar nog in sig snyggt bara!då täänker man kubiker p att det är en kant!
ellla skrev:
Juliusdotter skrev:Sockorna/tofflorna är nu färdiga (hänger på trok), valde att valka dem för hand, ville inte ha en överraskning och få ge dem till sonen istället. Fick hjälp av dottern vid brädan, snacka om att det var blött i badrummet. Hon provade dem blöta, stoppade foten i baljan och försökte sen gnugga dem mot brädan :loving:. Ja då får man dem ju perfekt passform. Bild kommer senare (brukar dock inte vara så snabb på det där).
Jag brukar Tova och sen ta på en plastpåse och låta toffeln forma sig på foten innan den torkar!
Hur länge får du sitta med den på foten då? Inget som jag tror funkar med dottern, men det kan ju bli andra möjligheter. När jag tovat vantar (nålbundna) har jag haft dem på handen när jag gnuggat, då har de ju fått rätt form direkt, inte fullt lika enkelt med en toffel.
Användarens profilbild
Av ellla
Juliusdotter skrev:
ellla skrev:
Juliusdotter skrev:Sockorna/tofflorna är nu färdiga (hänger på trok), valde att valka dem för hand, ville inte ha en överraskning och få ge dem till sonen istället. Fick hjälp av dottern vid brädan, snacka om att det var blött i badrummet. Hon provade dem blöta, stoppade foten i baljan och försökte sen gnugga dem mot brädan :loving:. Ja då får man dem ju perfekt passform. Bild kommer senare (brukar dock inte vara så snabb på det där).
Jag brukar Tova och sen ta på en plastpåse och låta toffeln forma sig på foten innan den torkar!
Hur länge får du sitta med den på foten då? Inget som jag tror funkar med dottern, men det kan ju bli andra möjligheter. När jag tovat vantar (nålbundna) har jag haft dem på handen när jag gnuggat, då har de ju fått rätt form direkt, inte fullt lika enkelt med en toffel.
Jag formar den bara runt foten, alså tovar så att det blir lite för liten och sen tar på den på foten så att det töjs till rätt form och låter den sen torka!
Dorotea skrev:Åkej, nu känner jag mig taggad att skrida till verket! :D men först ett par frågor om garnåtgång. :help: Det står att hälften av garnet behövs till kantbården, stämmer det? Då får man väl helt enkelt väga nystanen. Hur långt kommer man på 100g tretrådigt ullgarn? :hmm: Och visst borde det väl bli snyggast att göra den enfärgad va? Nu har jag bara 100g-härvor i varsin färg.

Jag kanske bara gör en rätstickad randig halsduk när allt kommer omkring :oops:
Jag har en sjal som är stor och mysig att svepa in sig i som jag stickat i 3-trådigt garn, till den gick det åt nästan 3 hg. Nu är den iofs rätstickad och inte slätstickad, det drar väl lite mer garn. Men då är sjalen nog nästan 2 m mellan "vingspetsarna".
Av Umma
Åh jag vill också börja på nått nytt.... :roll: . Jag har ett underbart mjukt sjalgarn som ligger och väntar (under 30 andra lådor i garaget eftersom vi ska flytta). Snart klar med Bob-jumpern men sista cm är tråkiga...
Visst ser det ljuvligt ut... :love:
Bild
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?